بازدید 17358
سخنگوی وزارت بهداشت

تست منفی کرونای ۱۲۰۰ بیمار مبتلا به HIV / روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار تست انجام می‌شود / فقط یک اپلیکیشن مورد تایید وزارت بهداشت است / بالغ بر ۳۰ درصد تخت‌‌های آی‌‌سی‌‌یوی کرونایی خالی است/ همه فوت شدگان کرونا تعیین هویت شده‌اند

سه تن از مبتلایان به ویروس HIV به ویروس کرونای جدید مبتلا شده اند و تست ۱۲۰۰ نفر از این افراد منفی بوده است. این افراد نقص نسبی در سیستم ایمنی بدن دارند و شاید به علت مصرف داروها، سطحی از ایمنی در بدن آن‌ها وجود داشته باشد. به هر حال آمار تست مثبت کرونا در مورد مبتلایان به اچ آی وی کم بوده که این موضوع قابل توجه است.
کد خبر: ۹۷۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 28 April 2020
تابناک اجتماعیسخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش اظهارات شبکه اینترنشنال در خصوص آمارسازی وزارت بهداشت گفت: اینها اظهار نظر سیاسی است.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی، گفت: اگر می‌خواهیم روند کنترلی بیماری کرونا در کشور مدیریت شود، باید همچنان از تردد‌های غیر ضروری خودداری کرد. آمار‌هایی که این روز‌ها از کرونا ارائه می‌دهیم، پیامد رفتار‌های مردم در چند هفته گذشته است که به خوبی موارد بهداشتی را رعایت کردند.

وی در ادامه گفت: مطابق آخرین ظرفیت‌های ایجاد شده در نظام آزمایشگاهی کشور برای انجام تست PCR که رایگان انجام می‌شود، حدود ۱۵ هزار مورد است. البته فعلا روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تست کرونا در کشور انجام می‌شود و تلاش این است که ده برابر موارد شناسایی شده روز‌های قبل، تست انجام شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: حتی در کشور‌هایی که ظرفیت تست بالاتر از کشور ماست، هم پنج تا شش برابر میانگین روز‌های منتهی به انجام تست را می‌توانند انجام بدهند. موارد مثبت این تست قطعی است، اما موارد منفی، کاذب نیز دارد. تلاش شده که با ارتقای نمونه برداری، ضریب خطا کاهش پیدا کند که در روز‌های اخیر این ضریب خطا کاهش یافته است.
 
تست منفی کرونای ۱۲۰۰ بیمار مبتلا به HIV/ روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار تست انجام می‌شود/ فقط یک اپلیکیشن مورد تایید وزارت بهداشت است/ بالغ بر ۳۰ درصد تخت‌‌های آی‌‌سی‌‌یوی کرونایی خالی است

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال عدم ابتلای بیماران اچ آی وی مثبت به ویروس کرونای جدید گفت: استفاده از دارو‌های آنتی ویروس برای بیماران مبتلا به اچ آی وی از روز اول مطرح بود و حتی در پروتکل اولیه هم از داروی کلترا استفاده می‌شد که برای بیماران مبتلا به اچ آی وی هم استفاده می‌شود. البته گزارش‌هایی که داریم، لزوما اثربخشی کلترا در کنترل کووید ۱۹ نشان داده نشده است.
 
جهانپور در ادامه با تاکید بر ابتلای سه تن از مبتلایان به ویروس HIV به ویروس کرونای جدید، افزود: البته ۱۲۰۰نفر از این افراد تست کرونا داده و تست این افراد منفی بود. این افراد نقص نسبی در سیستم ایمنی بدن دارند و شاید به علت مصرف داروها، سطحی از ایمنی در بدن آن‌ها وجود داشته باشد. به هر حال آمار تست مثبت کرونا در مورد مبتلایان به اچ آی وی کم بوده که این موضوع قابل توجه است.
 
الزام به استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس، با توجه به کمبود ماسک، سوال دیگری بود که مطرح شد و رئیس قرارگاه مقابله با کرونا در پاسخ به آن گفت: وزارت بهداشت تولیدکننده ماسک نیست و تولید مربوط به وزارت صمت است. تامین، تولید و توزیع ماسک مربوط به وزارت صمت می‌شود. به نظر نمی‌رسد با توجه به افزایش ۲۰ تا ۲۵ برابری تولید ماسک در کشور، مشکلی از بابت دسترسی هموطنان به ماسک باشد. البته توصیه می‌کنیم هموطنان از ماسک‌های خانگی به هنگام حضور در مترو، استفاده کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره زمان آغاز اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان‌ها گفت: بر اساس بخشنامه معاونت درمان وزارت بهداشت، اعمال جراحی غیر ضروری و لوکس، فعلاً در اولویت نیست. سایر اعمال جراحی الکتیو، با رعایت پروتکل‌های لازم که معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کره اند، در بیمارستان‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌های جراحی محدود، قابل انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به روند درمان سایر بیماری‌ها بعد از آرام شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور، گفت: قسمت اعظم تخت‌های بیمارستانی که به کرونا اختصاص داده شده بود، خالی شده است؛ حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد تخت‌های آی سی یو نیز خالی شده و باید از این ظرفیت برای خدمت به بیماران غیر کرونایی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این که آیا تصمیمات کشور در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا مطابق با تصمیمات سازمان جهانی بهداشت است یا خیر، گفت: تصمیمات هر کشوری مستقل است. اصولاً برای مقابله با هر اپیدمی، کل ساختار یک کشور درگیر آن می‌شود، اما باید این نکته را عنوان کنم که در تصمیم گیری‌های خودمان، یافته‌ها و سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت را لحاظ می‌کنیم، ولی در نهایت مستقل تصمیم می‌گیریم.
 
رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره دستگاه زباله سوز اهدایی از چین گفت: این ویروس ظرف چند ثانیه در ۷۵ درجه از بین می‌رود و هر شرکت ایرانی هم می‌تواند این دستگاه‌های زباله سوز را بسازد. قبل از این هم دستگاه‌های بی خطرسازی زباله سوز را در بیمارستان‌ها داشتیم. این دستگاه به راحتی در کشور قابل تولید است و رقابتی برای دستیابی به این دستگاه وجود ندارد.
 
تست منفی کرونای ۱۲۰۰ بیمار مبتلا به HIV/ روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار تست انجام می‌شود/ فقط یک اپلیکیشن مورد تایید وزارت بهداشت است/ بالغ بر ۳۰ درصد تخت‌‌های آی‌‌سی‌‌یوی کرونایی خالی است

وی در پاسخ به سوالی درباره اپلیکیشن‌های کرونایی بیان کرد: اپلیکیشن ماسک رسما با وزارت بهداشت همکاری دارد و سامانه salamat.gov.ir نیز همچنان در دسترس است. بقیه موارد مورد تایید وزارت بهداشت نیستند و فقط اپلیکیشن ماسک از وزارت بهداشت تاییدیه دارد.

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره تمدید نسخه‌های بیماران مزمن اظهار کرد: دارو‌های معمول بیماران مزمن با نشان دادن همان نسخه قبلی، حتی تا شش بار قابل تحویل است. بیماران قلبی و عروقی و فشار خون و دیابتی می‌توانند دارو را تحویل بگیرند. البته این موضوع مربوط به برخی دارو‌های آنتی بیوتیک نیست. بیماری‌های مزمن که معمولا مشمول بیماری‌های غیرواگیر می‌شود، شامل این موضوع هستند. راه اندازی کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها هم در دستور کار است و برای تجدید نسخه هم مشکلی در هفته‌های آتی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال برقراری مجدد طرح ترافیک در تهران و کلانشهر‌ها گفت: در مورد طرح ترافیک و موارد مشابه آن، آنچه اولویت دارد تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست. تا امروز تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا این است که در کلانشهر‌ها طرح ترافیک نخواهیم داشت، زیرا وجود طرح ترافیک می‌تواند تعداد بیشتری از افراد را به سمت حمل و نقل عمومی هدایت کند و احتمال ابتلا به ویروس در این فضا‌ها افزایش یابد. اگر پیشنهاد‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد، قابل عرضه در ستاد ملی مقابله با کرونا هست و اگر پذیرفته شود، ابلاغ و اجرا می‌شود.

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره موارد مطرح در یکی از شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای درباره دریافت اطلاعات کرونا از سامانه‌های بیمارستانی اظهار کرد: آمار روزانه به هیچ عنوان از سامانه HIS بیمارستانی گرفته نمی‌شود. این سامانه‌ها آفلاین است و ما از مسیر دیگری این اطلاعات را دریافت می‌کنیم که دقیقا به روز هستند. از زمان نمونه برداری تا زمان گزارش حداکثر ۲۴ ساعت تفاوت وجود دارد و سامانه‌هایی که برخی افراد اشاره می‌کنند، ممکن است تا ۴۵ روز به روز نشوند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره تعداد موارد فوت شده اتباع خارجی به علت کووید ۱۹ در کشور گفت: همه افراد فوت شده ناشی از ویروس کرونا در سراسر کشور تعیین هویت شده‌اند و همه آن‌ها ایرانی بودند. یکی از مشکلات ما، ورود غیرقانونی اتباع برخی کشور‌ها برای معالجه و درمان موارد مشکوک به کووید ۱۹ بوده است. البته وزارت کشور و نهاد‌های نظامی پیگیر و مراقب هستند. عمده این افراد از پناهندگان افغان هستند که جواز اقامت هم ندارند. ایران جزو نادر کشور‌هایی است که حتی با هزینه نزدیک به صفر، بیماران را در سیستم درمانی پذیرا بوده و ده‌ها نفر از این امکانات در کشور ما استفاده کرده‌اند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
هر چند مراسم روز قدس و نماز ان مهم است ولی اگر در ایران زندگی کنید و هنوز متوجه نشدید که قطعا مراسم نمازهای جماعت در تهران تا دو هفته بعد از ماه مبارک رمضان و عید فطر بر گذار نخواهد شد باید به خودتون نمره بیست بدهید. فقط نگید چرا که نمرتون از بیست هم بالاتر میره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چی میگی؟ فارسی بنویس بفهمیم چی میگی.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
1653. بابا عید فطر بر اساس سنت همه مسئولین باید حضور یابند. نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
آقای دکتر جهانپور کتاب بر روی می سی سی پی - مارک تواین ترجمه ابوالقاسم حالت ص 273-تب زرد شهر ممفیس امریکا در سال 1876 میلادی مطالعه شود را توصیه می کنم چاپ 31 تیر 1346- شرکت کتابهای جیبی
لطفا از رییس جمهور محترم و سایر دست اندرکاران ذیربط بعنوان مسئولیت اجتماعی و حرفا ای یک رسانه سوال فرمایید با این وضعی که الان است علارغم گذشت 2 ماه ونیم خبری از کنترل و بیماری و صفر شدن تعداد مبتلایان نیست برنامه دولت چیست؟ در حالیکه کشورهایی که خیلی دیرتر گرفتار این اپیدمی شدند کم کم در حال کاهش و از بین بردن بیماری هستند به نظر میرسد بعلت ضعف و ناتوانی شدید کلیه نهادها و علی الخصوص دولت در ایران ماه ها گرفتار این معضل باشیم و عزیزان زیادی را دست بدهیم و متاسفانه مسئولین علارغم تمام ادعا ها تصمیمی برای از بین بردن اپیدمی ندارند شاید هم اینگونه به نظر برسد که با این کار میخواهند مردم سرگرم شده و دنبال مشکلات و کمبود های دیگر در کشور نباشند.
انشاالله كه گفته هاي ايشان مبني بركاهش درست باشد ودنيا از اين بلا خلاص شود براي مردم مستضعف گذران ديگر از زير فقر هم رد شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
شما انگار تعریف جدید مستضعف رو نشنیدی هنو
بازی روزانه با اعداد
روزایی که شیوع میرود بالا، مرگ میاد پایین.
روزایی که مرگ میرود بالا، شیوع میاد پایین
بازی با اعداد و سرگرمی وزارت بهداشت
سخنگوی وزارت بهداشت وسایر مسولین بارها اعلام نموده آند که انجام تست کرنا رایگان است ,در تاریخ 99/2/6 بعلت بیماری گوارشی با ویزیت پزشک فوق تخصص یکی از بیمارستانهای خصوصی رشت دستور بستری دادن پذیرش بیمارستان پس از تشریفات پذیرش ورزرو تخت مطالبه واریز مبلغ یک میلیون تومان جهت انجام تست. کرونا را نمودند،بعلت بیماری وانجام تشریفات بستری مجبور به واریز هزینه تست کرونا شدم ،سپس بمبلغ 150هزارتومان نیز بابت حق ویزیت تست وعکس از ریه نقدا دریافت نمودن که هیچکدام از دریافتی‌های مذکور قابل قبول بیمه های سلامت وتکمیلی نبود ،پس از دریافت مبالغ مذکور اجازه بستری دادند .توضیح اینکه این تست فقط برای افرادی که بستری می گردند اجباری است ولی افراد متعددی که بعنوان همراه مریض وملاقات کننده در بخش هاآمد و رفت دارند هیچگونه مسایل ایمنی حتی تب سنجی ساده درموردشان صورت نمی گیرد .البته درفیش صادره برای تست نامی از تست کرونا برد ه نمی شود وعنوان ودیعه را درفیشها قید میکنند .حال این گیت های تست که توسط وزارت بهداشت وارد شده چگونه در بعضی از بیمارستانهای خصوصی وجود دارد و میزان تست مثبت ومنفی آن درچه سطحی است ،بعهده مسولین بهداشتی استان گیلان است که چنین هزینه سنگینی در حوزه بهداشتی آنها به افراد بیمار تحمیل میگردد.
بیش از 100 تن از کادر درمان جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند. مقایسه این عدد با کشورهای دیگر، تناقصات دیگری را آشکار می کند.
کره جنوبی روزی ۴۵۰۰۰۰تست انجام داد ولی پیشنهاد کمک به آمریکا رو مطرح نکرد!
الان هم کشورشون پاک شده.
اینجا فقط حرف و شعاره.
خطای تست بسیار بالاست. برای همین جواب تست بیماران اچ آی وی منفی شده است.
چین گروه را ساخت
چین کووید 19 را به گروه اضافه کرد
چین آسیا را به گروه اضافه کرد
چین همه ی دنیا را به گروه اضافه کرد
چین گروه را ترک کرد
اگر كرونا نكشتشون، HIV قطعاً خواهد كشت.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان