بازدید 17583
پیمانه اقتصادی

ولی الله سیف: با وجود مخالفت بانک مرکزی، شاهد تصویب دلار ۴۲۰۰ تومان بودیم/ کسادی بازار مسکن قیمت تسه را کاهش داد/ مرکز آمار ایران: تورم کاهش یافت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه روند صعودی بورس در اولین روز اردیبهشت، رشد ارزش دلار، طلا را ارزان کرد، قیمت سکه یکم اردیبهشت، دلار در صرافی‌های بانکی تکان نخورد، قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در ماه رمضان و ازسرگیری فعالیت سیت در اسپانیا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 20 April 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه روند صعودی بورس در اولین روز اردیبهشت، رشد ارزش دلار، طلا را ارزان کرد، دلار در صرافی‌های بانکی تکان نخورد، قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در ماه رمضان و ازسرگیری فعالیت سیت در اسپانیا را در بر دارد.

ادامه روند صعودی بورس در اولین روز اردیبهشت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۱۸۹۷۱ واحدی معادل ۲.۷۵ درصد به رقم ۷۰۹ هزار و ۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۵۷ واحدی به رقم ۸ هزار و ۷۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۰۵۴ واحدی معادل ۲.۷۵ درصد به رقم ۱۸۸ هزار و ۹۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۴۱۵۶ واحدی معادل ۱.۷۵ درصد، عدد ۲۴۲ هزار و ۲۶۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۷۶۳ واحدی معادل ۱.۷۵ درصد به رقم ۱۶۱ هزار و ۸۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۷۳۷ واحد افزایش معادل ۲.۳۶ درصد را رقم زد و به سطح ۸۹۷ هزار و ۷۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۲۰۹ واحد افزایش معادل ۲.۷۲ درصد به رقم ۴۹۹ هزار و ۵۱۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۱۱۳۰ واحد افزایش معادل ۲.۷۹ درصد همراه بود و عدد یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

ولی الله سیف: با وجود مخالفت بانک مرکزی، شاهد تصویب دلار ۴۲۰۰ تومان بودیم/ کسادی بازار مسکن قیمت تسه را کاهش داد/ مرکز آمار ایران: تورم کاهش یافت

معاملات بورسی جهان تحت تاثیر سقوط بازار نفت

خبرگزاری سی‌ان‌ان‌بیزینس، روند بازار‌ها را در اولین روز کاری هفته میلادی چنین خلاصه می‌کند: «معاملات آتی نفت آمریکا در ساعات معاملاتی آسیا سقوط کرد، چون بازار نفت همچنان با اضمحلال تقاضا به دلیل بحران ویروس کرونا روبه روست. در همین حال، بازار‌های آسیایی نیز وضعیت‌های مختلفی داشتند. معاملات آتی بورس آمریکا نیز کاهش یافت.»

بر اساس این گزارش، معاملات آتی نفت آمریکا حدود ۱۵ درصد افت کرد و به قیمت ۱۵.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. این قیمت، بدترین وضعیت بازار نفت را از سال ۱۹۹۹ تا کنون نشان می‌دهد.

هفته گذشته، نفت آمریکا به پایین‌ترین میزان هجده سال اخیر خود رسیده بود، چون میزان کاهش تولید اوپک‌پلاس برای تنظیم عرضه مطابق با میزان کاهش تقاضا، کافی نیست. سقوط روز دوشنبه بازار نفت نیز به همین دلیل اتفاق افتاد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس این اوضاع بازار نفت، روی بازار‌های سهام سراسر جهان نیز تاثیر داشت. شاخص داو در وال‌استریت، ۱۰۵ واحد چیزی حدود ۰.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص S&P۵۰۰ نیز حدود ۰.۴ درصد فرو ریخت و شاخص کامپوزیت نزدک نیز ۰.۲ درصد افت کرد. این در حالی است که هفته گذشته، وال‌استریت دومین هفته متوالی رشد را تجربه کرده بود، چون سرمایه‌گذاران به ظرفیت درمانی ویروس کرونا امیدوار شده بودند و همچنین بحث‌هایی درباره بازگشایی برخی از بخش‌های اقتصاد آمریکا وجود داشت.

این روند، بر خلاف داده‌های ناامیدکننده از بیکاری ۲۲ میلیون آمریکایی شکل گرفته بود. اما حالا با سقوط بازار نفت، وضعیت در اولین روز معاملاتی این هفته تغییر کرد. در آسیا نیز شاخص نیکی ژاپن، یک درصد افت کرد. ژاپن آمار صادرات ماهانه را منتشر کرد که نشان از کاهش چشم‌گیر صادرات تاثیر زیاد ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی داشت. همین مساله باعث ترس سرمایه‌گذاران شد. برخی دیگر از شاخص‌های مهم بازار‌های آسیایی نیز افت کردند. شاخص هنگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲ درصد کاهش یافت، اما شاخص کاسپی کره‌جنوبی و شاخص کامپوزیت شانگ‌های در چین، اندکی رشد کردند.

ولی الله سیف: با وجود مخالفت بانک مرکزی، شاهد تصویب دلار ۴۲۰۰ تومان بودیم

ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی با اشاره به شرایط بازار ارز در سال ۹۶ تصریح کرد: در آن سال نرخ ارز در بازار بعد از افزایش‌هایی که پیدا کرد، به حوالی ۴۵۰۰ تومان رسید که البته بانک مرکزی با وجود محدودیت‌های فراوانی که از جنبه‌های مختلف داشت، با استفاده از دقیق‌ترین روش‌های علمی که در بانک‌های مرکزی دیگر کشور‌ها تجربه شده است، توانسته بود با استفاده بهینه از منابع ارزی بیشترین آرامش را در بازار ارز برای یک دوره ۵ ساله حاکم کند.

در آن شرایط بررسی‌های کارشناسی در بانک مرکزی، نرخ تعادلی دلار را حدود ۶۵۰۰ تومان نشان می‌داد. دلیل اصلی تقاضای رو به افزایشی هم که در بازار وجود داشت، همین شکاف بین نرخ بازار و ارزش واقعی دلار بود. برای ایجاد آرامش پایدار در چنین شرایطی بهترین اقدام از بین بردن تفاوت بین دو نرخ و اجازه افزایش تدریجی و ملایم نرخ بازار است تا بهای ارز به نرخ تعادلی نزدیک شود که در این صورت با کاهش تقاضا، التهاب و عدم تعادل موجود در بازار فرو می‌نشیند. متاسفانه نه تنها در آن زمان چنین فضایی وجود نداشت، بلکه بانک مرکزی از بابت اینکه نرخ دلار به بالاتر از ۴۰۰۰ تومان رسیده بود به شدت از ناحیه دولت، مجلس و رسانه‌ها مورد انتقاد قرار داشت.

رئیس کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه نظر بانک مرکزی کاملا روشن بود، گفت: باید اجازه می‌دادیم نرخ دلار در بازار با یک شیب مناسب تدریجی به قیمت تعادلی نزدیک شود و از شوک قریب الوقوعی که با جهش ناگهانی قیمت ارز قابل پیش بینی بود و بانک مرکزی هم آن را از قبل اعلام کرده بود، جلوگیری کنیم. بانک مرکزی این نظر را در جلسات دولت و ستاد اقتصادی مصرانه مطرح می‌کرد، ولی متاسفانه باوجود اصرار‌های فراوان نتوانست موافقت اکثریت را جلب کند و با وجود حمایت بعضی از اعضا، مورد قبول واقع نشد. وی ادامه داد: در مقابل با وجود مخالفت بانک مرکزی و برخی مشاورین اقتصادی دولت، شاهد تصویب دلار ۴۲۰۰ تومان در فروردین ماه ۹۷ بودیم که متعاقبا شوک پیش‌بینی شده، به صورت جدی‌تر و با دامنه‌ای گسترده‌تر به وقوع پیوست و بعد از آن بود که با حجم بالایی از ثبت سفارش برای ورود دامنه وسیعی از انواع کالا‌ها بدون توجه به اولویت نیاز‌های کشور مواجه شدیم. توجه دارید که بانک مرکزی فقط وظیفه تامین ارز برای ثبت سفارش‌های ارسالی از طرف وزارت صمت را دارد و اساسا اطلاعی از کالای ثبت سفارش شده ندارد. /فارس

رشد ارزش دلار، طلا را ارزان کرد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار در پی طرح آمریکا برای بازگشایی اقتصاد خود به پایین ترین حد در یک هفته اخیر نزول کرد. بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۶۷۹ دلار و ۹۵ سنت رسید، در حالی که در زمان گشایش بازار در پایین‌ترین حد از ۹ آوریل بود. بهای معاملات این بازار روز جمعه تحت تاثیر تصمیم آمریکا برای بازگشایی زودتر از حد انتظار اقتصادش، حدود ۲ درصد سقوط کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶۹۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دلار در صرافی‌های بانکی تکان نخورد

امروز در صرافی‌های باتکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۵۱۵۰ تومان از مردم خریداری و بدون تغییر نرخ نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۵۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۶۵۵۰ تومان از مردم خریدای و به قیمت ۱۶۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که همانند دلار، تغییری نداشته است.

قیمت سکه یکم اردیبهشت ۱۳۹۹

قیمت سکه طرح جدید، امروز در معاملات بازار آزاد تهران به ۶ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۹۷۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۰۴ هزار و ۱۳۴ تومان است.

قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در ماه رمضان

رییس اتحادیه قنادان تهران اعلام کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت برخی مواد اولیه، قیمت ۲۴ هزار تومان برای زولبیا و بامیه تعیین شد که البته هنوز به اتحادیه، ابلاغ رسمی نشده است. به گفته وی، سال گذشته قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه ۲۰ هزار تومان بود و نرخ امسال رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. بهره‌مند با اشاره به فروش اینترنتی زولبیا و بامیه برای ایام ماه مبارک رمضان گفت: در حال تهیه زیرساخت‌ها هستیم تا مشتریان بتوانند بدون مراجعه به قنادی‌ها نیاز خود را تهیه کنند؛ البته که قنادی‌ها در این ایام باز بوده و امکان خرید حضوری نیز فراهم است. /ایرنا

کسادی بازار مسکن قیمت تسه را کاهش داد

اوراق تسهیلات مسکن در روز‌های اخیر از گرمای بازار سرمایه بی نصیب مانده و با کسادی بازار مسکن، قیمت هر برگه از نماد تسه در بازه ۴۱ تا ۴۷ هزار تومان در حال معامله است.

در معاملات امروز دوشنبه اول اردیبهشت اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، این اوراق با قیمت‌هایی در دامنه ۴۱ تا ۴۷ هزار تومان خرید و فروش شد که ارزان‌ترین برگه‌ها مربوط به اوراق تسهیلات مسکن صادره در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ۹۷ با نماد‌های ۹۷۰۲، ۹۷۰۳، ۹۷۰۴ و ۹۷۰۵ بودند؛ علت کاهش قیمت این برگه‌ها، اتمام تاریخ اعتبار آن‌ها در یک تا سه ماه آینده است؛ که با توجه به زمان بر بدون حدوداً یک ماهه تشکیل پرونده دریافت تسهیلات خرید مسکن تا زمان واریز آن از سوی بانک عامل، معمولاً خریداران این اوراق ترجیح می‌دهند تا برگه‌های تسهیلات مسکن با تاریخ اعتبار بیشتر خریداری کنند که اگر اعطای وام مسکن آن‌ها با وقفه روبه رو شد، اوراق تسهیلات خریداری شده از درجه اعتبار ساقط نشود.

گران‌ترین اوراق تسهیلات نیز به برگه‌های صادره در نیمه دوم سال ۹۸ اختصاص داشت که عمدتاً در حول و حوش ۴۴ تا ۴۷ هزار تومان عرضه شدند به خصوص در ساعات پایانی معاملات امروز بازار سرمایه، هم حجم برگه‌های فروخته شده و هم قیمت آن‌ها با اندکی افزایش روبه رو شد، به گونه‌ای که سبب شد تا در یک ساعت پایانی معاملات امروز، هم رشد ۲ تا ۳ درصد قیمت‌ها رقم بخورد هم تابلوی معاملات اوراق تسهیلات مسکن از قرمزپوش بودن مطلق خارج شود.

ازسرگیری فعالیت سیت در اسپانیا

برند خودروسازی «سیت» که متعلق به گروه خودروسازی فولکس‌واگن است، برنامه دارد تا پس از هفته‌ها تعلیق فعالیت به‌دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در اسپانیا، در ۲۷ آوریل فعالیت خود را از سربگیرد. یک سخنگوی برند سیت گفت: «بنا داریم تا کارگران را به‌تدریج سرکار برگردانیم. این افراد در چهار سایت تولیدی نزدیک به شهر بارسلونا فعالیت خود را آغاز می‌کنند و اقدامات لازم در حوزه حفظ سلامت آن‌ها نیز انجام خواهد شد.» اسپانیا هم‌اکنون دارای بیش از ۱۸۰ هزار مبتلا به کرونا است که بیش از ۱۹ هزار تن از این افراد قربانی شده اند. بر این اساس اسپانیا پس از ایالات‌متحده و ایتالیا دارای بیشترین نرخ مبتلا و مرگ در اثر کرونا است. تاکنون نیز صد‌ها هزار شغل به‌دلیل محدودیت‌های شدید ناشی از کرونا از بین رفته‌اند. شهر مادرید به تازگی تصمیم گرفته است تا این محدودیت‌ها را به‌تدریج کاهش دهد.

مرکز آمار ایران: تورم کاهش یافت

شاخص قیمت مصرف کننده، فروردین ١٣٩٩ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. نرخ تورم نقطه‌ای در فروردین ماه ١٣٩٩ به عدد ١٩.٨ درصد رسیده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ١٩.٨ درصد بیشتر از فروردین ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. نرخ تورم سالانه فروردین ماه ١٣٩٩ برای خانوار‌های کشور به ٣٢.٢ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٢.٦ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های شهری ٣١.٩ درصد است که نسبت به ماه قبل ٢.٥ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ٣٣.٩ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٣.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

ترمیم رکود اقتصادی آلمان سریع نخواهد بود

بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: اقتصاد این کشور در رکود شدید قرار دارد و بعید است ترمیم این وضعیت سریع صورت گیرد، زیرا محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا می‌تواند برای مدت مدیدی برقرار باشد. با توجه به اینکه این کشور از نیمه ماه مارس به علت شیوع کرونا در قرنطینه واقعی قرار دارد، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به تعطیلی کشیده شده است؛ هرچند گفت‌وگو‌ها اکنون برای کاهش برخی از محدودیت‌ها در هفته‌های آتی در جریان است. این بانک توضیح داد: «محدودیت‌های اساسی احتمالا تا زمانی که یک راه حل درمانی نظیر واکسیناسیون پیدا شود، ادامه می‌یابد... برای همین، هم اکنون بهبود اقتصادی سریع و قوی به نظر بعید می‌رسد.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۹
خوب بانک های جهانی و ایران با بازی با نرخ ارز به ربا خواری می پردازند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
اقایون خرید کردید انگار تورم هفتگی بالا می رود تورم سالانه تورم عید تورم قبل عید تورم کرونا تورم خودم ودوستان!!!!!!!!اینجوری که پیش می رود ما تا دو ماه سرعت تورم جهانی را رد می کنیم!!!
دولت داره ازطریق واگذاری شرکتهای عمدتا ضررده وورشکسته دربورس بایک تیر سه نشون میزنه
اول فروش فوری شرکتهای زیانده وخلاص شدن از شر انها
دوم جمع اوری نقدینگی سرگردان که به حجم سرسام اوری رسیده
سوم جبران بخشی از کسری عظیم بودجه
نتیجه اینکار اما چیزی جزهجوم نقدینگی مردم ذوقزده وطمعکار ! به بازار سرمایه و باد شدن بیشتر بادکنک اماده انفجار بورس نخواهدبود که عنقریب اتفاق خواهدافتاد
اکثرکارشناسان اقتصادی هم که فقط نظاره گر بادشدن مستمر این بادکنک هستند وصداشون درنمیاد
اندک افرادی هم که هشدار میدن صداشون به جایی نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
ظاهرا شما خیلی آدم حسودی هستی
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
شرکت ها ورشکسته نیستند ،دولت ورشکسته است و با این عمل ثروت ملی را چوب حراج زده است!
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
نقدینگی سرگردان مانند سیل در اقتصاد هست وباید هدایت بشه.بازر مسکن ،دلار و سکه بازارهای فاسد هستن .در تمام دنیا نقدینگی مردم به سمت بازار بورس هدایت میشه.درستش این هست.
یک انسان فقیر فروردین 98 اومده موتور سیکلتش رو فروخته سهام خریده، و الان تو فروردین 99 سهامش رو فروخته رفته برلیانس خریده!

جالبه که هیچ زحمتی هم نکشیده
کاش این جوری باشه تا همه مردم پولاشون رو بزارن تو بورس تا سرمایشون 8 برابر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
من سهام ندارم.منتهی اون کسی که تو اون بلبشو و تبلیغات شبکه های داخلی و خارجی جراتش رو داشته و رفته سهام خریده هر چی سود کرده نوش جونش.شما هم میخواستی عرضه داشته باشی بری سهام بخری
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
به عقیدن من کار کاملا درستی کرده.فقیر بوده اما جرات ریسک رو داشته...چیکار میکرد؟! دلار و سکه میخرید خوب بود؟!!
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور (دهم دیماه ۹۸) خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست! یعنی هر ایرانی سالی ۲۵۰۰ دلار معادل حدود ۴۰ میلیون تومان از دست میده، آیا وقتش نرسیده به این دشمنی بیهوده و پرهزینه از جیب ملت خاتمه بدیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
یه داستانی هست که میکه من پتو ول کردم پتو منو ول نمی کنه شده حکایت شما که هر روز این پیامو میزاری بابا ما خاتمه دادیم اون خاتمه نمی ده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
ماموریت شما با همون پرچم، نوشتن این جمله هست، در همه جا حتی در خبرهای بی ربط و تعدادی ... که همیشه تأیید می کنند.
اما سوالات دشمنی ایران
یعنی ما در آمریکا سال 32 کودتا کردیم و حکومت مردمی آن را ساقط کردیم؟
ما از صدام در جنگ با آمریکا پشتیابنی کردیم؟
ما هواپیمای مسافربری را با 290 مسافر آمریکایی در خلیج آمریکا سرنگون کردیم؟
ما تحریم اقتصادی و دارو وعذا و بهداشتی کردیم؟
ما جلوی صادرات نفت و دیگر کالاهای آمریکا را گرفتیم و فشار بر ملت آمریکا برای فشار بر حکومت وارد کردیم؟
ما اموال آمریکا را بلوکه کردیم و به خانواده سربازان خودمون دادیم؟
ما دست به دزدی دریایی زدیم و اموال و نفت کش اونو توقیف کردیم؟
ما ادوات نظامی و ناو واپیمابر به اب های بین المللی کنار آمریکا فرستادیم و اونو محاصره کردیم؟
ما پیمان بین المللی (برجام) را پاره کردیم؟
ما سردار مبارزه با داعش اونا را ترور کردیم؟
ما خفت و شیردهی گاو از آمریکا و ملت اون خواستیم؟
ما پادو و مزدور پرورش دادیم و حمایت کردیم تا در ایران خرابکاری و جنگ روانی ایجاد کنند؟
ما تروریست های آمریکایی را بار زدیم و بردیم آلبانی تا علیه ملت، تبلیغ، دروغ، شانتاز و... کنند؟
ما از تروریست هایی حمایت کردیم که علیه ملت خود جنگیدند؟ کاری کردند که حتی سلطنت ها ضد حکومت هم شرم داشتند!!1
و سوالاتی که همچنان بی جواب مانده است
تورم کاهش یافت دقیقا چی زدن دوستان؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
بندری تند با نون بربری
فکر میکردیم سیف رو بخاطر بلایی که سر ارز کشور آورد و با عث خروج میلیارد ها دلار ارز از کشور شد قرنطینه خانگی کردن ولی مث اینکه اینطور نیست!
کمترین افزایش قیمت در یک سال 50 درصد بوده است بنزین ، نان ، آهن ، سیمان ، آجر ، لبنیات ، و .......... حالا 32 درصد را با هر فرمولی محاسبه کنند اشتباه و دروغ است
اگر اقای سیف این را هم نمی گفتند تمام مردم میدانستند دلار ۴۲۰۰ تومانی اشتباه است و همان زمان دلار بازار ازاد شده بود ۶۱۰۰ تومان تا ۶۳۰۰ و این تصمیم دلار ۴۲۰۰ اشتباه اشتباه بود.
لیررترکیه را در جدول ارزش ارزها و برابری ارزها ببینید خیلی منعطف است و پایین و بالا میرود و از ۶.۱ اول درگیری شان با سوریه مثلا الان رسیده به ۶.۹ دلار رسیده و هیچ اشوبی هم در اقتصاد ترکیه رخ نداده.
متاسفانه اقتصاد را خوشایند سیاستمداران فروردین ۹۷ تنظیم کردند و عدد الکی ۴۲۰۰ تومان را پایه گذاشاند و تا الان هم دارند تاوان ان ارز موهومی را میدهند و ۱۴ میلیارد دلار پارسال برای ارز۴۲۰۰ اختصاص یافته ان وقت اقای جهانگیری میفرمایند ارز ۴۲۰۰ برای ۴ قلم کالای اساسی ایت؟؟؟؟؟؟
گوشت نیمایی که ارز ۴۲۰۰ ندادید
این ارز به کدام کالاها و مواد کالای اساسی؟شکر هم گران شده؟؟؟رسید؟؟؟این مقدار زیاد دلار اختصاص یافته فقط فساد اور بوده!!!!!!!؟
توروم فقط در اثر سیاست های اشتباه مسئولان بوجود می آید دلال و سلطان هم بهانه هستند اما مردم عادی تاوان می دهند ثزوتمندان ثروتمندتر و قشر ضعیف و متوسط بدبخت تر از همیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
دادش من؛ اشتباهی در کار نیست. هم دولت های قبل و هم این دولت از اولی که میان سرکار هدفشون چاق کردن دور و وری های خودشونه. و همینکا را هم با دستکاری نرخ ارز میکنند. فعلا تا اینجا دولت روحانی از همه جلو زده. قطعا تمام اطرافیان او بدون هیچ ناپاکدستی تو این 7 هشت سال ثروتشون حداقل 5 برابر شده. منتظر دولت دوازدهم باید بود و دید!.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
این سیاست ها اشتباه نبوده است ،بلکه با قصد در آمد برای خودی هایشان بوده است!
مباركه به نفع خودتان وبورس نورچشمي هايتان كه سود سپرده هاي مردم را كم كرديد
نفت ۱۱ دلار شده احتمالا فردا سهام های پتروشیمی انفجار صعود را خواهند داشت.
بورس به بیراهه افتاده و خدا به خیر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
نفت ۱ دلار شد
!!!!!!!!تا لحظاتی دیگه زده منفی میشه
امریکا و چین تا ۱۰ سال اینده شان نفت ارزان میخرند
تمام کشورهای نفتی بدبختن!!!!!!! بورس فردا احتمالا مجددا انفجار ارزش سهام پتروشیمی ها را خواهد داشت اما عقل
میگوید صنایع نفتی دیگر در زیان محض هستند با توجه به منفی شدن قیمت نفت
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
نفت منفی ۱۵ دلار شد
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
این حراج ثروت مردم است که نمایندگی اش را دولت در دست دارد ،فروش این منابع به بخش ثروتمند است.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
این ها قیمت قراردادهایی هست که امروز باطل میشه . معامله گرا به در و تخته میزنن حتی ۱ سنت هم شده قراردادشون رو پول
)کنن ماه می
از فردا اصلاح میشود قیمت نفت امریکا
دولت داره ازطریق واگذاری شرکتهای عمدتا ضررده وورشکسته دربورس بایک تیر سه نشون میزنه
اول فروش فوری شرکتهای زیانده وخلاص شدن از شر انها
دوم جمع اوری نقدینگی سرگردان که به حجم سرسام اوری رسیده
سوم جبران بخشی از کسری عظیم بودجه
نتیجه اینکار اما چیزی جزهجوم نقدینگی مردم ذوقزده وطمعکار ! به بازار سرمایه و باد شدن بیشتر بادکنک اماده انفجار بورس نخواهدبود که عنقریب اتفاق خواهدافتاد
اکثرکارشناسان اقتصادی هم که فقط نظاره گر بادشدن مستمر این بادکنک هستند وصداشون درنمیاد
اندک افرادی هم که هشدار میدن صداشون به جایی نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
این فروش ثروت ملی است نه شرکت های ورشکسته!
فروش به بخش خصوصی به بهانه ورشکستگی دیگر رو شده است ،این شیوه جدید است که شما کاملا متوجه نشدید!
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
بیا اسم ببر ببینم چندتا شرکت زیان ده توی این بورس هست ما هم ببینیم؟!! فکر کنم دلال سکه یا ماشین یا مسکن یا دلار ..خلاصه دلال یکی از این بازار های بی مصرف هستی والا این حرف رو نمیزدی!
دولت داره ازطریق واگذاری شرکتهای عمدتا ضررده وورشکسته دربورس بایک تیر سه نشون میزنه
اول فروش فوری شرکتهای زیانده وخلاص شدن از شر انها
دوم جمع اوری نقدینگی سرگردان که به حجم سرسام اوری رسیده
سوم جبران بخشی از کسری عظیم بودجه
نتیجه اینکار اما چیزی جزهجوم نقدینگی مردم ذوقزده وطمعکار ! به بازار سرمایه و باد شدن بیشتر بادکنک اماده انفجار بورس نخواهدبود که عنقریب اتفاق خواهدافتاد
اکثرکارشناسان اقتصادی هم که فقط نظاره گر بادشدن مستمر این بادکنک هستند وصداشون درنمیاد
اندک افرادی هم که هشدار میدن صداشون به جایی نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
ا. بخص ملی به بخش خصوصی انتقال داده میشود ولی بشکل سهام
۲. کمبود بودجه را از مال مردم و جیب مردم تهیه می کند.
لوبيا چيتي ٢٠٠٠٠ تومان نخود ١٥٠٠٠ تومان ....بر خلاف تورم بسمت پايين حركت كردند.
پیشبینی کارشناسان سفارشی از اینده بازارهادرسال ۹۹:
مسکن : روند قیمت کاهشی خواهدبود شدیدا حباب دارد
ارز : افزایش نخواهدداشت
طلا : افزایش نخواهد داشت
بورس نورچشمی: حداقل ۲ هزار درصد افزایش خواهدداشت وشاخص کل ۲۰۰ میلیون واحد راهم رد خواهدکرد اصلا هم حباب ندارد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
خودت رو به روانشناس نشون بده داری از حسادت می ترکی.احیانا دوستی آشنایی کسی داری که از بورس به نان و نوایی رسیده.مواظب باش از حسادت سکته نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
دلال مسکنه
سیف میگه من دلار جهانگیری رو تصویب نکردم

خود جهانگیری هم منکر قضیه شده


مجلس و لیست تمیز امید هم که کلا داغونن


پس بفرمایید از کره مریخ اومدن و دلار رو تصویب کردن
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
کسی جرات گفتن نداره لابد
دلار جهانگيرى! وسيله اى براى رانت خوارى نورچشمى ها
من همزمان دربازارهای ارز ومسکن سرمایه گذاری کردم
باوجوداینکه میدونم باشروع درگیری بین ایران وامریکا قیمت املاکم بشدت پایین میاد اما بخاطر نابودی بورس برای این درگیری لحظه سماری میکنم (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
شما اشتباه کردی دلار خریدی
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
شما یه دلال هستی که بلد نیستی سرمایه گزاری کنی...حالاهم داری ضرر میدی.اشتیاه خودت رو گردن چیز دیگه ننداز!
سلام اقای سیف حتما بدونید سکوت ارزش بیشتری از مثلا اعمال انجام داده شما دارد سکوت
الان رفتم بیرون لوبیا چیتی ۲۴,عدس ۲۰ ،نخود ۱۲,بستنی یک لیتری میهن ۱۲ اونوقت کجای این کاهش تورم هست اقایان حداقل یه وقتی از اونهایی که برایتان خرید میکنند فاکتور بگیرید نگاه کنید
سیف اومد گند زد با کمک دولت و همین دولت جلوی محاکنمه اش رو گرفت الان کجارو داره به گند میکشه خدا میدونه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
سیف حداقل بورس فیک نساخت
كسادى مسكن يعني چي اونقدر گرونه كه در نازلترين منطقه شهر هم نمي توان چيزى خريد وامهاي مسكن هم به هيچ دردى نمي خورد تقريبا طبقه متوسط را بايد بفرستيد حاشيه شهر
"سیف: باید اجازه می‌دادیم نرخ دلار در بازار با یک شیب مناسب تدریجی به قیمت تعادلی نزدیک شود و از شوک قریب الوقوعی که با جهش ناگهانی قیمت ارز قابل پیش بینی بود و بانک مرکزی هم آن را از قبل اعلام کرده بود، جلوگیری کنیم."
با این دروغگوئیها و عملکردش در بانک مرکزی من در عجبم که چطور برعلیه اش اعلام جرم نمیشه. این آقا بعنوان رئیس کل بانک مرکزی موظف بود ارزش ریال را حفظ کنه که نکرد. اگر نمیتوانست باید کنار می رفت. مردم زمستان 96 را حتما از یاد نبرده اند که ایشان مصرا مدعی بود افزایش قیمت دلار به خاطر پایان سال میلادی و تسویه حسابها و بخشی هم به خاطر سفته بازی و بازی با دلار فردائی است که موقتی است و دلار به قیمت سابق برمیگردد ومردم نباید پولشونو در بازار ارز سرمایه گذاری کنن. تمام پس انداز من بواسطه اعتماد به این آقا و روحانی بی ارزش شدو پس انداز پیری از دستم رفت.
واقعا ما باید تا کی شاهد مسولین بی تدبیر و فراموش کار باشیم تا چندین سال به خورد مردم دادند که می خواهیم یارانه ها را بصورت نقدی به مردم بدهیم و مردم را زیر بار تورم آن له کردند بعد از چند سال یارانه ها را صرف دلارها و کالاهایی کردند که معلوم نیست تو جیب چه کسانی رفت آف بر ذات کسی که روی حرف های خودش هم پایدار نیست و دایم رنگ عوض می کند
من فکر میکردم این آقا (سیف) به خاطر افتضاح مدیریتی و پولی و ارزی که مرتکب شد تا الان باید توی زندان باشه؟!!
حیف نیست از نظرات مغز متفکر اقتصادی ..جناب سیف محروم شدیم؟؟؟
قیمت جهانی بنزین کاهش یافته ولی در ایران؟؟؟؟ امروز بنزین ایران گران ترین بنزین دنیاست با دلار 16000 تومنی! قرار بود بنزین ایران به 90 درصد قیمت بنزین خلیج فارس برسه ولی امروز می بینیم که بنزین هم گران تر شده و هم 2 نرخی!!! بنزین 2 نرخی و سهمیه ای فسادآور هست.. بنزین با کارت بسیار خوب هست ولی سهمیه ای و 2 نرخی بسیار بد و فساد آور هست... دلار چند نرخی هم فساد آور هست... دلار باید یک قیمت ثابت داشته باشه.. متاسفانه فقط دلال ها سود کلان می کنند و مردم عادی همیشه ضرر می کنند. دولت چاره اندیشی کند..
خبرگزاری فارس و خبرآنلاین به قیمت جهانی نفت و بنزین پرداختن و با نظرات کاربران بسیاری مواجه شدن........ بنزین باید قیمتش اصلاح بشه
تعجب میکنم از خریداران سهام از بورس بعد از فریب خریداران سکه از بانک مرکزی که با شرط معاف بودن از مالیات سکه فروختند ولی بعدا مالیات من درآوردی مطالبه کردند.
آقای سیف منتظر باش قوه قضائیه شجاع به اتهامات شما مبنی بر اختصاص ارز بی حساب و کتاب به سفارشی ها رسیدگی کنه. اگر تصمیم اشتباه هم بوده باشه اولا همون موقع زبان داشتی که مطرح کنی، اگر نکردی یعنی بی وجدانی کردی ثانیا شما در خرج ارز دولتی دقت میکردی.
این آقای سیف دو سال پیش که باید جلوی بحث 4200 مقاومت می کرد هیچ کاری نکرده تازه الان یادش افتاده انتقاد کنه.
اقای سیف
البته این حرفا تو این زمان فرار از 100 اتهام وارده به شما است قبول کنید انتخاب شما بعنوان یک مدیر بانکی با سابقه تحصیلات حسابداری برای یک جایگاه کاملا اقتصادی که شما اصلا سوادش را نداشتید اشتباه بود و شما هم اشتباهات زیادی داشتید و هزینه های زیادی را به کشور وارد کردید شرکتهای بانک مرکزی جهت هزینه های بیجا و بسیاری موارد دیگر .....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
ان وقت تحصیلات رییس کل فعلی چیست؟
ایشان هم مانند اقای سیف هستند.هر دو رییس دو بانک رسمی
دولتی بوده اند ولی اقای سیف باید روی نرخ واقعی ارز ان زمان تکیه میکرد
به همین راحتی با بی ارزشی ریال برای کمک به کشوهرهای دیگه و دشمنی با امریکا خونه زندگیم ازبین رفت
اونوقت یه عده عجب با دلار 4200 تومانی کاسبی کردند
گل فرمایش کردی، گل ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر