بازدید 5590

کشف ۳.۵ تن انواع موادمخدر در سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۹۷۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 30 April 2020

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف سه تن و ۳۷۳ کیلوگرم انواع موادمخدر در درگیری مسلحانه پلیس با قاچاقچیان موادمخدر در شهرستان‌های زاهدان و خاش خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار محمد قنبری در این‌باره اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان‌های زاهدان و خاش با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان اعضای یک باند مسلح و بزرگ قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد مخدر را از شهرستان‌های میرجاوه و خاش به مرکز استان را داشتند شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی زاهدان در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی بامداد روز گذشته یک تیم از اعضای این باند قاچاق موادمخدر را که با یک دستگاه وانت تویوتا در محور میرجاوه - زاهدان در حال انتقال محموله مواد مخدر بودند شناسایی و در حوالی بخش جون آباد به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قاچاقچیان که خود را در چنگال قانون دیدند با تیراندازی به سمت ماموران انتظامی قصد فرار از محل را داشتند که با مقابله به مثل تکاوران پلیس در یک عکس العمل سریع و غافلگیرانه خودروی قاچاقچیان توقیف و ضمن دستگیری ۲ قاچاقچی، ۶۸۲کیلو و۴۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقداری مهمات جنگی کشف شد.

وی تصریح کرد: در ادامه و طی یک عملیات موفقیت آمیز دیگر، شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر خاش یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق را که به وسیله ۶ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، حوالی روستای «کله شه توت» این شهرستان در حال انتقال مقادیری قابل توجه مواد افیونی بودند شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

سردار قنبری خاطرنشان کرد:قاچاقچیان با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت ماموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروها و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

وی ادامه داد:در این عملیات در بازرسی از خودروهای بجا مانده از قاچاقچیان ۲تن ۶۹۱ کیلو و ۲۰۰گرم موادمخدر شامل ۲ تن ۲۱۴کیلو و ۹۰۰گرم تریاک و ۴۷۶ کیلو و ۳۰۰گرم حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این ۲ عملیات موفق در مجموع سه تن و ۳۷۳ کیلو و ۶۰۰ گرم انواع موادمخدر کشف شده است خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری شده ادامه دارد.

وی بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان تاکید کرد و از شهروندان خواست به منظور مقابله هر چه بهتر با قاچاق موادمخدر به عنوان بلای خانمان سوز در جامعه اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل