بازدید 7746

درخواست تکراری پمپئو از کره شمالی

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر در شرایطی که کشورش سرسختانه ترین تحریم ها را علیه کره شمالی اعمال کرده است از پیونگ یانگ خواست تسلیحات هسته ای نظامی اش را از بین ببرد.
کد خبر: ۹۷۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 04 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز دوشنبه از قول وی آورده است چنین اقدامی از سوی کره شمالی و تحقق هدف عاری سازی هسته ای برای کشورش و ملت کره شمالی مزایای زیادی خواهد داشت.

وی گفت: ما در ماموریت خود تغییری نداده ایم کره شمالی با عاری سازی هسته ای و از بین بردن تسلیحات اتمی به شکل قابل تایید می تواند آینده درخشانی برای مردم خود به ارمغان بیاورد.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور از زمانی که قدرت را در اختیار گرفت بر این هدف تاکید کرده است و همچنان روی همین موضوع کار می کند.

روز جمعه پس از مدت ها انتشار شایعات درباره سلامت جسمانی رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون یک کارخانه کودشیمایی را در شمال پایتخت افتتاح کرد.

پمپئو در این باره نیز گفت: اطلاعاتی خاص که بتوانم در میان بگذارم ندارم اما پیش از این هم چنین اتفاقاتی در کره شمالی رخ داده است.

روز شنبه هم تیراندازی متقابل در مرز دو کره رخ داد که وزیر خارجه آمریکا می گوید تلفاتی نداشته و اتفاقی بوده است.

دو کره در سال ۲۰۱۸ میلادی توافقنامه اعتمادسازی و کاهش تنش های مرزی امضا کردند و این حادثه از نگاه کره جنوبی نقض این پیمان محسوب می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل