بازدید 21242

درگیری لفظی شدید بن سلمان و پوتین بر سر نفت

سایت میدل ایست آی اعلام کرد: قبل از نشست اخیر اوپک و شکست اعضا در رسیدن به توافقی درباره کاهش تولید نفت، درگیری لفظی میان محمد بن سلمان و ولادیمیر پوتین رخ داد.
کد خبر: ۹۷۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 22 April 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، منابعی به سایت میدل ایست آی اعلام کردند: ماه میلادی گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تماس تلفنی داشتند که این گفتگوی تلفنی به یک درگیری لفظی شدید میان دو طرف تبدیل شد و همین مسئله موجب نزاع میان دو طرف شده و عربستان تصمیم به افزایش تولید نفت گرفت و افزایش تولید نفت موجب پایین آمدن قیمت آن شد.

این مکالمه تلفنی قبل از نشست اوپک در ششم مارس صورت گرفت. در این نشست بزرگترین صادرکنندگان نفت در توافق بر سر کاهش تولید به رغم کاهش تقاضای جهانی به خاطر شیوع کرونا ناکام خوردند.

یک مسئول سعودی گفت: قبل از این نشست پوتین و محمد بن سلمان مکالمه تلفنی داشتند محمد بن سلمان خشمگین بود و هشدار داد و بعد تهدید کرد اگر توافقی حاصل نشود عربستان جنگ قیمت‌ها را آغاز خواهد کرد. در این مکالمه دو طرف صدایشان را روی یکدیگر بلند کردند. پوتین با این هشدار مخالفت کرد و مکالمه به پایان رسید.

میدل ایست آی اعلام کرد: محمد بن سلمان قبل از تماس با پوتین با جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تماس گرفت. کوشنر از محمد بن سلمان نخواست با پوتین تماس بگیرد اما او در جریان این تماس بود و به آن اعتراضی نکرد.

قیمت نفت بعد از نشست اخیر اوپک و شکست کشورها در توافقی درباره کاهش تولید به شدت پایین آمده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۳
واقعاً بن سلمان چنین جراتی دارد؟اگردرست باشد جای امید واری است
پوتین با تمام کشورها از بالا به پایین نگاه میکنه و دریای خزر که نصف آن مال ایران بود همین جوری صاحت شد.
الان این درگیری بود دلت خوشه
آقا نفت ایران کیلویی چند شده ؟؟؟
باید به بن سلمان گفت :
ای پشه! جایگه سیمرغ نه جولانگه توست ؛ عرض خود میبری و زحمت ما میداری!
البته در شعر اصلی به جای پشه ؛ مگس می باشد اما پشه هم از سر بن سلمان و پدرش زیاد است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بی ادبی هم حدی داره...
قیصر
| Canada |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دم بن سلمان گزم مه اینقدر جرات داره ولی ما چی ؟ ما که تقریبا کل خزر رو دادیم بهش و رفت . خالت خوبه؟ پشه یا مگس فرقی نداره فعلا که روسیه گاوش زاییده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
فعلا که قیمت نفت قدرت پوتین را زیر سوال برده و نشان داد اگر کشورهای منطقه به جای جنگ با هم ، با یکدیگر بودند چه می شد .
نفت / جنگ / خاورمیانه / تعصبات / ....
بعضی ها بدون تحقیق کامنت میذارند که دریای خزر نصفش مال روسیه است تحقیق کنید عزیزان روسیه فقط ۲۶ درصد خزر را صاحب شد نه ۵۰ درصد
بدبختیش برای ماست...
نفت از سر سفره آقازاده ها هم رفت!
دوستان درعمل درياي خزر هيچ.وقت 50درصد مال ايران نبود در زمان شوروي سابق دريا توسط دو كشور ايران وشوروي احاطه شده بود كه بيشاز 80 درصد ان درخاك شوروي بود كه ايران عملا نمي توانست درعمق طولي دريا حركت كند حتي از انزمان حق اكتشاف نفت را هم نداشت درحالي كه روسيه وكشورهاي اطراف دارند نفت گاز استخراج ميكنند ما بي بهره هستيم وسهمي را همه كه به ما داده اند حق دست زدن به كف دريا رانداريم كه اين بي انصافي ميباشد
معنی این خبر اینه که بن سلمان و پوتین باهم باید مستقیم صحبت کرده باشن، ازونجایی که نه پوتین عربی بلده و نه بن سلمان روسی و پوتین با خود رییس جمهور آمریکا هم انگلیسی حرف نمیزنه، معلومه این خبر چرنده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل