بازدید 8986
۳

جزئیات آغاز اکران فیلم‌های سینما در دوران کرونا

ارزیابی عمده ناظران حکایت از آن دارد که کشاندن عموم مردم به سالن‌های سینما پس از بازگشایی سالن‌ها بسیار دشوار خواهد بود و فیلم‌هایی که در دو نوبت نخست اکران قرار گیرند و کنسرت‌ها و تئاترهایی که پیش‌قراول اجرا می‌شوند، با مخاطب حداکثری شبیه مخاطب اکران اول و دوم نوروز مواجه نخواهند شد.
کد خبر: ۹۷۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ 23 April 2020

جزئیات فعالیت سالن‌های سینما در دوران کروناگام‌های تکمیلی برای بازگشایی سالن‌های سینما برداشته شده و با تعیین فیلم‌های سرگروه در هفته‌های آینده، بازگشایی سالن‌های سینما در هفته‌های پیش روی تحقق خواهد یافت؛ مطالبه‌ای که از سوی سالن‌داران و برخی پخش کنندگان مورد پیگیری قرار گرفته و چه بسا حتی پیش از پایان ماه رمضان و فرارسیدن عید فطر، سالن‌های سینما با چهل درصد ظرفیت فعالیت‌هایشان را از سر بگیرند.

به گزارش «تابناک»؛ برنامه ریزی و تدارک برای بازگشایی سالن‌های سینما پس از این ماه مبارک و در عید فطر با شتابی بیش از انتظار در جریان است، به گونه‌ای که امروز دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی ضوابطی را تهیه و در سایت رسمی این سازمان منتشر کرده که قرار است ابتدای هفته آینده در جلسه‌ای با بررسی نهایی نظر کارشناسان این حوزه به جمع‌بندی برسد؛ اقدامی که در راستای استمزاج از افکار عمومی و در نظر گرفتن نقدها در دستورالعمل نهایی، رسانه‌ای شده است.

در این دستورالعمل تاکید شده در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف چهل درصد مجاز است. چیدمان تماشاچیان بر روی صندلی‌ها دو در میان بوده و نسبت به ردیف بعدی حالت ضربدری خواهد داشت؛ یعنی هر تماشاگر از طرفین (از جمله ردیف پشت و جلو) باید دو صندلی خالی با تماشاگر دیگر فاصله داشته باشد. برای دور نزدن این دستورالعمل تاکید شده جانمایی مصوب برای فروش بلیت اینترنتی به گونه‌ای است که پلان سالن سینما برای انتخاب صندلی مورد نظر و صندلی‌های غیر قابل استفاده و مسدود معین خواهد بود.

جزئیات فعالیت سالن‌های سینما در دوران کرونا

همچنین تاکید شده، ضروری است تمهیدات لازم از سوی مدیریت سینما برای ایجاد فاصله بین ردیف‌ها در نظر گرفته شود، به گونه‌ای که افراد بتوانند به راحتی در میان آن‌ها تردد کنند و لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان به سینما و سالن نمایش و حضور در سالن انتظار، فاصله‌گذاری ایمن رعایت شود.

بر اساس این دستورالعمل، فروش گیشه با رعایت فاصله و استفاده از مواد ضد عفونی‌کننده بلامانع بوده و در عین حال استفاده از دستکش و ماسک برای کارکنان سینما الزامی است. همچنین تاکید شده سالن نمایش فیلم، سالن انتظار و سرویس‌های بهداشتی و کلیه مکان‌های مورد استفاده مراجعه کنندگان مرتباً نظافت و ضدعفونی شود؛ اما در بندی دیگر تاکید شده گندزدایی کامل سینما طبق پروتکل اعلامی وزارت بهداشت و درمان، هر روز یک‌ بار الزامی است. این در حالی است که این اقدام باید پس از هر سانس اتفاق بیفتد و نه در پایان هر روز.

مراجعین به هنگام ورود به سینما، تب سنجی شده و از ورود افراد مشکوک به بیماری ممانعت بعمل می‌آید و وجه کامل بلیت خریداری شده افرادی که از ورودشان به سینما جلوگیری می شود، باید عودت داده شود و به همین منظور سمفا (سامانه مرکزی فروش) تمهیدات لازم را در نظر گرفته است. از سوی دیگر، به منظور نظافت بیشتر و رعایت مقررات بهداشتی فاصله‌گذاری بین سانس‌ها با نیم‌ساعت تأخیر خواهد بود.

در دسترس بودن مایع ضد عفونی‌کننده برای مراجعه‌کنندگان و قرارگیری مایع دستشویی، مواد ضد عفونی‌کننده، دستمال کاغذی و دستگاه خشک‌کن در محوطه سرویس‌های بهداشتی سینماها الزامی است و بوفه‌های سینما موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند.

در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی برای رعایت اصول بهداشتی، تمامی سینماها موظف به پخش تیزر آموزشی در مورد مقابله با بیماری کرونا، قبل از نمایش فیلم شده‌اند.

ارزیابی عمده ناظران حکایت از آن دارد که کشاندن عموم مردم به سالن‌های سینما پس از بازگشایی سالن‌ها بسیار دشوار خواهد بود و فیلم‌هایی که در دو نوبت نخست اکران قرار گیرند و کنسرت‌ها و تئاترهایی که پیش‌قراول اجرا می‌شوند، با مخاطب حداکثری شبیه مخاطب اکران اول و دوم نوروز مواجه نخواهند شد و برخی ناظران نیز اساساً ارزیابی بدبینانه‌ای دارند و تاکید می‌کنند، محصولاتی که در بدو بازگشایی فعالیت‌های فرهنگی عرضه می‌شود، شکست تجاری خواهند خورد و قربانی دوران گذار خواهند بود. به همین دلیل، رغبت کمتری برای اکران عید فطر امسال نسبت به اکران‌های اول و دوم سال و حتی اکران عید فطر سال‌های پیش وجود دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اجرا و اکران فضای باز
الان نه وقت مناسبی برای بازگشایی مجدد سینما و تئاتر هست نه مساجد تجمع خطرناکه عجله که نداریم چه فیلم تاثیر گذاری رو زمین مونده مگه،؟؟!!!
امیدوارم خود مردع عاقل باشند و تا پایان کرونا به سینما نروند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست