بازدید 9759

مسبب افزایش قیمت شکر کیست؟

اگر شکر را با دلار آزاد ۱۶ هزار تومانی هم وارد می کردیم، قیمت هر کیلو ۳ هزار و ۵۲۰ تومان تمام می‌شد، به عبارتی یعنی اکنون شکر با دلاری معادل ۳۶ هزار تومان وارد می‌شود. در حالی‌ که وارد کننده ارز ۴ هزار و ۲۰۰ می‌گرفت.
کد خبر: ۹۷۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 21 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن ماه سال گذشته بود که واردات شکر با ارز دولتی لغو و خرید این کالا از کشورهای دیگر با نرخ ارز نیمایی آغاز شد. اقدامی که در راستای حمایت از تولید داخلی بوده، ولی به نظر می‌رسد با عواقبی، چون افزایش قیمت آن همراه باشد.

هم اکنون با گشتی در بازارها می توان فهمید که شکر با دلار ۳۶ هزار تومان وارد می‌شود موضوعی که مجتبی توانگر نماینده منتخب مجلس نیز بازگو کرده است.

این نماینده منتخب هم اکنون قیمت شکر در دنیا به دلیل رکود اقتصادی ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده و از ۳۴ به ۲۲ سنت رسیده است. دولت برای شکر یارانه پرداخت می‌کند و با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ وارد می‌شود یعنی کیلویی ۹۲۴ تومان در حالی که شکر در بازار به قیمت ۸ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: اگر شکر را با دلار آزاد ۱۶ هزار تومانی هم وارد می کردیم، قیمت هر کیلو ۳ هزار و ۵۲۰ تومان تمام می‌شد، به عبارتی یعنی اکنون شکر با دلاری معادل ۳۶ هزار تومان وارد می‌شود. در حالی‌ که وارد کننده ارز ۴ هزار و ۲۰۰ می‌گرفت.

به عبارتی منظور این نماینده این بوده است که اگر شکر در کشور معادل ۸ هزار تومان در بازار عرضه شود معادل ارزی آن برابر هر دلار در کشور معادل ۳۶ هزار تومان است. سوالی که هم اکنون پیش می آید، این است که آیا در این روزهای سخت کرونایی و تحریم ها باید شاهد جهش قیمت شکر و کالا‌های وابسته به شکر باشیم؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰
فقط این رو میشه گفت که مادر بخش عمده بیماری و مرگ و میر از دو ماده شکر و نمک است شاید گرانی آن در کمتر مصرف کردن آن اثر بگذارد.
مسبب تمام گراتی ها دولت
مقصر اصلی گرانی ها در کشور ، برادران قاچاقچی و دولت در سایه می باشند .
متاسفانه قبح خیلی از اعمال بد ریخته است.
این پرسش شما تنها یک جواب داره مسبب همه گرانی ها آمریکای جنایتکار و اسراییل مزدوره این دیگه پرسیدن نداره والا ما در مدیریت جهانی زبانزد عام و خاصیم
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
البته عربستان را فراموش کردید .
خدا لعنت کند وارد کننده مجوز دهنده نظارت کننده را دیگه خسته شدیم از دست همه اینها
دولت و عواملش شکر را بهانه کرده‌اند و دلار 4200 را به جیب شان زده اند . مردم شکر را گران بخرند کارخانه های تولید قتد تعطیل هستند . و عدهای با عناوین مختلف در حال غارت منابع کشور و مردم زیر فشار خرد میشوند .
تمامی کالاها داخل مملکت ما داره افزایش پیدا میکنه معلوم نیست داخل این اوضاع کرونایی داخل مملکت چه خبره مگه دلار نیست که روز به روز افزایش پیدا میکنه بدون هیچ دلیلی .
بايد ببيني اين زالوئي كه وارد كننده شكره ، پشتش به كي گرمه . اينارو بايد از ريشه بزني وگرنه خون مردم بينوارو خشك مي كنن .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار