بازدید 6957
۱

هجوم موج جدید ملخ به جنوب شرق کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت‌های زیادی ملخ صحرایی مهاجر از سمت کشور‌های عربی به جنوب کشور از جمله این استان وارد می‌شوند.
کد خبر: ۹۷۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 19 April 2020


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلام حیدر زورقی افزود: در بین ۶ استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی در کشور تاکنون سیستان و بلوچستان با ۳۹ هزار و ۹۳۱هکتار مبارزه (۳۶درصد کل مبارزه) رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از کل سطح مبارزه انجام شده از آبان سال ۹۸ تاکنون ۴۱ درصد علیه پوره ملخ و ۵۹درصد علیه ملخ صحرایی بالدار به انجام رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از مدیران جهادکشاورزی خواست مراتب این هشدار را به همه مراکز جهادکشاورزی و بهره‌برداران بخش کشاورزی مناطق اعلام و در اسرع وقت نشست ستاد بحران به ریاست فرماندار شهرستان را تشکیل تا با بهره‌گیری از تمامی امکانات و کمک دستگاه‌های اجرایی نسبت به رصد و مبارزه با این آفت خطرناک اقدام کنند.

این مسئول تاکید کرد: مبارزه با آفت زنگ زرد گندم در شهرستان‌های حوزه سیستان ادامه دارد. تداوم بارندگی‌ها و افزایش رطوبت باعث گسترش این بیماری شده و کار مبارزه را سخت‌تر کرده است.

زورقی افزود: از اسفند سال ۹۸ تاکنون ۱۰هزار و ۳۹۲هکتار از مزارع گندم و جو در شمال سیستان و بلوچستان علیه زنگ زرد غلات توسط ۴۶دستگاه سمپاش دولتی و ۱۷۸دستگاه بخش خصوصی با مشارکت فعال کشاورزان سمپاشی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
نکند اقدام جدی نشود و در این داستان ویروس این قضیه به فراموشی سپرده شود ...
نقش خبرنگاری اینجاست که مدام پیگیر شود و قضیه را پر رنگ کند ..
ممنونم از سایت تابناک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها