بازدید 21516

تصاویری جالب از لحظه فرود فضانوردان به زمین

سه تن از فضانوردان "ایستگاه فضایی بین‌المللی" دیروز در حالی به زمین بازگشتند که شرایط موجود در کره زمین و شیوع کروناویروس را سخت تلقی کردند.
کد خبر: ۹۷۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ 19 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، این فضانوردان با نام‌های "اندرو مورگان" (Andrew Morgan) و "جسیکا میر" (Jessica Meir) از ناسا و "اولگا اسکریوپوچکا" (Oleg Skripochka) از سازمان فضایی روسیه روز گذشته، ۱۷ آوریل ۲۰۲۰ میلادی با استفاده از کپسول سایوز در قزاقستان فرود آمدند.

به این ترتیب در این ماموریت جسیکا میر و اولگا اسکریوپوچکا به مدت ۲۰۵ روز و اندرو مورگان به مدت ۲۷۲ روز از زندگی خود را فضا سپری کردند.

با ترک این سه تن، سه فضانورد جدید در ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی مانده‌اند.

"کریس کاسیدی (Chris Cassidy) از ناسا، " آناتولی ایوانیشین" (Anatoly Ivanishin) و "ایوان واگنر" (Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه فضانوردان جدیدی هستند که اخیرا به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند.

از نکات جالب توجهی که راجع به بازگشت این فضانوردان وجود دارد، این است که آن‌ها در روز‌هایی به خانه بازگشتند که تقریبا تمامی کشور‌های جهان با "کرونا ویروس" مقابله می‌کنند.

"اندرو مورگان" (Andrew Morgan) فضانورد ناسا هنگام حضور در فضا، در این باره اظهارکرده بود که فضانوردان ایستگاه فضایی تلاش کردند که اخبار مربوط با بیماری "کووید-۱۹" را به دقت رصد و پیگیری کنند. ولی با این وجود درک اینکه واقعا چه اتفاقی در زمین در حال وقوع است و چه چیزی در انتظار است، بسیار مشکل است.

جسیکا میر هم بازگشت به زمین در این شرایط را دشوار دانسته بود.

این فضانوردان طی دوران حضور در فضا کار‌های بزرگ بسیاری انجام دادند. به عنوان مثال، جسیکا میر موفق شدند برای اولین بار در تاریخ در یک پیاده‌روی فضایی کاملا زنانه حضور داشته باشد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل