بازدید 3804

وضعیت آب و هوایی سراسر کشور در دو روز آینده

کد خبر: ۹۷۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 30 April 2020

یک کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت آب و هوایی سراسر کشور در روزهای آینده پرداخت.

به گزارش میزان، امیرحسین نقشینه در تشریح وضعیت آب و هوایی سراسر کشور در دو روز آینده گفت: امروز در بیشتر استان‌های کشور به جز جنوب شرق کشورمان در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان با هوای بارانی روبه‌رو خواهیم بود که این وضعیت تا فردا بعدازظهر ادامه‌دار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: شدت بارش‌ها امروز در استان فارس، کرمان، ارتفاعات یزد، دامنه‌های زاگرس مرکزی و کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود.

نقشینه با بیان اینکه امروز در استان خوزستان با ریزش تگرگ روبه‌رو خواهیم بود، خاطرنشان کرد: وضعیت امروز خلیج فارس مواج شده و در استان‌های بوشهر و جنوب خوزستان با هوای غبارآلود روبه‌رو خواهیم شد که این غبار از ناحیه جنوب خلیج فارس بر روی مناطق جنوبی کشورمان تاثیرگذار می‌گذارد.

وی ادامه داد: فردا بعدازظهر در شمال شرق و نقاطی از شمال غرب کشور هوای بارانی پیش‌بینی می‌شود که به تدریج بارش‌های پراکنده‎ای در ارتفاعات البرز مرکزی، سواحل غربی دریای خزر رخ خواهد داد که انتظار داریم که بارش‌ها همراه با وزش باد شدید، رعد و برق و ریزش تگرگ باشد.

نقشینه در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت آب و هوایی در ابتدای هفته آینده پرداخت و خاطرنشان کرد: در روز شنبه بارش‌ها در شمال غرب، غرب، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و دامنه‌های زاگرس شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین روز یکشنبه بارش‌ها در نیمه شمالی و نوار شرقی متمرکز خواهد بود که این مساله در روز دوشنبه محدود به شمال شرق کشور می‌شود و وضعیت جوی سایر مناطق کشور نسبتا پایدار است.

نقشینه تصریح کرد: استان‌های تهران، قم، البرز، سمنان شمال اصفهان در روز دوشنبه با وزش باد شدید روبه‌رو می‌شوند.

وی ادامه داد: هوای تهران امروز بارانی و فردا نیمه ابری است که این وضعیت در هفته آینده به خصوص در روز یکشنبه بارانی شده و با کاهش دما همراه خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: روند دمایی از فردا برای بیشتر مناطق کشور با افزایش دما همراه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار