بازدید 15737
۹

جولان کرونا در پمپ بنزین‌های تهران

بالا شهر و پایین شهر ندارد؛ پمپ بنزین‌های تهران جولان ویروس کرونا شده‌اند؛ موضوعی که مسوولان بارها آن را انکار کردند اما بررسی‌های میدانی ایسنا نشان داد که بیش از ۸۰ درصد پمپ بنزین‌های تهران خود را ملزم به رعایت مسائل بهداشتی نمی‌دانند.
کد خبر: ۹۷۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 22 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، چندی پیش سعید برخوردار، معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در منطقه تهران درباره وضعیت جایگاه‌ها از لحاظ رعایت مسایل بهداشتی مرتبط با کرونا به ایسنا گفته بود که جایگاه‌های عرضه سوخت در استان تهران چندین مرتبه در طول روز ضدعفونی می‌شوند و دیگر نباید دغدغه‌ای برای انتقال ویروس در پمپ بنزین ها وجود داشته باشد.

وی بر این باور است که تقریبا یک بسیج عمومی در سطح استان به طور مستمر عملیات ضدعفونی جایگاه ها را انجام می دهند و این مساله به جایی رسیده که حتی نگرانی در مورد آسیب به تجهیزات و سامانه مطرح شده است که برای جلوگیری از این مشکل نیز تاکید شده از محلول هایی که استاندارد خاصی دارند استفاده شود.

به گفته وی اکنون مشکلی در جایگاه های سوخت استان تهران وجود ندارد و نباید دیگر جایگاه ها را به عنوان پایگاه اصلی انتقال ویروس کرونا معرفی کرد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرده بود که در حال حاضر جایگاه ها مکلف هستند وسایل ضدعفونی را خریداری کنند و به طور مستمر عملیات ضد عفونی را انجام دهند. علاوه بر این گروه های جهادی و دستگاه های دیگر نیز در این امر کمک رسان هستند و شرکت نیز چون تصمیم قاطع در این موضوع دارد، کار ضدعفونی را به طور جدی دنبال می کند.

به گفته برخوردار، تمام مجاری عرضه روزانه سه تا چهار مرتبه ضد عفونی می شوند و تمامی تدابیر لازم برای جایگاه ها اندیشیده شده است.

گله مشتریان از کمبود وسایل بهداشتی در جایگاه‌ها

این صحبت ها در حالی است که در بازدید میدانی ایسنا از جایگاه‌های سوخت، اغلب مشتریان از بابت نبود وسایل بهداشتی همچون دستکش و مواد ضد عفونی در جایگاه‌ها گلایه داشتند. یکی از مشتریان که در صف طولانی بنزین ایستاده بود ضمن گلایه از این موضوع گفت که تا کنون در هیچ جایگاهی دستکش یکبار مصرف ندیده است.

شخص دیگری که خود به دستکش و ماسک مجهز بود نیز گفت: به اعتقاد من افراد خودشان باید به فکر سلامتیشان باشند و به همین دلیل من همیشه سعی کرده ام در این دوران مجهز به وسایل بهداشتی باشم؛ چرا که معلوم نیست ویروس کرونا تا چه زمانی در کشور وجود داشته باشد.

دو جوان دیگر نیز که متقاضی بنزین بودند در این باره گفتند که جایگاه‌ها منشاء اصلی کرونا شده‌اند؛ چراکه در طول روز افراد زیادی از تجهیزات پمپ بنزین استفاده می‌کنند و لازم است که دستکش در تمام جایگاه‌ها موجود باشد.

عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی اپراتورها

عده ای نیز در این میان راه ساده‌تر را انتخاب کرده و از اپراتورهای جایگاه‌ها می خواهند که عملیات سوختگیری را انجام دهند؛ هرچند که این مساله از سوی اکثر اپراتورها با روی باز انجام می شود اما نکته مهم و قابل توجه، رعایت نکات بهداشتی توسط خود اپراتورها است.

متاسفانه در اغلب جایگاه های تهران بسیاری از اپراتورها نیز به ماسک و دستکش مجهز نیستند که یا جایگاه این تجهیزات را در اختیار آنها قرار نداده است یا اینکه خود افراد تمایلی به استفاده از ماسک و دستکش ندارند و روی این مساله نیز نظارت چندانی وجود ندارد.

یکی از اپراتورها در پاسخ به این سوال که چرا از وسایل بهداشتی و ایمنی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده نمی کنید؟ گفت: شمردن پول با دستکش دشوار است و استفاده از ماسک نیز در طول روز کار آسانی نیست؛ به همین دلیل ترجیح ما این است که از این وسایل استفاده نکنیم!

اما یکی دیگر از اپراتورها در یک جایگاه دیگر در پاسخ به این سوال، از نبود وسایل بهداشتی در جایگاه گله کرد و گفت: قطعا جان خود را دوست داریم و اگر این وسایل در اختیارمان بود استفاده می کردیم، اما علیرغم اینکه بارها درخواست کرده ایم، دستکش و ماسک در اختیار ما قرار نگرفته است.

توقع کمک جایگاه‌ها از دولت

در صحبت با یکی از مدیران جایگاه‌ها و شنیدن گلایه های او متوجه شدیم که تامین اقلام بهداشتی برای جایگاه ها نیز کار آسانی نیست و لازم است که دولت در این رابطه به جایگاه‌ها کمک بیشتری کند.

او با گلایه از این مساله که چرا گفته می شود اپراتورها عملیات سوختگیری را انجام دهند؟ گفت: قطعا این بندگان خدا نیز سلامتشان برایشان مهم است و اگر مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود، نباید جان این افراد را به خطر انداخت.

به گفته وی جایگاه ها برای خرید اقلام بهداشتی هزینه زیادی را متحمل می‌شوند و هرچند که ضدعفونی گاهی توسط بخشهای دیگر در جایگاهها صورت می گیرد اما به دلیل استفاده از مواد نامناسب، تجهیزات جایگاه آسیب زیادی می‌بیند که این مساله نیز برای ما هزینه‌بر است.

یکی دیگر از مالکان جایگاه‌ها نیز با تاکید بر اینکه مسائل بهداشتی در جایگاه‌ها رعایت می شود، خواستار کمک بیشتر دولت در این حوزه شد تا جایگاه ها بتواند بیشتر به این مهم بپردازند.

آنچه که در جایگاه‌های سطح تهران از بالای شهر تا پایین شهر به چشم می‌خورد، وضعیت نسبتا عادی همچون روزهای غیر کرونایی است. موضوعی که لازم است دولت، وزارت بهداشت و وزارت نفت به آن توجه بیشتری نشان دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹
دستکش نیاز ندارین، آلوده شدن پوست دست به ویروس کرونا باعث آلوده شدن شما به کرونا نمیشه، مگر آنکه دست آلوده رو مستقیم یا غیر مستقیم به مخاط بینی، دهان، چشم و گوش بزنید. پس شستن دست قبل از وارد کردن دست آلوده به مخاط بدن لازم است.

ماسک واجب تر از دستکش است، این بیماری عمدتا از راه تنفسی منتقل میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
در خارج از ایران اپراتورها موظف به استفاده از نازل هستند،مشتری برای بنزین زدن از اتومبیل خودش خارج نمیشه،ولی درایران اپراتور وظیفه دریافت پول را داره،واگر ازشون درخواست کنی که بنزین اتومبیل شما رابزنه باید برای انجام این خدمت پول بدهی،لذا استفاده از ماسک وخصوصا دستکش لازمه،راننده آلودگی رابه داخل ماشین خودش منتقل میکنه
نهادهاي خاص با گروگان گرفتن وسايل بهداشتي سازمان بهداشت جهاني و ساير کشورها يا آنها را در بازار سياه به چندين برابر قيمت براي تامين بودجه خودشان به ملت مي فروشند و يا خودشان استفاده کردند يا مثل ماسکهاي کشف شده که سر از قفسه هاي ترکيه درآوردند صادر کردند ماسکهاي موجود غير استاندارد بوده و دستکش و ماسک موجود به چندين برابر قيمت به مردم فروخته مي شوند که عده اي توانايي تامين هزينه خريد آن را ندارند و بي خيال کرونا و مرگ و ... شده اند و عدم ايمني در جامعه بوجود آمده است آمارهاي کذب کاهشي هم باعث عدم رعايت شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
خدا شر نهادهای خاص را از سر ملت کم کن
تو نانواییها هم وضع خوبی نیست و معمولا هیچ کدام از پرسنل رعایت نمی کنند
این بحث ها دیگه تاثیری نداره
دقیقا برخورد با اپیدمی به نسبت شرایط شبیه دوران قاجار است
من رفتیم پمپ بنزین چمران بغل دست گیشا بنزین بزنم پول بزینم با ماشین پراید روز اول اردیبهشت شد 47800 تومان بعد کارت دادم به مسئول پمپ بنزین 148000 تومان میکشه میگه اشتباه کردم بعد باقی پول رو بهم اسکناس داده اعتراض می کنم میگه شده دیگه در حالی که مسئول بغل دستیش بهش برگشت گفت تو چرا امروز انقدر اشتباه می کنی مشخصه که یک بازی کثیف از طرف کارگران و مدیریت پمپ بنزین هستش برای اینکه پول نقد را رد کنند
باید سوختگیری توسط متصدیان جایگاه ها اجباری بشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان