بازدید 12788
۳

ثروتمندانی که کرونا ثروتمندترشان کرد

پاندمی ویروس کرونا نابرابری ثروت در آمریکا را افزایش داده است و طبق تخمین مؤسسه پالیسی استادیز، علی رغم افزایش مالیاتِ ثروتمندان در این دوره، ثروت آنها ۲۸۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۷۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 03 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، پاندمی ویروس کرونا نابرابری ثروت در آمریکا را افزایش داده است و طبق تخمین مؤسسه پالیسی استادیز، علی رغم افزایش مالیات ثروتمندان در این دوره، ثروت آنها ۲۸۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

در گزارش این مؤسسه آمده است: بین ۱۸ مارس و ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ بیش از ۲۲ میلیون نفر شغل خود را از دست دادند و نرخ بیکاری به حدود ۱۵ درصد افزایش یافت. در طول همین ۳ هفته ثروت ثروتمندان آمریکا ۲۸۲ میلیارد دلار یا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

ثروتمندان آمریکا با وجود کرونا ۲۸۲ میلیارد دلار ثروتمندتر شدند

در طول بازه ۱ ژانویه تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ هشت نفر از ثروتمندان برتر آمریکا، شامل جف بزوس، ایلان ماسک، مکنزی بزوس، اریک یوآن، استیو بالمر، جان آلبرت سوبراتو، جاشوا هریس و روکو کومیسو، هر کدام بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش ثروت داشته‌اند.

برای مثال ثروت جف بزوس، ثروتمندترین مرد جهان از ۱ ژانویه تا کنون ۲۵ میلیارد دلار افزایش یافته است که این ۱.۱ میلیارد دلار بیشتر از تولید ناخالص داخلی هندوراس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
خواجه در ابریشم و ما در گِلیم عاقبت ای دل همه یکسر گلیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
همین تفکر بوده که صد ساله در گلیم دیگه
نوش جانشان. آنجا مردم از راه لیاقت و عرضه پولدار می شوند نه رانت و رشوه دادن و دزدی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل