بازدید 4354

آیا هرچه بیشتر با ۱۲۵ تماس بگیریم، بیشتر نیرو می‌فرستند؟

کد خبر: ۹۷۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵ 26 April 2020

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اگر تعداد تماس شهروندان با ۱۲۵ درباره یک حادثه زیاد باشد، باعث اعزام نیروی بیشتر نمی‌شود مگر اینکه اتفاق تازه‌ای درباره حادثه رخ داده باشد.

به گزارش میزان، هنگامی که یک حادثه یا آتش سوزی اتفاق می‌افتد، تعداد شهروندان مسئولیت پذیری که با نیرو‌های امدادی تماس گرفته و درخواست کمک می‌کنند؛ کم نیست.

اما سوال اینجاست آیا هرچه تعداد تماس‌های مردم با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی بیشتر باشد، نیروی اعزامی آن سازمان برای مدیریت حادثه، بیشتر می‌شود یا خیر؟

سید جلال ملکی گفت: ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی، به دوربین‌های مداربسته سطح شهر دسترسی دارد، بنابراین زمانی که حادثه یا حریقی رخ می‌دهد محل حادثه یا دودناشی از آن توسط دوربین شناسایی می‌شود.

وی افزود: سازمان آتش نشانی بر اساس پروتکل SOP، با تشخیص نوع حادثه و گستره آن، میزان نیرو‌های اعزامی را مشخص می‌کند. همچنین وقتی از آتش سوزی کارگاه، انبار یا مکان‌های خاص صحبت به میان می‌آید، قطعا در تعداد نیرو‌های اعزامی و تجهیزات مورد نیاز تاثیر گذار خواهد است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: هنگامی که تیم اول به محل حادثه می‌رسد، گزارش اولیه را ارائه می‌کند و مرکز فرماندهی بر اساس آن گزارش تعداد نیرو‌ها را افزایش یا کاهش می‌دهد.

وی اظهار کرد: مرکز فرماندهی آتش نشانی مانند نهادی هلال احمر یا مدیریت بحران نمی‌تواند ابتدا تیم ارزیاب اعزام کرده و بر اساس گزارشات دقیق، میزان نیروی لازم را مشخص کند، زیرا در این نوع حوادث، زمان بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین نمی‌توان ریسک کرد و فرصت را از دست داد.

ملکی در پاسخ به این سوال که کثرت تماس شهروندان برای گزارش حوادث، در میزان تیم‌های اعزامی تاثیر دارد یا خیر گفت: ممکن است برای یک حادثه، چندین نفر با ما تماس بگیرند، اما اگر اتفاق جدیدی در یک حادثه رخ دهد و مردم گزارش کنند، بر روند کاری آتش نشانی تاثیر می‌گذارد.

وی با ذکر یک مثال توضیح داد: به عنوان مثال هنگامی که یک تصادف زنجیره‌ای رخ می‌دهد، ده‌ها نفر با ۱۲۵ تماس می‌گیرند و تصادف را گزارش می‌کنند که بر اساس پروتکل نیروی اعزامی مشخص می‌شود. اما اگر مجددا فردی تماس بگیرد و به وطور مثال بگوید یک راننده در خودرو محبوس شده، این مسئله باعث اعزام تیم نجات به محل حادثه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار