بازدید 12653

بنزین در بازارهای بین المللی لیتری چند است؟

قیمت بنزین در کشور در آبان سال گذشته با هدف مدیریت پرداخت یارانه و حمایت از اقشار کم درآمد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۷۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 19 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از میزان، این افزایش قیمت در زمانی که قیمت نفت هنوز با افت سنگین مواجه نشده بود، با دلایلی از قبیل تفاوت قیمت در کشورهای همسایه، جلوگیری از قاچاق سوخت و مدیریت مصرف انرژی در کشور توجیه پذیر بود.
اما کاهش قیمت نفت طی ماه گذشته و سقوط ارزش فراورده‌های نفتی مانند بنزین و نفت کوره تردیدهای در خصوص قیمت نهایی بنزین به وجود آورده است.
بنا به آمارهای موجود قیمت بنزین در بسیاری از کشورهای به پایین‌ترین میزان خود رسیده است به گونه‌ای که در بازار بین المللی قیمت هر لیتر بنزین لیتری ۱۷ سنت و با احتساب دلار ۴۲۰۰ تومانی به ۷۱۵ تومان و با احتساب نرخ دلار آزاد حدود ۲۷۰۰ تومان است.
این درحالی است که قیمت بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و سهمیه آزاد ۳۰۰۰ تومان است.

سود دولت از کاهش قیمت فراورده های نفتی/ کاهش قیمت بنزین با آزادی سازی ترخ بنزین

کسری بودجه روسیه و عربستان را پای میز مذاکره نشاند

محمدعلی صادقی کارشناس حوزه انرژی با اشاره به وضعیت بازار نفتی اظهار کرد: کاهش قیمت نفت و ایجاد کسری بودجه در کشورهای بزرگ تولیدکننده نفتی؛ باعث شد روسیه و عربستان برای تعادل در بازار پای میز مذاکره بیایند و با تصمیم گیری برای کاهش تولید نفت قیمت نفت را افزایش دهند.
این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: این بی ثباتی در بازار نفت به تصمیمات کشورهای قاره آمریکا نیز باز می‌گردد و این موضوع را می‌توان در نشست اخیر مشاهده کرد که در صورت عدم پذیرش تصمیمات از سوی این کشورها ممکن بود توافقات را منتفی کند.
وی افزود: کاهش قیمت نفت زمینه تلنگری برای اقتصاد کشور به منظور جداسازی بودجه از درآمدهای نفتی است و کشور باید شرایط خود را برای انطباق با این موضوع فراهم کند.
صادقی تصریح کرد: بیماری کرونا بر تمام شئونات زندگی مردم در سرتاسر جهان تاثیرگذار بوده و تعیین قیمت نفت پس از شیوع کرونا بسیار سخت است.

وی افزود: هر تن بنزین معادل ۱۳۰۰ لیتر به قیمت حدود ۳۰۰ دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد در صورت احتساب قیمت بنزین با دلار دولتی در حال حاضر قیمت بنزین کمتر از سه هزار تومان است.
به گفته وی؛ کاهش قیمت فراورده‌های دولتی به نفع دولت شده است و بنزین در حال حاضر گرانتر به دست مردم می‌رسد.
صادقی بیان کرد: کشورهای همسایه مانند افغانستان و ترکیه بازار مناسبی برای فروش فراورده‌های نفتی به وجود آورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
میزان حقوق ساکنان آن کشورها رو هم مقایسه نمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
دلار 4200 برای چه کسانی هست؟!
جمله حکیماته:
"افزایش قیمت بنزین با هدف حمایت از اقشار کم درآمد"

حمایت از طبقه ضعیف و فقیر!!!
فقط قیمت بنزین را مقایسه نکنید حداقل حقوق و اینکه با این حداقل حقوق چند کیلو گوشت یا بنزین در کشورهای مختلف میشود خرید اونوقت میتونید خودتون را با بقیه مقایسه کنید نه اینکه اطلاعات مقرضانه و غلط به مردم بدهید
گران بشه تو کشور یه عده دنبال سود هستند ارزون بشه بازم همینه
بارون بیاد وای به کلوخ بارون نیاد وای به کلوخ
این هم حساب کنید در امد ما به ریال محاسبه می شه ولی در عوض تمام مخارجمون رو به دلار حساب می کنن این جاست که حرص آدم در میاد
وقتی به دلار حقوق دادید، اون وقت قیمت ها رو به دلار محاسبه کنید!
حتا اجنه نیز نمیتوانند چنین کنند ...بنزین و نفت خودمان را به خودمان به سیصد برابر قیمت آن قالب میکنند...
زیر ۳۰۰۰ هرار تومان
باز شروع شد.
هر موقع قيمت بنزين رو در كشورهاي خارجي گفتيد. حقوق و دستمزد رو هم بگيد كه اونجا چقدره. بعد مقايسه كنيد. همين جوري تبديل به ريال نكنيد لطفا
من چقدر باید به شماها بدم که لطف کنید از کارگران و مستضعفان و بیچارگان جامعه دفاع نکنید ؟!!!!!! چقدر باید دستی بدم ؟!!!!! ما کارگران و نیازمندان ایران نیازی به دلسوزی شما نداریم و انشالله در روز قیامت شکایت خودمان رو به خداوند متعالی خواهیم برد و انشالله ریال به ریال پولهائی که از ثروت این مردم به هراسمی خرج کردید حسابرسی خواهیم کرد .
افرین به مدیریت دولت درگرانفروشی بنزین .خودرو دلاروغیرو..................
چه فرقي براي دولت داره؟ اون موقع كه قيمت جهاني بالا بود نمي تونست صادر كنه، الن هم كه قيمت جهاني پائين اومده نمي تونه وارد كنه مضافا اينكه مابه التفاوت قيمت فروش را تحت عنوان يارانه به اقشار كم درآمد تخصيص داده
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی