بازدید 11982

پنتاگون به مجروحان حمله به عین الاسد مدال می‌دهد

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که در حال بررسی اعطای نشان افتخار به مجروحانی است که در حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق دچار آسیب مغزی شده اند.
کد خبر: ۹۷۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 29 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از شبکه فاکس نیوز، جسیکا مکس ول سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که این وزارتخانه قصد دارد به مجروحان مغزی در حملات موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد نشان "پرپل هارت" اعطا کند و اکنون در حال بررسی این مسئله است.

به گفته او، پنتاگون طبق مقررات وزارت دفاع و خدمات نظامی در حال رسیدگی به این پرونده است.

بنابر اعلام پنتاگون در نتیجه حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های این کشور دچار آسیب مغزی و تبعات ناشی از آن شدند که سطح آسیب ۳۴ تن از آن‌ها شدید بوده است.

بسیاری از نیرو‌های حاضر در پایگاه عین الاسد گفته اند که در زمان حملات موشکی ایران متحمل ترس زیادی شده بودند. جانت لیلیو یکی از نظامیان درجه دار که هنگام حمله ایران در پایگاه بوده است دراین باره اظهار داشت: البته آماده مرگ نبودم، اما هر موشکی که به سمت پایگاه می‌آمد، خود را برای هر چیزی آماده می‌کردم. همه ما چنین بودیم. مجبور بودیم که این گونه باشیم.

به گزارش ایسنا، نشان افتخار (شجاعت) پرپل هارت، مدالی است که به نام رئیس جمهور آمریکا به مجروحان و بازماندگان جنگ اعطا می‌شود. پرپل هارت که به واسطه شکل و رنگ آن به این نام (قلب ارغوانی) خوانده می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین مدال‌های نظامی در آمریکا به شمار می‌آید که از زمان جورج واشینگتن تاکنون همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دی ماه سال گذشته در پاسخ به اقدام خصمانه و تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهانش در فرودگاه بغداد، پایگاه عین الاسد آمریکا در استان الانبار عراق را هدف حملات موشکی قرار داد.

مقامات آمریکایی ابتدا در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر میزان تلفات این حمله اعلام کردند که هیچ نیرویی آسیب ندیده و به اصطلاح خون از دماغ کسی نیامده است، اما پنتاگون بعدتر تائید کرد که افراد زیادی در این حمله دچار آسیب مغزی شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار