بازدید 18474
پیمانه اقتصادی

پرداخت ۴ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به خودروسازان توسط دولت / واکنش سهام آسیایی به تغییرات قیمت نفت / وزیر صنعت: روزانه شش میلیون ماسک در ایران تولید می‌شود/ قیمت خودرو‌های داخلی در بازار امروز

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس باز هم رشد کرد، دلار در بازار آزاد گران شد، قیمت انواع سکه در بازار امروز، وام یک میلیونی ۱۷.۱ میلیون سرپرست خانوار فردا واریز می‌شود، سقوط قیمت نفت به ضرر بوئینگ و ایرباس تمام می‌شود، سقف معافیت مالیاتی حقوق ۹۹ اعلام شد و آمادگی ولوو برای ازسرگیری تولید را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ 21 April 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس بازهم رشد کرد، دلار در بازار آزاد گران شد، قیمت انواع سکه در بازار امروز، وام یک میلیونی ۱۷.۱ میلیون سرپرست خانوار فردا واریز می‌شود، سقوط قیمت نفت به ضرر بوئینگ و ایرباس تمام می‌شود، سقف معافیت مالیاتی حقوق ۹۹ اعلام شد و آمادگی ولوو برای ازسرگیری تولید را در بر دارد.

شاخص کل بورس بازهم رشد کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۱۷۱۴۴ واحدی معادل ۲.۴۲ درصد به رقم ۷۲۶ هزار و ۱۳۹ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۳۵ واحدی به رقم ۸ هزار و ۸۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۵۶۷ واحدی، معادل ۲.۴۲ درصد به رقم ۱۹۳ هزار و ۴۵۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۸۹۷ واحدی معادل ۱.۶۱ درصد، عدد ۲۴۶ هزار و ۱۶۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۵۹۰ واحدی معادل ۱.۶۱ درصد به رقم ۱۶۳ هزار و ۶۵۷ واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور، ۲۲۴۲۱ واحد افزایش معادل ۲.۵۰ درصد را رقم زد و به سطح ۹۲۰ هزار و ۱۳۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۵۲۴ واحد افزایش معادل ۲.۷۱ درصد به رقم ۵۱۳ هزار و ۳۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۰۵۹۳ واحد افزایش معادل ۲.۰۲ درصد همراه بود و عدد یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

واکنش سهام آسیایی به تغییرات قیمت نفت

روز سه‌شنبه، به دنبال سقوط سنگین قیمت نفت در روز گذشته و انتشار گزارشی مبنی بر خطرناک بودن شرایط سلامتی رهبر کره شمالی، اکثر شاخص‌های آسیایی سقوط کردند. سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی آگاه گزارش داد که کیم یون اون، رهبر کره‌شمالی به دنبال انجام یک عمل جراحی در شرایط وخیمی به سر می‌برد. دیشب قرارداد پیش‌خرید نفت خام تگزاس غرب آمریکا برای تحویل در ماه می، که فروش آن امروز به پایان می‌رسد، با سقوط شدید قیمت خود مواجه شد و در منفی ۳۷.۶۳ دلار برای هر بشکه بسته شد. هرچند در معاملات صبح امروز قیمت نفت خام به محدوده مثبت بازگشت. نیکی ژاپن ۱.۹۷ درصد سقوط کرد، در حالی که گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۲.۰۶ درصد پایین آمد. در بازار چین شاخص کامپوزیت شانگ‌های ۱.۴۵ درصد سقوط کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۲.۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. کوسپی کره‌جنوبی ۱.۶۰ درصد سقوط کرد و ای‌اس‌اکس استرالیا هم ۱.۶۲ درصد پایین آمد. در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن با اندکی تقویت به ۱۰۷.۶۱ واحد رسید.

دلار در بازار آزاد گران شد

در بازار امروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۵۲۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۵۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلا فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان رشد داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۶۶۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان گران‌تر شده است. در کنار رشد نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی، شاهد افزایش نرخ ارز در بازار آزاد بودیم، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در معاملات حاشیه بازار ارز، به نرخ ۱۵۸۸۰ تا ۱۵۹۰۰ تومان معامله شد. یورو نیز به رقم ۱۷۱۰۰ تومان رسید.

قیمت انواع سکه در بازار امروز

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز با رشد۱۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به ۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۳ امروز ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۷۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۲۳ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

وام یک میلیونی ۱۷.۱ میلیون سرپرست خانوار فردا واریز می‌شود

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: پس از بررسی پیامک‌های متقاضیان وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی ویژه کرونا، ظهر امروز لیست ۱۷ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۱ نفر سرپرست خانوار به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شد تا با اقدام بانک مرکزی، از ظهر فردا به حساب مردم عزیز واریز شود. واریز درخواست‌های دریافتی پس از امروز نیز از دهم اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

پرداخت ۴ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به خودروسازان توسط دولت

دولت از اسفند ۹۸ تا ۶ فروردین امسال ۴ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی مصوب شده برای خودروسازان را به ایران خودرو و سایپا پرداخت کرد. طبق مصوبه دولت مقرر شد، به هر یک از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا ۲۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود که بر این اساس، از اسفند ۹۸ تا ششم فروردین امسال ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ایران خودرو و هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان به سایپا پرداخت شده است. موضوع پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان و انتشار اوراق مالی به میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای ایران خودرو و ۸۰۰ میلیارد تومان برای سایپا در هزار و دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای پول و اعتبار در سوم دی ۹۸ مصوب و در یازدهم دی ماه ۹۸ به سیستم بانکی ابلاغ شده بود. /فارس

آمادگی ولوو برای ازسرگیری تولید

شرکت سوئدی ولوو اعلام کرده است که هفته‌های اخیر را صرف آمادگی محیط کار برای بازگشت کارگران به کارخانه‌های خود کرده و قرار است کارخانه ولوو در کارولینای جنوبی از یازده ماه می فعالیت خود را از سر بگیرد. هاکان ساموئلسون، مدیر اجرایی ولوو درمورد برنامه ولوو طی هفته‌های آتی می‌گوید: «ما مسوولیتی در قبال کارکنان و تامین کنندگان قطعات خود داریم تا فعالیت‌های خود را از سر بگیریم و تا جایی که شرایط ناشی از شیوع کرونا اجازه دهد، ما پیش خواهیم رفت. بهترین کاری که می‌توانیم هم اکنون انجام دهیم، یافتن راه‌های ایمن بازگشت کارکنان به کارخانه‌ها است تا به این ترتیب شغل و سلامت افراد به‌طور همزمان حفظ شوند.» وی همچنین تاکید کرد، تمامی واحد‌ها و تاسیسات تولیدی ولوو در سراسر جهان به‌طورکامل گندزدایی و نظافت شده‌اند. کارکنان همه روزه باید تست دمای بدن و اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون را انجام دهند تا پیش از ورود به کارخانه‌ها از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود.

سقوط قیمت نفت به ضرر بوئینگ و ایرباس تمام می‌شود

پاندمی ویروس کرونا باعث ورشکستگی ایرلاین‌ها و رکود اقتصاد جهان شده و حالا اشباع بی‌سابقه بازار نفت و سقوط تاریخی قیمت آن هم، به مشکلات پیش روی بوئینگ و ایرباس افزوده است. این دو شرکت بزرگ که بازار هواپیمای جهان را قبضه کرده‌اند، چندین دهه گذشته را صرف جذب سفارش های ساخت هواپیما‌هایی نمودند که از لحاظ مصرف سوخت به صرفه هستند. ریچارد ابولفیه، تحلیل‌گر صنعت هوانوردی و معاون گروه تیل می‌گوید: چیزی که این صنعت را در بحران مالی بزرگ سال ۲۰۰۸ سرپا نگاه داشت، این بود که در آن زمان قیمت نفت در حال افزایش بود و در آن سال رکورد زد. افزایش قیمت نفت می‌تواند فروش هواپیما‌های با مصرف سوخت پایین‌تر را تقویت کند، برعکس این امر برای خودرو‌های بزرگ شخصی مانند خودرو‌های شاسی بلند رخ می‌دهد؛ این خودرو‌ها با پایین آمدن قیمت نفت بهتر فروش می‌روند. ایربایس‌ای ۳۲۰ نئو و بوئینگ ۷۳۷ مکس که هر دو پرفروش‌ترین هواپیمای بدنه باریک این دو غول هواپیماسازی هستند، در واقع بعد از بحران مالی بزرگ جهان که قیمت‌های سوخت در حال رشد بودند طراحی و ساخته شدند و در آن زمان ایرلاین‌ها به شدت به دنبال هواپیمایی بودند که به آن‌ها در کاهش هزینه سوخت کمک کند. اما این تولیدکنندگان بزرگ دیگر این برهه اوج فروش خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد این شرایط حداقل در سال ۲۰۲۱ هم پابرجا باشد.

وزیر صنعت: روزانه ۶ میلیون ماسک در ایران تولید می‌شود

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سایه همین تمهیدات امروز تولید روزانه ماسک صنعتی و صنفی به بیش ۵ تا ۶ میلیون عدد رسیده است و حتی شاهد ابتکار عمل یک شرکت دانش بنیان و شرکت‌های ماشین سازی کشور در مهندسی معکوس ماشین آلات صنعتی تولید ماسک بودیم که با استقبال تولیدکنندگان داخلی نیز مواجه شده و هم اکنون بیش از ده دستگاه از این مورد، تمام اتوماتیک تولید و تحویل واحد‌های تولیدی شده است و در روند تولید ماسک صنعتی کمک شایان توجهی می‌نماید. با توجه به ظرفیت‌های موجود، در تولید و تامین مواد شوینده هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و یکی از آثار و نمود‌های رونق تولید در سال ۹۸ در همین بخش بوده که شاهد تامین حداکثری نیاز مصرفی مردم حتی در دوران پیک مصرف این اقلام در سطح کشور بودیم. در تولید دستکش پزشکی و همچنین مواد ضدعفونی کننده، شاهد افزایش چند برابری تولیدات بودیم که این رقم فقط در اقلام ضد عفونی کننده بیش از هشت برابر تولیدات قبلی است و این شامل سایر تجهیزات پزشکی نیز می‌شود. با تداوم روند موجود در تولید ماسک و برخی اقلام بهداشتی، حتی در شرایط مازاد نیاز کشور قرار می‌گیریم که باید روی موضوع صادرات موارد برنامه ریزی و اقدام کنیم.

سقف معافیت مالیاتی حقوق ۹۹ اعلام شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با اعلام میزان معافیت سالانه حقوق و همچنین نرخ مالیات بر درآمد حقوق سال ۱۳۹۹ گفت: سقف معافیت مالیاتی در سال جاری به صورت سالانه ۳۶ میلیون تومان و به صورت ماهانه سه میلیون تومان است. وی افزود: نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه به نرخ ۱۰ درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۲۰ درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد است.

قیمت خودرو‌های داخلی در بازار امروز

بررسی قیمت خودرو‌های داخلی امروز سه شنبه، دوم اردیبهشت ماه حاکی از افت دو تا سه درصدی قیمت‌ها نسبت به روز آغازین هفته جاری است. به گزارش ایرنا، امروز در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۱۱ به ۶۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۶۴.۵ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ (وانت پراید) ۷۰ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۸۵ میلیون تومان، تیبا صندوق دار به ۷۵ میلیون تومان و ساینا ۸۲ میلیون تومان قیمت خورد. در گروه ایران خودرو نیز هر دستگاه سمند ال ایکس ۱۰۷.۵ میلیون تومان، سمند‌ای اف ۷ دوگانه سوز ۱۳۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۰۵.۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۱۱۸میلیون تومان، پژو پارس ۱۳۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۱۳۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی ۸ به ۱۴۳ میلیون تومان و رانا ۱۰۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

در این زمینه، برخی فعالان بازار خودروی پایتخت گفتند: افزایش قیمت‌هایی که در چند روز گذشته در بازار شاهد بودیم به دلیل فروش تعدادی خودرو به صورت کارتکسی از سوی برخی نمایندگی‌های ایران خودرو به افرادی بود که در ۱۸ ماه اخیر در سامانه این شرکت ثبت نام نکرده بودند.؛ برای نمونه، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در آخرین روز‌های سال گذشته حدود ۱۰۲ میلیون تومان قیمت داشت، از سوی این نمایندگی‌ها بین ۱۱۶ تا ۱۲۰ میلیون تومان بر روی کاغذ فروخته و همین موضوع سبب رشد قیمت‌ها در بازار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۹
پس چرا ماسک در شیراز نایاب است؟
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
به عنوان یک ایرانی دوست ندارم پولی که حق زن و بچه منه بدین به خودرو سازها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
کی گفته حق زن و بچه توست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
آقا رضا ؛ پس حق کیه ؟...
رضا
| France |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
عزیز جان کلا ملت ما به مفت خوری عادت کردن و فکر می کنند باید بخوابند و تمام منابع مملکت را بین انها توزیع کنند دادن وام به خودروساز یک فعل اقتصادی بین مدیران بانکها،مدیران دولتی و خودرو ساز است و به عوام مردم ابدا ربطی ندارد
زنده باد دولت كه با دادن پول به خودروسازان سهم بزرگي در تنظيم وكنترل جمعيت دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
از این جیب به اون جیب هست دیگه ، از خزانه به خزانه جیب مدیرانی و سهام دارانی که اتفاقا دولتی هم هستن
چرا وزیر سمت دروغ میگه؟ رپزی 6 ملیون ماسم؟!!!! پس چرا ماسک نیست؟ اونوقت چجور ماسکی تولید میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دروغ نمیگه اما 6 میلیون ماسک مصرف تهرانه فقط در روز
اصلا عددی نیست 6 میلیون ماسک با توجه به اینکه یکبار مصرفن و در بهترین حالت یک روز مصرف میشن
B
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
منظورشون که از اون ماسکهای استاندارد نیست.. منظورش ماسکهای یکبار مصذفیه که معلوم نیست کجا تولید میشه
یکی از این دولتی ها بیاد به این مردم توضیح بده این وام را به خودرو سازها برای چه کاری دادید.اینها که محصولاتی که هنوز تولید نشده را پیش فروش کرده اند وپولش را هم گرفتند.پس چرا نیاز به وام دارند؟
بنظرتون وسایل خانگی گرونتر میشه امسال؟ بخرم الان یه دست نگه دارم... شرمنده اینجا پرسیدم... کسی که اطلاع داره ممنون میشم بگه...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
وقتی شاخص بورس هر روز رکورد میزنه یعنی همه چی گرونتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تو امارات نشستی امار لوازم خونگی ایرانو میگیری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
یکی از امارات میپرسه یکی هم از المان جواب میده
این وی پی ان چه کرده با ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
یه استاد کاردرست اقتصاد،به من گفت اگه به چیزی نیاز داری و پولش رو هم داری،بخر،بازار را تحلیل نکن،بازار ایران از هیچ اصل علمی و عقلی پیروی نمی کنه،می گفت همه جای دنبا وقتی جنسی گرون میشه مردم با اتحاد خود و نخریدن اون جنس،چنان درسی به گرانفروش میدن که ...،ولی تو ایران مردم هجوم میبرن و یه شبه سود هنگفت تو جیب گرون فروش میکنن،یعنی در اصل به جای تنبیه،به گرون فروش جایزه هم میدن.
دولت ! چرا بیت المال و حق مردم رو تو حلقوم خودرو سازها میریزی. مگر مریض روانی هستید؟
روزانه ۶ میلیون ماسک!!!
همه اش هم روانه بازار سیاه میشه
قیمت ۲۰۷ اتوماتیک را نزدید میدانید امروز چه قدر روش رفت؟؟؟؟؟؟؟.
بروید از بنگاهها بپرسید که بعد من متهم به دروغکویی نشوم.
۲۰۷ اتوماتیک اصلا ثبت نام نمی کنند.
نفت خام ارزان وبه تبع ان بنزین هم ارزان شد پس برای دولت صرف نمی کند بنزین را صادر ویا قاچاقی بفروشد پیشنهاد میشود تا گرانی مجدد جهانی بنزین را در ایران هزارتومان اعلام کنید والا نفرین ملت همراهتان خواهد بود.خود دانید
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
هرچی دوست داری نفرین کن و سینه بکوب
...پرداخت ۴ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به خودروسازان توسط دولت.......!!!!!!

والا این خودرو مونتاژ کن ها که با همه مسئولان منافع مشترک دارند و یکی هستند پس بنویسید پرداخت 4250 میلیارد تومان پول از جیب مردم به خودومونتاژکن ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دمت گرم .

متأسفانه آقایان مسئول ؛ هر چه را که مردم نمی پسندند ، بدجوری می پسندند .
اين پول هاى بى زبون رو بريزين تو شكم خودرو ساز ها كه نصفش رو مدير ها بخورن نصف ديگه رو هم دلال ها .
چه فایده .

با این اوضاع اقتصادی و بیکاری

قیمت ماسک به قدری بالاست که نمیتوان خرید . به نظرم برای افراد ثروتمند تولید میشود . ماسک های یکبار مصرف سه تایی 9600 تومان میباشد .

ایا این انصاف است ؟؟؟؟

چگونه از اقشار ضعیف میخواهید حمایت کنید .

با این قیمت ماسک عمدا دارید اقشار ضعیف را از بین ببرید .
(دولت از اسفند 98 تا 6 فروردین امسال 4 هزار و 350 میلیارد تومان از تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی مصوب شده برای خودروسازان را به ایران خودرو و سایپا پرداخت کرد) از کجا برداشت شده دادند به اینا مگه اینا محصولاتشونو دولا پهنا به مردم نمیندازن پیش فروش که میکنند گرون فروشی که میکنند رانت بازی که میکنند اشغال که دست مردم میدن دیگه چه بر سر مردم میتونستند در بیارن که نیاوردن . امیدوارم تو اخرت بابت تمام این کار ها جواب درست بینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بدبخت ماها که فقط به قیامت دلمون خوشه .
بى خيال مردم شيد، فقط فرغون سازها را حمايت كنيد.
درهمه جای دنیادولت هابه خودروسازهاپول میدهند
یافقط اینجااینجوری است
اون پولهاراخرج مردم فقیربکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
پرویز جان ؛ به جاش قراره به هر خانواری یک میلیون تومان وام بدهند . بده ؟؟؟
این همه پول را اگر خرج یک خر میکردند حالا بهترین ماشین از بنز هم بالاتر برای مملکت راحی و ساخت میکرد
من نفهمیدونم به چه دلیلی دولت به خودروسازها پول میده؟
دولت هر چند سال یکبار پول سه کارخانه ی تولید تویوتا را خرج آفتابه لگن خودروسازان داخلی میکنه
چه ماسکی، یک تیکه فوم نازک که با چرخ خیاطی دوختن !
کارخونه ایش پیدا نمیشه توی داروخانه ها ، اون ماسک ها اصلا به درد نمیخوره!
کاش به جای تسهیلات به خودروسازی بی کیفیت، واردات ماشین رو آزاد کنند، و از هر ماشینی عوارضی بگیرن مخصوص کارکنان خودروسازی ها تا عوض ماشین بی کیفیت درست کردن، فوتبال بازی کنند و حقوقشون رو دریافت کنن، فقط لطف کنن ماشین تولید یا مونتاژ نکنن!
اخه کو این ماسکها اخه چرا چرت میگید
خود دولتیها ازین پولهای داده شده به خودروسازان نفع میبرند
ننگ و روسیاهی برای دولت آخه برای چی به خودروساز ها پول میده اونا که مردم رو به خاک سیاه نشوندن
پول خرج خودشان میکنن بطور غیرمستقبم.
در زمان اوباما هم دولت وقت امریکا باری جلوگیری از ورشکستگی کمپانی عظیم فوردمبلغ هنگفتی به این شرکت وام داد منتهی با حساب وکتاب واینکه این کمپانی بتواند در بازار رقابت در بین خودرو سازهای بزرگ جهان خود را به انها برساند واین کار هم انجام شد
دولت به چه دلیلی هرازچندی از پول بیت المال رابه حساب این مفت خورها می ریزد ولی حق وحقوق رسمی کارگران وبازنشستگان را نمی دهد؟پس تعزیرات حکومتی کجاست ؟وقوه قضاییه چه می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دلت خوشه تو هم .
وامی که برگشت نمیشه میشه بلاعوض... واسه ۱ میلیون تومن مردم محل بازگشت هم در نظر گرفتن و ۳۵ هزار تومن از ۴۵ هزار تومن کسر میشه و عملا ماهی ۱۰ هزار تومن میریزن اونم برای ۲ سالو نیم!
اما ۴۵۰۰ میلیارد تومن همینطوری میدن به خودرو ساز که معلوم نیست از کجا میخواد پولو برگردونه! تا الان که هرچی پول گرفتن وام بلاعوض ویا هدیه نقدی دولت به ۲ شرکت مونتاژکار بوده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بخدا قسم نمیدونم چرا ما ملت سکته نمیزنیم بریم پی کارمون .
وام به خودرو ساز= اشتباه پشت اشتباه .این صنعت ضرر ده را تعطیل کنید به جایش تا زمان رفع تحریم خودرو وارد کنید
شورای محترم نگهابان با واردات خودرو به بهانه کمک به تولید داخلی و کمک حال کارگران دوتا شرکت خودرو سازی مخالفت کرده .این شورا میداند بارها هزاران میلیارد تومان پول از بیت المال به این دو شرکت خودرو سازی قبلا کمک شده . نه تنها این دوشرکت ذره ای پیشرفت نکرده بلکه هرروز خودرا به دیگر کشورها وابسته کرده اند 60 سال است که درجا میزنند فقط هنرشان گران فروشی چند برابری است . واما باز دولت این بار 4هزار 350 میلیارد تومان کمک میکند.این بار میخواهند چکاری بکنند؟ آیا باز این پول ها به پشتیبان سهام سهامداران خاص شرکتهای خودرو سازی تزریق شده تا سهامشان بالا بالاتر برود وپول سرشاری به جیب بزنند ؟ یا اینکه واقعا میخوهند برای تولید خرج میکنند مانند خودرو سازان دیگر کشورها بشوند. شورای محترم نگهبان وقتی که از واردات خودرو مخالفت میکند.باید از این طرف مدافع منافع ملت و هم ناظر بر اعمال خودرو سازان و قیمت گذاری هم باشند. تا آشکار شود که این پولها ی بیت المال کجا هزینه میگردد
پاسخ ها
رضا
| France |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
عزیزم منع واردات خودرو برای حمایت از خودروساز نیست مملکت ارز ندارد و حمایت از خودروساز هم برای آن است که مردم سوار خر نشوند بفهم
فعلن که به جای جهش تولید شرکتهای خودرو ساز جهش قیمت رو در پیش گرفتن مثلن همین شرکت کرمان خودرو برخی محصولاتش رو ۷۰ میلیون گرون کرد به همین راحتی حالا شما وام بده به خودرو ساز منه ایرانی همیشه در صحنه هم میرم میخرم چشمم کور دنده ام نرم
وزیرصنعت روزانه 6000000ضربدر30روز مساوی180000000لااقل برای هر ایرانی دو عدد ولی دریغ یک عدد ندیدیم !!!!!!...
البته خدا شاهده مقصر نیستند آمار را غلط بشون میگند و چون خوش باورند خیال و بدون بررسی اعلام می کنند .
آقای همتی برید با لباس مبدل و گمنام در داروخانه ها یک عد ماسک خرید کنبد.!!!!!!!!!!! همه مشترکا موجود ندارند.!!!!!!!! پس کو روزانه 60000000ولی قبلا تولید عادی بود 1000تا هم می خواستی بود.
چرا چرا..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وزیر صنعت:روزانه شش میلیون ماسک تولید می شود.ولی بنا به دلایلی که فقط خودمان می دانیم این ماسک ها نه در بازار یافت می شود ونه قیمت آن پایین می آید.
...
هیچ جا ماسک نیست!
اگر راست میگید تعزیرات را بفرستید کسانی که احتکار میکنند را برخورد کنید.
شش میلیون را در روز در بیمارستان ها مصرف ندارید! اضافه اش کو؟ ما که گیرمون نمیاد!
مغازه دارها هیچکدام ماسک ندارند و پروتکل ها را رعایت نمیکنند. به هر کدام یک‌بسته ۱۰۰ تایی بدهید روزی ۶۰۰۰۰ مغازه را می توانید ماسک دار کنید!
از مردم برای ( اعطای تسهیلات متوالی بدون بازگشت به خودروسازان - ایجاد بازار غیر رقابتی تولید آنهم برای خودروهای نا ایمن ) نظر سنجی کنید .
دولت از اسفند ۹۸ تا ۶ فروردین امسال ۴ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی مصوب شده برای خودروسازان را به ایران خودرو و سایپا پرداخت کرد. اما پراید شش میلیونی را 60 میلیون به مردم بدبخت ایران فروختند.
دنیا داره مرز های ایجاد تلنولوژی را تکون میده


فیلم های نحوه عملکرد موتور های شرکت تسلا را نگاه بفرمایید خواهشا
کلا یه تکنولوژی جدید و موتورهای خودرو می باشد و بزودی فراگیر خواهد شد

ولی ماهنوز لنگ تولید پرایدیم
دولت پول داره بده به عزیزدردونش ولی پول نداره بده به مردم ؟ فقط 1 میلیون؟ اونم با قسط 35 تومن؟
بندرعباس تازگیا بهتر شده و داروخانه ها و کالاپزشکی ها دارند. ماسک معمولی را 2000 تومان می فروشند و بعضی که مثلا منتخب صنف لوازم پزشکی هستند پارچه زدن که به قیمت مصوب 1750 تومان (عزیزان که مایلند بخرند برن چهارراه فاطمیه، کالای پزشکی روبروی مسجد فاطمیه این پارچه رو در مغازه اش زده بود)
آخه چرا توی این شرایط این همه پول رو به حلقوم خودروسازان میریزید ؟

بخدا مردم دارن از گرسنگی میمیرن ؛ چرا هیچکس توی این مملکت به فکر ملت نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه چرا به خودروسازها پول میدید ؟

مگه خودروی نساخته اش رو به ملت پیش فروش نکرده ؟!

دیگه چرا این همه پول رو به اونا میدید ؟ در حالیکه ملت بدبخت و سیاه روز به نان شب محتاجه ؟!؟
سلام سایت محترم تابناک لطفا ببزرگان یاداوری کنید محاسبه کوچکی انجام دهند از اول سال۹۸ تا اخرسال ۹۸ هریک از این دو خودروساز چند صد هزار میلیارد پیش فروش خودرو داشته اند که تا ریخ تحویل انها حد اقل اواخر سال ۹۹ میباشد پیشفروشهای سنوات قبلی که را حساب کنیم که هنوز تاریخ تحویل انها نرسید ه میزان پیش فروشها بیش از تریلیون تومان خواهد شد با توجه باین دریافتی از ملت حالا دولت محترم ۴۳۰۰میلیارد هم بانها دستخوش داده حساب سرانگشتی میزان تولید هر کارخانه در روز ویا در سال را حساب کنیم میتوان نتیجه گرفت این دو خودرو ساز تولید دوسال اینده پیش فروش کرده اند
دو شركت خودروسازي كشور متاسفانه با حمايت هاي بي جاي دولتي در حال تخيله جيب مردم طبقه متوسط به پايين هستند همين.
محصولاتشان از محصولات خودروئي درجه3دنيا نيز بي كيفيت تر است.
هزينه توليد يك پرايد چقدر است كه به مصرف كننده حدود70ميليون مي فروشند ؟
اين روش در هيچ كجاي دنيا وجود ندارد.
سازمان حمايت از مصرف كننده كجاست ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار