بازدید 13804

تعویق سفرهای هوایی تا ۶ ماه دیگر

تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا حاکی از آن است که حداقل ۴۰ درصد از مسافران، سفرهای هوایی خود را دست کم به مدت شش ماه به تعویق خواهند انداخت.
کد خبر: ۹۷۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 23 April 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران فعال در سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) به تازگی در نظر سنجی و تحقیقات جدید صورت گرفته دریافت و اعلام کردند که حدود نیمی از مسافران در کشورهای مختلف جهان، تصمیم گرفته اند پرواز و سفرهای هوایی خود را حداقل به مدت ۶ ماه یا بیشتر به تعویق بیاندازند تا از بقعه شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا گذر کنند.

طبق گزارش Anadolu Agency، این در حالیست که ۶۰ درصد از مسافران در کشورهای مختلف جهان انتظار دارند که یک تا دو ماه آینده شیوع و همه گیری ویروس کرونا تحت کنترل قرار گیرد و آنها قادر باشند پرواز و سفرهای هوایی خود را از سر بگیرند.

الکساندر دژونیاک، مدیر ارشد اجرایی یاتا با انتشار بیانیه ای در این خصوص خاطرنشان کرد: صنعت هوایی حتی پس از پایان بحران کرونا نیز همچنان تحت تاثیر رکود شدید اقتصادی ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بحران زده خواهد ماند.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: انتظار می رود همزمان با لغو محدودیتهای سختگیرانه در کشور های مختلف و همچنین بازگشایی مرزهای هوایی در سراسر جهان، حجم تقاضای مسافران و پرواز به مقاصد مختلف روند افزایشی را تجربه کند.

طبق گزارش یاتا برآورد شده است که درآمدزایی شرکت های هواپیمایی در سال جاری میلادی با یک کاهش ۵۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی، به ۳۱۴ میلیارد دلار کاهش یابد. همچنین پیش بینی شده است تقاضای مسافران برای سفرهای هوایی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نیز همچنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک کاهش ۸۰ درصدی مواجه شود.

تاکنون حجم ترافیک هوایی ۲۹۰ ایرلاین در سراسر جهان، با ۸۲ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان