بازدید 4706

اخاذی برای پخش نکردن عکس‌های شخصی

کد خبر: ۹۷۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 23 April 2020

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که با جلب اعتماد دختران جوان از آنان اخاذی می‌کرد.

به گزارش میزان، سرهنگ "تورج کاظمی" رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: دهم فروردین ماه امسال دختری ۲۰ ساله ساکن خیابان وحدت اسلامی با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ در شبکه اجتماعی اینستاگرام با آقایی آشنا شدم که در طول مدت آشنایی از کار و موقعیت اجتماعی خود صحبت می‌کرد و مدعی بود به من علاقه دارد و بین ما اعتماد و رابطه عاطفی عمیقی ایجاد شد تا آنجا که از من تقاضای ازدواج کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی ادامه داد، این گفتگو در فضای مجازی به ملاقات‌های حضوری منجر شد. در یکی از ملاقات‌هایی که با هم داشتیم وی درخواست لب تاپ شخصی ام را که همراهم بود، کرد و من، چون به وی اعتماد پیدا کرده بودم برای نشان دادن حسن اعتمادم، لب تاپ شخصی ام که حاوی فیلم و عکس و اطلاعات شخصی بوده در اختیارش قرار دادم.

این مقام سایبری گفت: شاکی در ادامه اظهارات داشت، پس از مدتی متوجه شدم تمامی صحبت‌های او دروغ بوده و صرفاً قصد وی از ابراز علاقه سوء استافده از اعتماد من بوده است. متاسفانه این فرد به تمام عکس ها، فیلم‌ها و اطلاعات شخصی و خانوداگی ام که در لب تاپم بار گذاری شده بود، دسترسی پیدا کرده بود. بعداز گذشت مدتی چهره واقعی وی برایم نمایان شد و این فرد با ارسال تصاویر و فیلم‌های شخصی ام و تهدید به انشار ان شروع به آزار و اذیت و درخواست وجوه نقدی کرد و به در این مدت برای حفظ آبرویم و جلوگیری از انتشار تصاویر تا کنون سی میلیون ریال به وی پرداخت کرده ام. اخیراً خواستار ۱۰۰ میلیون ریال شده و مدعی شده اگر درخواستش را انجام ندهم عکس‌های من و خواهرم را در اینستاگرام منتشر می‌کند.

رئیس فتا تهران بزرگ بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده در دستورکار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مأموران تحقیقات خود را برای دستگیری متهم آغاز و موفق شدند مخفیگاه وی را در حوالی اسلامشهر شناسایی کنند.

وی افزود: با هماهنگی‌های قضائی متهم در یازدهم فروردین ماه امسال دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه متهم با مشاهده شاکی چاره‌ای جز به اعتراف نداشت و به جرم ارتکابی اعتراف کرد، افزود: با تکمیل پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا تهران در پایان گفت: نتیجه اعتماد بی جا و کورکورانه کاربران منجر به دردسر و ناراحتی برای آن‌ها و خانواده شان می‌شود. اما افرادی که پا را از قانون فراتر گذاشته و به دنبال منافع شخصی و غیر اصولی و خارج از چارچوب قانون و مقررات فضای مجازی باشند قطعاً با برخورد پلیس و دستگاه قانون گذار مواجه می‌شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر