بازدید 5164
۱

سرقت از منازل با استفاده از توپ فوتبال!

کد خبر: ۹۷۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 30 April 2020

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت سارق منازلی خبر داد که با ترفند انداختن توپ به داخل حیاط منازل از آنها سرقت می‌کرد.

به گزارش تسنیم، نوزدهم اسفند 98، پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل به همراه یک مظنون، توسط کلانتری 167 دولت‌آباد به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد و متهم در کلانتری مدعی بود که برای برداشتن توپ خود که به داخل حیاط منزل شاکی افتاده درِ منزل وی را به صدا در آورده اما با وی درگیر شده و سرقتی انجام نداده است.

کارآگاهان، 6 پرونده مشابه دیگری به همین شیوه در محدوده شهرری شناسایی کردند که مالباختگان می‌گفتند سارق مدعی برداشتن توپ از حیاط منزل بوده است.

در نهایت با جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده مشخص شد که فرد مظنون سارق است.

متهم در ادامه تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به جرائم ارتکابی، درباره شیوه سرقت گفت: بین ساعت 13 تا 16 با پرسه در خیابانها، منازلی که حیاط مشرف به کوچه داشتند را شناسایی می‌کردم و پس از پرتاپ توپ فوتبال، به در حیاط منازل مراجعه کرده و با زدن زنگ خانه، مدعی افتادن توپ به حیاط می‌شدم.

وی افزود: پس از باز شدن در خانه نیز، با زور و تهدید وارد منازل شده و پول و طلاجات و اموال با ارزش را سرقت می‌کردم.

سرهنگ یوسف‌وند؛ رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر و با اشاره به شناسایی متهم توسط چهار شاکی، گفت : متهم تاکنون به 6 فقره سرقت به ارزش یک میلیارد ریال اعتراف کرده و با صدور قرار قانونی توسط مقام قضائی برای کشف سایر احتمالی دراختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دارم به این فکر میکنم که چه سارق راحت طلب و در عین حال جسوری بوده چون اگر منازلی را انتخاب میکرده که بتونه بهانه افتادن توپ را مطرح کنه، پس در واقع راحت طلب بوده و نمیخواسته از روی دیوار یا در وارد بشه و میخواسته درو براش باز کنند و علت اینکه از واژه جسور استفاده کردم اینه که وقتی زنگ خونه ای را میزنه، همه افرادی که داخل خونه هستند مترصد این هستند که ببینن کی پشت در بوده، پس حواسشون هست، پس جسارت لازم داشته که در حالیکه همه افراد حاضر در منزل هشیار هستند وارد بشه و ازشون سرقت کنه در حالیکه همین کارو میتونسته بعد از بالارفتن از دیوار و ورود غافلگیرانه به داخل منزل انجام بده اگرچه این موضوع هم میتونه متصور باشه که فکر میکرده بعد از ورود به حیاط باید از در دیگری وارد ساختمان بشه و چون فکر میکرده ممکنه اون در قفل باشه، موضوع توپ را بهانه میکرده که کسی که از اون در ساختمان خارج میشده، درو برای برگشت خودش باز گذاشته باشه که این بتونه راحت وارد بشه. اینجا هم میشه گفت عجب دزد هوشمندی بوده. فکر میکنم تنها راه این بوده که اگر از پشت آیفون گفته توپم افتاده، از همون بالای دیوار توپ را براش پرت میکردن به جای اینکه درو باز کنند. به اشنراک بذار تابناک جان شاید فکرهای دیگری هم مطرح بشه که بشه جلوی این نوع سرقتها را گرفت. مردم واقعا گناه دارن تو این موقعیت اقتصادی هم اموالشون سرقت بشه هم مورد تهدید و ضرب و شتم قرار بگیرند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل