بازدید 6957

دو سرباز عراقی در حمله داعش به الحویجه کشته شدند

در حمله گروه تروریستی داعش به یکی از روستا‌های شهر الحویجه در استان کرکود دو سرباز عراقی به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۹۷۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۲ 05 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، شبکه خبری العالم گزارش داد که دو سرباز عراقی در حمله گروه تروریستی داعش به روستای الحلوات از توابع شهر «الحویجه» در استان کرکوک به شهادت رسیدند.

اخیرا گروه تروریستی داعش حملات پراکنده‌ای را در برخی استان‌های عراق کلید زده است. اواخر هفته گذشته و در جریان حملات عناصر داعش به نیرو‌های سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در منطقه «المکیشفیه» در استان صلاح الدین، ۱۰ نفر از این نیرو‌ها به شهادت رسیدند.

با توجه به افزایش حملات داعش، در یک اقدام مشکوک و سازمان یافته، شماری از نمایندگان و سیاستمداران استان صلاح الدین و برخی از استان‌های شمالی و غربی عراق خواستار اخراج نیرو‌های الحشد از شهر‌های اهل‌تسنن شدند و از دولت فدرال خواستند که برای تضمین امنیت این مناطق و استانها، همچنان از نیرو‌های اشغالگر آمریکایی استفاده کنند.

کارشناسان بر این باور هستند که حوادث این روز‌های استان‌های شمالی و غربی عراق، یادآور حادثه سقوط موصل در سال ۲۰۱۴ است و هم اکنون شاهد همان نمایش، همان گفتمان فرقه‌گرایانه و همان ناتوانی نیرو‌های امنیتی در کنترل وضعیت هستیم.

ناظران می‌گویند که تفاوت رخداد‌های سال ۲۰۱۴ با ۲۰۲۰ در این است که در سال ۲۰۱۴، اشغالگران آمریکایی که از سال ۲۰۱۱ از عراق خارج شده بودند، به بهانه مبارزه با داعش بازگشتند، ولی این بار، سناریوی حملات داعش، ابقا و استقرار نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را تثبیت می‌کند؛ نیرو‌هایی که پارلمان عراق، مصوبه اخراج آنان را تصویب کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار