بازدید 6779

کشته شدن ۱۴ تروریست داعش در صلاح الدین عراق

در جریان حملات هوایی ارتش عراق به مقر‌های عناصر داعش در استان صلاح الدین، چهارده تروریست، از پای درآمدند.
کد خبر: ۹۷۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ 20 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه‌ای، از تلفات عناصر داعش در استان صلاح الدین واقع در مرکز این کشور خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «پیروِ خبر روز گذشته درباره حملات جنگنده‌های اف-۱۶ به مقر‌های داعش در جزیره عبدالعزیز... مشخص شد که این حملات به کشته شدن ۱۴ تروریست منجر شده است».

شبکه خبری الفرات به نقل از این مرکز گزارش داد که در پی این حملات، سه مقر متعلق به داعش در داخل جزیره عبدالعزیز نیز منهدم شده است.

در این بیانیه تأکید شد، این مناطق، از جمله مناطقی در استان صلاح الدین بود که عناصر داعش، حرکت خود را برای حمله به نیرو‌های امنیتی و شهروندان عراقی، آغاز می‌کردند.

یک منبع امنیتی از استان «دیاله» در شرق عراق صبح امروز از آغاز عملیات نظامی گسترده‌ای در شمال شرق این استان خبر داد و گفت که نیرو‌های امنیتی مشترک، با حمایت نیروی هوایی ارتش، عملیات گسترده‌ای را در ۲۳ کیلومتری شمال شرق بعقوبه، آغاز کردند.

به گفته این منبع، این عملیات در دو محور اصلی صورت می‌گیرد و نیرو‌های سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در آن مشارکت دارند.

منبع مذکور تأکید کرد، منطقه عملیاتی مذکور، شامل هفت روستا و مزارع اطراف آن است. دشواری این عملیات به خاطر پیچیدگی جغرافیایی این منطقه است. نیرو‌های ارتش و الحشد الشعبی عراق در تلاش هستند که با انجام این عملیات، به حضور عناصر داعش در این منطقه پایان دهند.

عناصر داعش در مناطق واقع در حد فاصل استان‌های صلاح الدین و دیاله فعال هستند. دیاله در شرق عراق قرار دارد و هم مرز جمهوری اسلامی ایران است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار