بازدید 9841

ترکیبی که دردهای مزمن را تسکین می‌دهد

پژوهشگران دانمارکی، ترکیب جدیدی را روی موش‌ها آزمایش کرده‌اند که می‌تواند به تسکین درد کمک کند.
کد خبر: ۹۷۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 02 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از وب سایت رسمی دانشگاه کپنهاگ، پژوهشگران در بررسی‌های خود توانسته‌اند راه جدیدی را برای درمان درد مزمن ابداع کنند. شاید این روش که فعلا روی موش‌ها آزمایش شده، بتواند به تسکین کامل درد در انسان نیز کمک کند.

بین هفت تا ۱۰ درصد جمعیت جهان، از دردهای مزمنی رنج می‌برند که ناشی از تخریب عصب‌ها است. پژوهشگران بیش از یک دهه به طراحی، ابداع و آزمایش دارو برای تسکین کامل درد پرداخته‌اند؛ اما اکنون پژوهشگران "دانشگاه کپنهاگ" (UCPH) دانمارک، راهی برای درمان این دردها یافته‌اند.

"کنت لیندگارد مادسن" (Kenneth Lindegaard Madsen)، استادیار بخش علوم اعصاب دانشگاه کپنهاگ و از نویسندگان این پژوهش، گفت: ما روش جدیدی برای درمان دردهای مزمن ابداع کرده‌ایم. این روش، بر سیگنال‌دهی عصبی تاثیری نمی‌گذارد، بلکه تغییرات عصبی ناشی از بیماری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما بیش از ۱۰ سال روی این پژوهش کار کرده‌ایم تا ترکیبی ارائه دهیم که به برطرف کردن درد در حیوانات کمک کند.

این ترکیب که "Tat-P4-(C5)2" نام دارد، تنها تغییرات عصبی را هدف قرار می‌دهد که عامل بروز مشکل و درد هستند. پژوهشگران در بررسی‌های پیشین خود روی مدل‌های حیوانی نشان داده بودند که این ترکیب می‌تواند اعتیاد را کاهش دهد. آنها امیدوارند که این ترکیب روزی بتواند به تسکین درد بیماران کمک کند.

"لیندگارد مادسن" ادامه داد: این ترکیب، کارآیی بالایی را نشان داده است و ما هیچ گونه عارضه جانبی ندیدیم. گام بعدی ما، آزمایش این ترکیب روی انسان‌ها است تا بتوانیم نهایتا دارویی را برای تسکین درد ارائه دهیم.

این پژوهش در مجله "EMBO Molecular Medicine" به چاپ رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان