بازدید 4405

کرونا نابرابری در آمریکا را افزایش داد

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا شاهد افزایش نابرابری، به خصوص در آمریکا باشیم چرا که به افزایش ثروت میلیاردرها، منجر شده است.
کد خبر: ۹۷۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 03 May 2020

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، شیوع ویروس کرونا به افزایش نابرابری در آمریکا منجر شده است چرا که علیرغم افزایش مالیات ثروتمندان، اما شاهد رشد دارایی‌های آنها بوده‌ایم.

بر اساس ارزیابی مؤسسه تحقیقات سیاستگذاری آمریکا، میلیاردرهای آمریکایی در طول مدتی که مردم این کشور درگیر شیوع ویروس کرونا بوده و خانه نشین شدند یا بیکار شدند و یا در بیمارستان به سر می‌بردند 282 میلیارد دلار سود کردند.

تحقیقات مؤسسه مذکور نشان می‌دهد، بین روزهای 18 مارس تا 10 آوریل، 22 میلیون آمریکایی، شغل خود را از دست دادند و نرخ بیکاری در این کشور به 15 درصد، رسید.

در همین مدت سه هفته، ثروت میلیاردهای آمریکایی با 10 درصد افزایش، 282 میلیارد دلار، رشد کرد.

بین یک ژانویه تا 10 آوریل، 8 ثروتمند بزرگ آمریکایی از جمله جف بزوس، الون ماسک، مکنزی بزوس، اریک یوآن، استیو بالمر، جان آلبرت سوبراتو، جاشوا هریس و روکو کویسو بیش از یک میلیارد دلار، سود کردند.

 به عنوان مثال جف بزوس، مدیرعامل شرکت فروش اینترنتی آمازون، که به گزارش نشریه فوربس، ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود، از روز یک ژانویه، 25 میلیارد دلار افزایش ثروت را تجربه کرده که 1.1 میلیارد دلار بیشتر از کل تولید ناخالص داخلی هندوراس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس