بازدید 4760

رشد ۸۰ درصدی تقاضای طلا با پاندمی کرونا

تقاضای جهانی برای سرمایه‌گذاری در طلا، در ۳ ماهه اول امسال و به علت شیوع ویروس کرونا به بالاترین سطح ۴ ساله خود رسید و بالغ بر ۵۳۹.۶ تن شد.
کد خبر: ۹۷۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 02 May 2020

تقاضای جهانی برای سرمایه‌گذاری در طلا، در ۳ ماهه اول امسال و به علت شیوع ویروس کرونا به بالاترین سطح ۴ ساله خود رسید و بالغ بر ۵۳۹.۶ تن شد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، در ۳ ماهه اول امسال تقاضای جهانی برای سرمایه‌گذاری در طلا به بالاترین سطح ۴ ساله خود رسید و بالغ بر ۵۳۹.۶ تن شد.
این در حالی صورت می‌گیرد که سرمایه‌گذاران با وجود ویروس کرونا، به دنبال یک سرمایه امن هستند.

انجمن جهانی طلا، دابلیوجی‌سی، در گزارشی اعلام کرد که پاندمی ویروس کرونا به عنوان تنها عامل مهم باعث شده است تا تقاضای طلا به شدت افزایش پیدا کند.

طبق این گزارش در ۳ ماهه اول امسال، میزان سرمایه‌گذاری ورودی به صندوق‌های تبادلات طلا معادل ۲۹۸ تن بوده است که میزان کل ذخایر طلای این صندوق‌ها را در این ۳ ماهه به ۳۱۸۵ تن رسانده است.

کل تقاضای جهانی طلا در ۳ ماهه اول ۱۰۸۳.۸ تن بوده است که این ۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیشتر است.

دابلیوجی‌سی اعلام کرد که کل سرمایه‌گذاری در شمش و سکه طلا به ۲۴۱.۶ تن کاهش یافته است. البته سقوط ۱۹ درصدی تقاضا برای شمش طلا (و رسیدن این تقاضا به ۱۵۰.۴ تن) با جهش ۳۶ درصدی در تقاضا برای سکه جبران شد.

بانک‌های مرکزی همچنان با مقادیر بالایی به خرید طلا ادامه داده‌اند. میزان خرید خالص طلا توسط این بانک‌ها در ۳ ماهه اول به ۱۴۵ تن رسید.

ویروس کرونا باعث اختلال در تأمین طلا هم شد؛ تولید معادن به پایین‌ترین سطح در ۵ سال اخیر، یعنی ۷۹۵.۸ تن رسید.

پس از اینکه رئیس‌جمهور ترامپ چین را به وضع تعرفه‌های جدیدی تهدید کرد، قیمت‌های جهانی طلا ۱ درصد جهش کردند.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بازار لندن، اسپات‌گلد، ۰.۹ درصد جهش کرد و به ۱۶۹۵.۲۱ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد بالا رفت و به ۱۷۰۰.۹۰ دلار رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار