بازدید 8271
۱

رییس فدراسیون اسکی، از سواستفاده مالی در پیست دیزین خبرداد

روسای کمیته‌ها تخفیف ۱۰۰ درصد داشتند. دیزین امسال به بهترین نحو مدیریت شد، بلیت فروشی هم الکترونیکی بود به همین دلیل تمام حساب - کتاب‌ها و هزینه و درآمد معلوم بود.
کد خبر: ۹۷۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 03 May 2020

رئیس فدراسیون اسکی از سو استفاده مالی گسترده در پیست اسکی دیزین خبر داد.

به گزارش تابناک ورزشی، سید عبدی افتخاری در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه شنیده شده ویروس کرونا باعث فسخ قرارداد فدراسیون اسکی با شرکت توسعه نشده و با توجه به اینکه این پیست برای شما درآمد نداشته مجبور به فسخ شدید، اظهار داشت: ما پیست را آبان ماه تحویل گرفتیم، البته بحثی بود که آن را به هیات البرز واگذار کنیم، حتی در شرایط قرار گرفتیم که کار واگذاری انجام شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام پیست‌ها تعطیل شدند.

 قرار بود دیزین تا 1400 به البرز داده شود

افتخاری خاطرنشان کرد: بحثی پیش از این مطرح بود مبنی بر اینکه ما قرارداد را فسخ کنیم و بعد 3 ساله از کانال فدراسیون به هیات البرز داده شود. آنها می‌گفتند یکسال منفعتی نداریم و می‌خواستند دو ساله پیست را بگیرند. جمع‌بندی این شد که ما قرارداد را فسخ کنیم و این پیست تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به البرز داده شود. حتی یک درخواست فسخ هم در سیستم ما هست اما بعد از اینکه مشکل کرونا پیش آمد پیش‌بینی کردیم ۱۰ روز پیست تعطیل باشد. فکر می کردیم زودتر این مشکل حل شود اما با ادامه شیوع ویروس من در تاریخ ۱۷ اسفند درخواست فسخ دادم. جمع بندی شده دیزین آزاد و به صورت مناقصه دو - سه ساله واگذار شود.

 حساب و کتاب‌های ما مشخص است

وی افزود: شرایط به گونه ای پیش رفت که قرار شد ما قرارداد را فسخ کنیم. از اسفندماه شرکت‌توسعه وارد عملیات شده تا فرآیند مزایده را انجام دهد. طبق قراردادی که با شرکت توسعه داشتیم بر مبنای آن باید حساب و کتاب صورت بگیرد. کارشناس رسمی دادگستری نظر خود را داده، بر مبنای آن کار قانونی انجام می شود.

به کسی خارج از چارچوب بلیت رایگان نداده‌ایم

رئیس فدراسیون اسکی در پاسخ به این سوال که شنیده شده شما به افراد زیادی بلیت رایگان داده‌اید عنوان کرد: ما هیچ گونه بلیت خارج از چارچوب به کسی ندادیم، البته اهالی دیزین همیشه رایگان از آن استفاده می کردند. کمیته‌های ما بر اساس درجه‌بندی از تخفیف بلیت استفاده می‌کردند مثلاً روسای کمیته‌ها تخفیف ۱۰۰ درصد داشتند. دیزین امسال به بهترین نحو مدیریت شد، بلیت فروشی هم الکترونیکی بود به همین دلیل تمام حساب - کتاب‌ها و هزینه و درآمد معلوم بود.

 دیزین مرجعی برای خوردن برخی افراد بود

افتخاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه صحبت‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه شما رستوران ها و تبلیغات را از طریق مزایده واگذار نکرده اید تصریح کرد: همه این کارها طبق فراخوان روزنامه و مزایده انجام شده است. دیزین سال ها مرجعی برای خوردن برخی از افراد بود. قرار نبود ما پیست‌داری کنیم اما افرادی که از هیات البرز معرفی شدند واجد شرایط نبودند. بررسی‌ها انجام گرفت آنها خواستار اداره پیست شدند حتی صورتجلسه هم در این خصوص انجام شد اما در این فاصله با کرونا روبرو شدیم. قرارداد ما هم بر مبنای کرونا فسخ شده است.

 اجاره ما بیش از 4 میلیارد بود

وی همچنین درباره اینکه اجاره شما به شرکت توسعه چقدر بود گفت: اجاره ما ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در یک فصل بود اما در واقع ۴۰ درصد از زمان مفید در پیست را استفاده کردیم. شرکت توسعه هم تعارفی با بنده ندارد. منابع درآمدی ما را می بیند و تصمیم می‌گیرد. جلساتی هم با مسئولان شرکت‌توسعه داشتیم. در نهایت اینکه فدراسیون و شرکت توسعه همه زیر مجموعه وزارت ورزش هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چندین و چند ساله این پیست زبان بسته که بزرگترین و بهترین پیست ایرانه با این همه پتانسیل، مثل بچه یتیم بین یک مشت... دست به دست میشه. به خاطر اجاره پیست در بازه های دو یا سه ساله چون توجیه اقتصادی نداره هیچ کس سرمایه گذاری نمیکنه و تجهیزات پیست همچنان مال بیش از چهل سال پیش هست و در کل این مدت فقط یک خط تله کابین اون هم به شکل کاملا ناشیانه و در مسیری کوتاه تر از چیزی که باید کشیده میشد و یک خط تله سیژ با تجهیزات دسته دوم وارد شده به شکل کاملا غیر اصولی کشیده شدند. نتیجه، عدم کارایی مناسب خط کابین جدید معروف به خط چهار و تله سیژ مسیر سیچال شد که به دلیل مسیر کوتاه تله سیژ و نصب بیش از حد دکل و قرارگیری دکل ها در جای نادرست مجبورند سرعتش رو به شدت پایین بیارند و روی صندلی های سه نفره فقط دو یا یک نفر سوار کنند و هر چندتا یک بار هم خالی رد کنند تا کابل از تو قرقره ها در نره و فاجعه رخ نده! جنس برف بسته به موقعیت جغرافیایی و آب و هوا از جایی به جای دیگه فرق میکنه و دیزین پیستی هست که به صورت خدادادی جنس برفش کم نظیره جوری که توریست های اروپایی از جمله آلمانی و سوییسی هم همگی به اتفاق ازش تعریف میکنند. وسعتش هم تفریبا خوبه و حتی جای گسترش داره اما افسوس و صد افسوس که یک پیست با این همه پتاسنیل که میتونه باعث ورود تعداد زیادی توریست خارجی بشه به خاطر عدم مدیریت صحیح و تصمیمات غلط هر دو سه سال یک بار بین آدمهای کارنابلد و مفت خور دست به دست میشه و اونها هم با کمترین دلسوزی فقط منفعت کوتاه مدت خودشون رو تامین میکنند و میرند. فقط در این چند سال اخیر بین بهره بردارها، شکرت رایکا توسعه کمی هزینه هم کرد و با وارد کردن برفکوبهای دسته دو ولی مدرن کیفیت کوبیدن برف پیست رو ارتقا داد که دورانش دوامی نداشت و این شرکت هم رفت. به خاطر همین دست به دست شدن های متوالی و سپردن پیست به آدمهایی که دلسوزی ندارند الآن مردم منطقه هم مشکلات عدیده اقتصادی دارند و تعداد زیادی اشتغال درست و ثابت ندارند و درآمدهاشون فصلی و اون هم به میزان کم شده.
آقایون همه چی دان! آقایون با تدبیر! این پیست یک نعمت خدادادیه. یک هدیه واقعیه. یک منطقه با پتانسیل کم نظیر توریستیه. شما رو به هر چیزی که بهش اعتقاد دارید بسپریدش دست شرکتهای درست و حسابی و آدمهای کاربلد و مدیر و با مدت زمان بهره برداری بلند و مناسب که سرمایه گذاری برای نوسازی و توسعه اون توجیه اقتصادی داشته باشه تا بشه رشدش داد. اینجوری هم کلی درآمد وارد کشور کردید هم باعث اشتغال و درآمد مردم اون منطقه و مناطق اطرافش میشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی