بازدید 20838

تب خوکی آفریقایی؛ صادرات کشنده و جدید چین

پس از گسترش ویروس کرونا در چین و پس از آن در کل جهان، ویروس هانتا در این کشور بروز کرد، اما هانتا آن‌چنان اپیدمیک نشد چراکه بیماری‌ای تنفسی همچون کرونا نیست. حالا اما گزارش های جدیدی از شیوع یک ویروس کشنده دیگر در این کشور مطرح شده است که تب خوکی آفریقایی نام دارد.
کد خبر: ۹۷۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 25 April 2020

تب خوکی آفریقایی؛ صادرات کشنده و جدید چین

به گزارش «تابناک»، بر اساس بررسی های انجام شده به‌تازگی تحقیقات صورت پذیرفته در چین نشان از شیوع بیماری تب خوکی در جنوب این کشور دارند. خبرها حکایت از آن دارد که در جنوب غربی چین، در یونانگ یانگ، تب خوکی در میان خوک‌های یک مزرعه دیده شده است و ۶۴ خوک جان‌شان را از دست داده‌اند. البته گفته می‌شود این بیماری کنترل شده، ولی باید منتظر ماند و دید خبرهای جدید حکایت از چه دارند.

این بیماری با نام تب خوکی آفریقایی شناخته می‌شود، چرا که ابتدا در آفریقا دیده شده و سپس در چین و چند کشور شرق آسیبا از جمله لائوس و مغولستان شیوع پیدا کرده‌است. چندی پیش هم سازمان بهداشت جهانی در مورد همه‌گیر شدن تب خوبی در آسیا هشدار داده بود. 

همانطور که اشاره شد، نام این بیماری تب خوکیِ آفریقایی است که پس از مبتلا کردن گرازها و خوک‌های پرورشی طی روزهای اخیر به مرزهای اروپا نیز نزدیک شده است.

تب خوکی آفریقایی نوعی بیماری تنفسی در خوک هاست که قابلیت انتقال سریع از یک حیوان به حیوان دیگر را دارد و در مواردی نیز انتقال آن به انسان گزارش شده است.

هر چند نگرانی اصلی در مورد انسان ها مربوط به کسانی است که در نزدیکی خوک ها زندگی می کنند و یا به پرورش این حیوان مشغول هستند، اما ذکر این نکته ضروری است که ویروس مورد اشاره قابلیت انتقال از یک انسان به انسان دیگر در هر نقطه ای از جهان را دارد.

رویترز مرداد ماه سال گذشته در همین باره نوشت که وزارت کشاورزی چین اعلام کرده است با ادامه شیوع تب خوکی آفریقایی در سراسر کشور، جمعیت خوک چین ۳۲.۲ درصد در جولای نسبت به همین ماه در سال گذشته کاهش یافته است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده بود تعداد خوک‌های ماده در ماه جولای، یک سال پس از گزارش اولین شیوع این بیماری، ۳۱.۹ درصد کاهش یافته است. البته در این گزارش تأکید شده بود که تب خوکی برای خوک‌ها کشنده است، ولی ضرری برای انسان ندارد.

شرایط نگران کننده در لهستان

در لهستان اعلام شد که طی هفته‌های گذشته لاشه گرازهایی که در پی ابتلا به این بیماری جان باخته بودند در منطقه‌ای واقع در ۱۰ کیلومتری مرز این کشور با آلمان پیدا شده است. اما نکته قابل توجه این است که گراز می‌تواند بیماری را تنها به خوک های خانگی منتقل کند.

خبرنگار یورونیوز که برای تهیه گزارش به لهستان سفر کرده بود گزارش داده است که پرورش‌دهندگان خوک در لهستان به شدت خود را در معرض تهدید می‌بینند و جان و هستی آنها به خطر افتاده است. چندین هزار راس خوک باید در این منطقه از بین بروند.

تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری در آلمان

از سویی مقامات آلمانی نیز برای جلوگیری از شیوع این بیماری به داخل مرزهای خود کارگروه ویژه‌ای را در شهر درسدن، مرکز ایالت زاکسن که در نزدیکی لهستان واققع شده تشکیل داده‌اند.

نخستین اقدام این کارگروه تلاش برای ساخت حصاری ۱۳۰ کیلومتری به صورت فوری و اضطراری است تا بدین ترتیب از ورود گرازهای بیمار به خاک آلمان جلوگیری شود. این اقدام برای حفاظت از صنعت پر رونق تولید گوشت خوک در آلمان صورت گرفته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۳
کلا هرچی حرکت کنه می خورن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
خیلی مواظب باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
ایولباحال بود
دنیا بدون چین کمونیست دنیای بهتری خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
و البته بدون دولت آمریکا نه مردم آمریکا
اشغال خور به معناى واقعى
چرا کشور جهان علیه چین آشغال خور متحد نمیشه و یکبار برای همیشه باهاش اتمام حجت کنه.از آنفلونزای مرس .خوکی .سارس .کرونا .تب خوکی ....بسه دیگه
عالی شد! اینطوری از دست خوک خورهای عالم هم راحت میشویم.
کثیف ترین کشور جهان چین است مرکز فساد و تقلب
هموطنان عزیز! یه چیزی ننویسید که خدای ناکرده خاطر خطیر سفیر چین در ایران و مردم خفاش خوار چین و برخی از هموطنان که مدیون معنویات از معاملات با چین هستند آزرده بشه.
تابی نمی ترسی بعد از این گزارش مورد هجمه طرفداران داخلی چین قرار بگیری
این مرحله قبل از سنگهای آتشفشانیه یا بعدش؟
باید تموم دنیا مرز خاکی هوایی دریاییشون رو چین ببندن یک بشکه نفتم بهشون نفروشن تا به خوردن خودشون بیفتن نابود بشن انسان نماهای کثیف
تیتر بسیار بدی را انتخاب کرده اید. خبر هم تاریخ گذشته است.
اگر مطلب ندارید . ننویسید . اینگونه سنگینتر هستید
دنیا داره میفهمه چرا خوردن بعضی چیزها حلال و بعضی حرام است.
بعد از تسخیر بازار صادرات اقلام دیگه تو صف صادرات بیماری رفته اند
این آشغال خورها تا دنیارو نابود نکنند ول کن نیستن. البته با عرض معذرت از کیهان
هرچی به رسانه ها می گن خبر منفی در مورد چین ندهید... بازهم متاسفانه گوش نمیدن...منع کردن موجب حریص شدن است دیگه...
درضمن الان این چه ربطی اصلا به ایران داشت؟ مگر در ایران مزارع پرورش خوک هست؟؟!
میگم یک موقع براتون بد نشه راجب کشوردوست و برادر مینویسید !!!
اگر دنیا رابطه شو رو با این کشور همه چی خور قطع نکنه باید هر روز منتظر یه بیماری شدیدتر باشه به جای قرنطینه کل دنیا باید کل دنیا با این رژیم کمونیست همه چی خور قطع کنه
وقتی نخواهی مطیع فرمان خداوند باشی البته کامل ، و یا دل بخواهی یکی رو گوش کنی و یکی رو گوش نکنی ، فرقی نمیکنه چین باشه یا غرب به ظاهر متمدن ، غرب هم اگر جمعیت چین رو داشت شاید بدتر از خفاش و غیره را هم میخورد .... چون خوک که عین نجاست هست و در قرآن هم فرموده نخورید ،میخورند....
ریشه این ها را بکند
چین باید از بین برود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر