بازدید 25757
پیمانه اقتصادی

کارشناس آمریکایی: عکس ترامپ را روی دلار چاپ کنید/ افزایش قیمت دلار، سکه را گران کرد/ زنگنه: فقط اوپک نمی تواند این مشکل را حل کند/ وام دو میلیونی کی پرداخت می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش بورس بازهم ادامه داشت، رشد بورس‌های اروپایی در معاملات امروز، دلار گران شد، نوبت سقوط قیمت به نفت برنت رسید، صندوق بین‌المللی پول به درخواست‌ها باید بی‌طرفانه و سریع پاسخ دهد و بازه قیمتی آپارتمان‌های فروشی در شرق تهران را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 22 April 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش بورس بازهم ادامه داشت، رشد بورس‌های اروپایی در معاملات امروز، دلار گران شد، نوبت سقوط قیمت به نفت برنت رسید، صندوق بین‌المللی پول به درخواست‌ها باید بی‌طرفانه و سریع پاسخ دهد و بازه قیمتی آپارتمان‌های فروشی در شرق تهران را در بر دارد.

جهش بورس بازهم ادامه داشت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 15802 واحدی معادل 2.18 درصد به رقم 741 هزار و 938 واحد رسید. با رشد امروز، در مجموع هفته، نماگر 96138 واحد تقویت شد. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 196 واحدی به رقم 9 هزار و 72 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 4209 واحدی معادل 2.18 درصد به رقم 197 هزار و 662 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 5896 واحدی معادل 2.40 درصد، عدد 252 هزار و 56 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 3920 واحدی معادل 2.40 درصد به رقم 167 هزار و 569 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 21721 واحد افزایش معادل 2.36 درصد را رقم زد و به سطح 941 هزار و 854 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 11875 واحد افزایش معادل 2.31 درصد به رقم 524 هزار و 911 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 30638 واحد افزایش معادل 1.98 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 574 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

کارشناس آمریکایی: عکس ترامپ را روی دلار چاپ کنید/ افزایش قیمت دلار، سکه را گران کرد/ زنگنه: فقط اوپک نمی تواند این مشکل را حل کند/ وام دو میلیونی کی پرداخت می‌شود؟

رشد بورس‌های اروپایی در معاملات امروز

اسپوتنیک: در معاملات امروز بورس‌های اروپایی، در حالی که روز گذشته شاخص استاکس 600 اروپا، سه درصد ریخته بود، در معاملات امروز 0.8 درصد رشد کرد. دلیل سقوط سه درصدی دیروز، سقوط قیمت نفت آمریکا، در معاملات دوشنبه شب بود که برای نخستین بار در تاریخ، نه تنها صفر شد بلکه تا منفی 42 درصد پیش رفت. این بدان معناست که شرکت‌های نفتی نه تنها بابت تحویل نفت به خریداران پولی دریافت نمی‌کردند، بلکه باید به آنها پول هم می‌دادند. علت مثبت بودن بورس‌های اروپایی در معاملات امروز، خروج چند روز پیش ایتالیا از قرنطینه عمومی، بوده است. علیرغم رشد امروز اما، شاخص استاکس 600 اروپا، نسبت به ماه فوریه هنوز 24 درصد پایین‌تر است.

دلار گران شد

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد رشد قیمت دلار و یورو بودیم. به گونه ای که در صرافی های بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 15400 تومان از مردم خریداری و به قیمت 15500 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که نسبت به روز قبل، 150 تومان افزایش داشته است. همچنین یورو در این صرافی ها، به نرخ 16800 تومان از مردم خریداری شد و با رشد 150 تومانی به قیمت 16900 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

افزایش قیمت دلار، سکه را گران کرد

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی از آخرین وضعیت بازار امروز گفت. کشتی آرای در ابتدا با تاکید بر رشد نرخ جهانی اونس طلا در پی سقوط قیمت‌ها در بازار نفت، اظهار داشت: امروز هر اونس طلا با رشد نسبی ۲۰ دلاری به ۱۷۰۴ دلار رسید. این افزایش قیمت در کنار رشد بهای ارز به ویژه دلار در بازار تهران (به رقم ۱۶۲۷۰ تومان)، باعث شد تا شاهد رشد قیمت طلا و سکه در بازار باشیم. در این میان، نسبت به روز‌های قبل، با تقویت تقاضا در بازار برای خرید سکه نیز مواجه بودیم. 

محمد کشتی آرای در ادامه افزود: حال بر اساس جدیدترین قیمت‌ها از بازار، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به نرخ ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش قیمت به رقم ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسیده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسیده است. هر سکه یک گرمی نیز بدون تغییر، ۹۸۰ هزار تومان قیمت کذاری شد.  کشتی آرای در ادامه افزود: هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۲ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است. وی در خصوص  حباب سکه در بازار نیز اظهار داشت: در شرایط کنونی، حباب سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۲۸۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

نوبت سقوط قیمت به نفت برنت رسید

بهای نفت برنت با دنبال کردن سقوط بهای معاملات نفت آمریکا، در معاملات روز چهارشنبه بازار لندن به پایین‌ترین حد در ۲۱ سال اخیر سقوط کرد. به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن تا لحظه تنظیم این گزارش با ۱۲ درصد کاهش، ۱۷ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت روز سه شنبه ۲۴ درصد سقوط کرده و تا مرز ۱۵ دلار و ۹۸ سنت عقب نشسته بود که پایینترین قیمت از ژوئن سال ۱۹۹۹ بود. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن ۴.۴ درصد سقوط کرد و نیمی از ارزش روز سه شنبه خود را از دست داد و به ۱۱ دلار و شش سنت در هر بشکه رسید. بهای این قرارداد روز سه شنبه تا مرز شش دلار و ۵۰ سنت نزول کرده بود و معاملات برای کنترل نوسان سه بار متوقف شدند. روند نزولی قیمتها به دلیل نگرانی از اشباع عظیم عرضه که روز دوشنبه باعث شد وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه به منفی ۴۰ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه سقوط کند، ادامه دارد و در حال بدتر شدن است.

زنگنه: فقط اوپک نمی تواند این مشکل را حل کند

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار نفت و شوک قیمتی وارد شده به آن اظهار کرد: این اتفاق بی‌سابقه است و به دلیل بحران کرونا کاهش مصرف شدید فرآورده‌های نفتی پیش آمده به طوری که بخش مهمی از صنعت هوایی تعطیل است و حمل و نقل دچار بحران شده که همین موضوع مصرف سوخت را کاهش داده است و قطعاً در پی آن تقاضای نفت خام هم کاهش یافته است. وی گفت: با توجه به وضعیت بازار، ذخایر و تقاضاها و همچنین نامعین بودن پایان بحران کرونا این کاهش تولید کافی نیست؛ دیروز قیمت نفت برنت به زیر ۲۰ دلار رسیده و سبد اوپک حدود ۱۴.۵ دلار شده است این درحالیست که سالهاست این مشکلات را نداشتیم و نشان از این است که باید در کاهش تولید نفت تسریع کرد و در آن جدی بود.

زنگنه تاکید کرد: اگر لازم باشد باید اقدامات دیگری برای اوپک و غیر اوپک  انجام داد و تولید کنندگانی که هیچ  تعهدی در این مدت بر عهده نگرفتند مثل تولید کنندگان شیل اویل در آمریکا و کانادا، امروز تعهداتی را بر عهده بگیرند؛ چراکه این بحران یک بحران عمومی است و باید پشت سر گذاشته شود. وی اظهار کرد: به نظر من مانند سابق فقط اوپک نمی تواند این مشکل را حل کند وگرنه شرکت هایی که هیچ تعهدی ندارند، بطور طبیعی از طریق بازار تنبیه خواهند شد؛ همین الان در آمریکا و کانادا عده ای درحال ورشکست شدن هستند و تولیداتشان در حال توقف است. نامدار زنگنه ادامه داد: همانطور که موضوع مقابله با کرونا پدیده ای محلی نیست و همه جهان باید با هم همکاری کنند، در حوزه نفت هم همه تولید کنندگان اگر می‌خواهند بقا داشته باشند بخصوص آنهایی که نفت هایی با قیمت های بالاتر تولید می‌کنند، باید با هم همکاری کنند.

کارشناس آمریکایی: عکس ترامپ را روی دلار چاپ کنید

مکس کیزر، استیسی هربرت، کارشناسان آمریکایی شبکه راشاتودی، می‌گویند: نظام مالی کنونی در آمریکا فقط به بالا رفتن بدهی در این کشور منجر می‌شود و هیچ مبنایی برای بالا رفتن پس‌اندازها برای حمایت از اقتصاد با پول واقعی فراهم نمی‌کند. کیزر معتقد است، ورود جهان به استفاده از پول کاغذی، توسط بانک مرکزی انگلیس که تلاش می‌کرد، ثروت پادشاهی اروپا را حفظ کند، اتفاق افتاد. وی با اشاره به چک‌هایی که دونالد ترامپ، قول آنها را به مردم داده و قرار است با نام وی توزیع شود، گفت: آمریکا حالا دوباره به یک حکومت دیکتاتوری کامل تبدیل شده است. کیزر، افزود: این کار ترامپ و بانک مرکزی آمریکاست، ترامپ هم بزرگ شده همان مبانی اقتصاد کینزی است که توسط بانک مرکزی انگلیس، شکل گرفت و نمی‌توان وی را سرزنش کرد. او از پول هیچ چیز نمی‌فهمد. چیزی که ترامپ از آن سر درمی‌آورد، بدهی است. او "سلطان بدهی" است. به اعتقاد این کارشناس آمریکایی، باید عکس ترامپ را روی تمام اسکناس‌های دلار آمریکا، چاپ کرد و امضای وی را در این اسکناس‌ها قرار داد و عبارت "سلطان بدهی" را در این اسکناس‌ها قرار داد. /فارس

صندوق‌ بین‌المللی پول به درخواست‌ها باید بی‌طرفانه و سریع پاسخ دهد

اجلاس وزرای دارایی و روسای کل منطقه منا (MENA) با رئیس صندوق بین‌المللی پول عصر امروز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این اجلاس عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تشکر از اقدام صندوق برای تامین مالی کشورهای درگیر ویروس کرونا اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را در منطقه منا دید. همچنین ایران یکی از اولین کشورهایی بود که تحت برنامه RFI منابع اضطراری درخواست کرد.

وی با بیان اینکه ما با کارکنان صندوق همکاری کردیم تا میزان نیاز در تراز پرداخت‌ها به خاطر این واگیری جهانی را ارزیابی کنیم، افزود: از دیدگاه ما صندوق بین‌المللی پول یک نهاد بین‌المللی مستقل و غیرسیاسی است و ما امیدواریم وضعیت به همین شکل باقی بماند. صندوق بین‌المللی پول همانند یک آتش‌نشان بین‌المللی است و ما همه در آن مشارکت داریم تا هرگاه خانه ما آتش گرفت بتوانیم با آن تماس بگیریم و درخواست کمک کنیم. ملت ما انتظار دارد که صندوق بین‌المللی پول در کنار آنها باشد نه اینکه در پاسخ به درخواست‌های ما وزنی برای محاسبات سیاسی قائل شود. اگر بی‌طرفی صندوق بین‌المللی پول لطمه ببیند ترمیم آن کاری بسیار دشوار خواهد بود. ما در پرونده خودمان داده‌ها و اطلاعاتی را که درخواست شده بود در شرایط کاملاً متفاوت داخلی و بین‌المللی فراهم کردیم. ما از آقای آزور و تیمشان به خاطر همکاری نزدیک با ما در طول این دوره دشوار قدردانی می‌کنیم. اینجانب از شما سرکار خانم مدیر کل درخواست می‌کنم تا تقاضای RFI ما بلافاصله در هیات مدیره مطرح شود و اجازه دهید هیات مدیره درباره آن تصمیم‌گیری کند. همچنین ما بر روی پشتیبانی اعضای هیات مدیره به ویژه کسانی که نماینده کشورهای منطقه منا پلاس هستند حساب می‌کنیم.

وام دو میلیونی کی پرداخت می‌شود؟

آنطور که مقرر شد کسانی که تا روز یکشنبه، کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کرده باشند فردا پنجشنبه وام را دریافت خواهند کرد و مابقی افراد نیز که تا یک شنبه ۷ اردیبهشت ماه فرصت ارسال کد ملی خود را دارند، پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه وام را دریافت خواهند کرد. حال با توجه به تحویل فهرست متقاضیان مطابق با فرمت درخواستی به تفکیک بانک‌های عامل واریز کننده یارانه به بانک مرکزی، فردا پنج شنبه وام یک میلیون تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. به نقل از مهر؛ همچنین پیگیری ها از سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد وام ۲ میلیون تومانی حاکی از آن است که پس از اینکه وزارت تعاون، ۴ میلیون خانواری را که جزو اقشار ضعیف محسوب می‌شوند، شناسایی و به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کند، سازمان هدفمندی فهرست خود را به روزرسانی می‌کند و به بانک مرکزی تحویل می‌دهد.

بازه قیمتی آپارتمان‌های فروشی در شرق تهران

7

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
معجزه و راهکاری که اقای نوبخت و همتی در بورس واقتصاد ایران دارند انجام می دهند:

"به تدریج در سال‌های گذشته هر چه درامد نفت دولت کاهش پیدا کرد، بار آن بر دوش واگذاری‌ دارایی‌های مالی گذاشته شده که لازمه تحقق آن فضای مناسب(صعودی) در بازار سرمایه(بورس) است تا دولت بتواند سهام شرکت‌های دولتی و اوراق خود را در آن منتشر(اب) کند.در سال ۱۳۹۳ حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان برای واگذاری دارایی‌های مالی محقق شد که این رقم به ۱۷۴ هزار میلیارد در سال جاری رسیده و عدم تحقق آن موجب کسری بودجه دولت می‌شود پس عجله دولتی‌ها برای واگذاری(اب کردن به بالاترین قیمت) سهام وعرضه در بورس کاملا طبیعی به نظر می رسد"

باید به اقایان نوبخت و همتی گفت که این کار انها هیچ اشکالی نداشت اگر این شرکتها سودده بودند و ارزش واقعی داشتند یا حداقل ضررده نبودند. ولی غیر ممکن است که در اقتصادی شما بتوانید سهام شرکتهای ورشکسته یا زیان ده را به بالاترین قیمت به خلق الله بیاندازید و انتظار داشته باشید هیج اتفاقی هم نیفتد. کاری که اقای نوبخت و همتی دارند انجام می دهند یک نوسان گیری خیلی حرفه ای ولی فاجعه بار برای مردم است. شاید چند ماه را بتوانند تا 1400 اینجوری طی کنند ولی بهای ان را ملت ایران با قیمتهای نجومی محصولات این بنگاههای ورشکسته و در نهایت با ترکیدن این حباب خواهند پرداخت که میلیونها نفر را به خاک فقر خواهد نشاند. ولی برای این مدیران زیاد مهم نیست چون احتمالا بعد از 1400 خواهد بود و انها دیگر هم نشان خدمت گرفتند و هم در تعطیلات هستند. همانطور که برای وزیر اقتصاد دور اول اقای روحانی که سود موهوم بانکی را به بالای 28 درصد و تورم ساختگی را تک رقمی کرد و ان را حماسه خود نامید دیگر چهار برابر بی ارزش شدن ریال ایران و فرستادن میلیونها ایرانی به زیر خط فقر در دور دوم دیگر مهم نبود چون دیگر وزیر نبود. چه چاپ پول چه فروش سهام بی ارزش به بالاترین قیمت و چه بالا بردن سود موهوم بانکها در اصل مسئله یعنی عدم درامد و تولید واقعی تغییری ایجاد نمی کند و نتیجه همه انها فقر و فاجعه اقتصادی برای 80 میلیون مردم ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
یکی از محققین امروز در مقاله ای نوشته بود که با افزایش رشد بورس صاحبان سرمایه یک ورقه کاغذ به خریدار میدهند وخودشان پولها را به سمت خرید زمین وسکه وطلا و..سوق میدهند وبا با سود به ظاهر بسیار زیاد آن کمی به خریداران ومابقی را خود جمع آوری میکنند.
همینه که میگیم داشتن امار دقیق و مستقل از دولت و مدیران دولتی در همه کشورهای توسعه یافته دنیا رمز موفقیت است. اقای روحانی خودش امار را تولید می کند و بر اساس همان امار به خودش نمره بیست می دهد. هر رئیس جمهور دیگر در ایران هم همین رویه را دارد چون اصلا شفافیت و امار دقیق و مستقل محلی از اعراب ندارد. اگر امار اقتصادی و بهداشتی و توسعه و بورس مستقل و شفاف و دقیق بود و مدیران بر اساس این امار و شاخص ارزیابی می شدند مردم ایران این همه فاجعه اقتصادی و بهداشتی را تجمل نمی کردند. از تورم دو رقمی سی ساله تا رشد منفی اقتصادی تا بیکاری بسیار بالا و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
نخبکان ما همین آمار سازی هم یک بلد شدند خیلی کار انجام داده اند،حد اقل توانایی محاسسبات ساده را دارند
قای روحانی ریخت و پاش تمام شد. قیمت نفت ایران امروز رسیده به 8 دلار . با تخفیف و هزینه دلال و دور زدن تحریم و حمل و بیمه الان نفت ایران منفی 12 دلاره! شما واقعا برای ملت ایران در این 7 سال جز دستکاری در امار و ادعاهای پوچ و رشد منفی اقتصادی و تورم دو رقمی و... چه کردید؟ کل ممر درامد مردم ایران که باقی مانده بود همون چند صد هزار محصولات نفتی و گاز و محصولات پتروشیمی بود که با این کرونا و این ارزان شدن عملا صفر شد و حتی مرغ و گوشتی هم که به عراق و افغانستان صادر می کردید قطع شده. جالا گیریم یه چند ماه هم از ذخیره ارزی استفاده کردید . بعد چه؟ اقای روحانی . شما حتی از مدیر جهانی هم برای ملت ایران بدتر و غیر مستقل تر بودید.
رئیس جمهور ما مانند سخنگوی وزارت بهداشتش امروز یک حرف حق میگه و یک هفته تمام برای جبران ان حرف حق ان را انکار می کند و 180 درجه مخالف میگه نکنه موقیعت خودش در خطر قرار بگیره. ولی رئیس جمهور امریکا میاد به خاطر بیکار شدن گسترده مردم امریکا به خاطر کرونا اعلام میکنه موقتا ورود مهاجران را متوقف میکنه تا مردم خود امریکا کمتر درد بیکاری را بکشند و 85 درصد مردم امریکا از این تصمیم او حمایت می کنند و حتی دمکراتها جرات ندارند در برابر چنین رئیس جمهور قاطع که منافع ملت خودش را به منافع همه ترجیح میده موضع مخالف بگیرند. ما کجا اینها کجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اگر ترامپ نصف جهان را به آتش بکشد و میلیون ها آمریکایی را به کشتن بدهد باز ترامپیست های ایرانی ( ؟! ) بنا بر سنت بادمجان دور قاب چینی ، گند کاری او را فضیلت جلوه می دهند .
پول ایران داره کاغذ میشه
پاسخ ها
احمد
| Norway |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دولت احمدی نژاد بزرگترین ضربه را به ریال وارد کرد و جبران آن سالها طول می‌کشد
سکه 7500000 تومان شد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
راستگو بودن هم خوبه.
چرا الکی جو میدی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تو سایت زیر این قیمت و زده
Tgju. Org
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
این سایت 7500 زده بود ولی حالا اصلاح کرده. بیخود نبود که بانک مرکزی اعتباری معادل 50 میلیارد تومن برای راه اندازی سایتهای قیمت طلا و ارز درخواست کرده بود. با این سایتها بازار و مردم را دچار سردرگمی می کند
با واقعیات نمیتوان جنگید، ترامپ به یک استوره اقتصادی برای آمریکا تبدیل شده و بلاشک نامش در تاریخ آن کشور جاودانه خواهد ماند. مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا چه ربطی به سیاست های ترامپ دارد؟ چرا از کاهش بیسابقه نرخ بیکاری در آمریکا نمی گویید؟ چرا از کمک های معیشتی ارزنده جهت قرنطینه آمریکایی ها صحبت نمی کنید؟ چرا فقط بر روی نکات منفی زوم می کنید؟ متاسفانه یا خوشبختانه، آمریکا یک کشور کاملا دموکراتیک است و لذا مردم و کارشناسان آزاد هستند تا هر نظری بدهند و از میان این نظرها، فقط دیدگاه های منفی توسط رسانه های ما دستچبن و نشر داده می شود
ناگفته نماند که علیرغم پیشرفت شگرف اقتصادی آمریکا در چند سال اخیر، ترامپ در سیاست های داخلی و خارجی خود اشتباهات و کاستی هایی داشته که از چشم افراد مطلع و منصف، پنهان نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
و این را هم اضافه فرمایید که مگر می توان کسی یا سیستمی را پیدا کرد که هرگز اشتباه نداشته باشد. مهم برایند کارهای انجام شده او هست که کاملا موفق بوده و حداقل برای مردم امریکا بسیار سود داشته که غیر از این هم نباید باشد. ترامپ که رئیس جمهور ایران یا فرانسه نیست. او باید به مردمش پاسخگو باشد که کارش درست بوده یا خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ترامپ و سیاست ؟! رئیس جمهوری اشتباهی !
محمودرضا خواجه نصیری نائب رئیس شرکت بورس تهران:
خواجه نصیری نائب رئیس شرکت بورس تهران:
مطالعات صورت گرفته بر روی سهام شرکت‌های حاضر در بورس نشان می‌دهد رشد قیمتی ۷۵ درصد شرکت‌های بورس از نظر تعداد و ۵۵ درصد آنها از نظر ارزش، با عملکرد این شرکت‌ها همخوانی ندارد.
پنجشنبه چهارم اردیبهشت ساعت ۱۱:۰۵
دلار ۱۶۵۰۰
سکه ۶۶۵۰۰۰۰
قیمت ها ساعتی درحال افزایش هستند
باخوب وبدش برای دیگرکشورهاکاری ندارم ولی آنقدراین مردبرای کشورش خدمت کرده که بایدهم مثل جرج واشینگتن ولینکن عکسش بردلارهای آمریکا بدرخشد!
وقتي بدون حساب كتاب سود بانكي را كم ميكنند سرمايه ها ميرود به سمت طلا ودلار وشايد هم دولت براي جبران كسر بودجه قيمت دلار وسكه را بالا ميبرد تا در بازار ازاد سود ببرند
اميدوارم عكس ترامپ نژادپرست تروريست را روي دلار چاپ كنند. طي يك هفته دلار و وال استريت و واشينگتون راهي جهنم خواهند شد. هيچ فرد فهيمي حاضر نخواهد بود اسكناسي با عكس اين نژادپرست تروريست تبهكار تو جيبش باشه. عربستان آل سعود هم عكس بن لادن را چاپ كند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار