بازدید 10594

آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

سایت " "ورلداُمتر" شمار فوتی‌های بیماری کووید-۱۹ در جهان را ۱۴۷ هزار و ۵۹۸ و مجموع مبتلایان را دو میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۴۹ نفر اعلام کرده است. ایالات متحده آمریکا همچنان بالاترین تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را داراست که رقم ۶۷۸ هزار و ۲۱۰ مبتلا به این کشور اختصاص دارد. از میان این تعداد مبتلا، ۳۴ هزار و ۶۴۱ نفر جان خود را از دست داده و ۵۷ هزار و ۸۴۴ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۹۷۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵ 18 April 2020
سایت " "ورلداُمتر" شمار فوتی‌های بیماری کووید-۱۹ در جهان را ۱۴۷ هزار و ۵۹۸ و مجموع مبتلایان را دو میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۴۹ نفر اعلام کرده است.

ایالات متحده آمریکا همچنان بالاترین تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را داراست که رقم ۶۷۸ هزار و ۲۱۰ مبتلا به این کشور اختصاص دارد. از میان این تعداد مبتلا، ۳۴ هزار و ۶۴۱ نفر جان خود را از دست داده و ۵۷ هزار و ۸۴۴ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

اسپانیا با اختلاف زیادی در رتبه دوم بالاترین تعداد مبتلایان بیماری کووید-۱۹ پس از ایالات متحده آمریکا قرار دارد. آمار‌ها حاکی از آن است ۱۸۴ هزار و ۹۴۸ نفر در این کشور به کروناویروس آلوده شده و ۱۹ هزار و ۳۱۵ نفر نیز قربانی این ویروس شده‌اند. تعداد بهبودیافتگان ۷۴ هزار و ۷۹۷ نفر اعلام شده است.

ایتالیا نیز که پیش از این بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کروناویروس را در میان کشور‌های اروپایی داشت اکنون در رتبه سوم فهرست جهانی قرار دارد. تاکنون ۱۶۸ هزار و ۹۴۱ نفر در این کشور به کروناویروس آلوده شده که از این میان ۲۲ هزار و ۱۷۰ نفر جان خود را از دست داده و ۴۰ هزار و ۱۶۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

فرانسه از دیگر کشور‌های اروپایی است که بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ را ثبت کرده است. ۱۶۵ هزار و ۲۷ نفر تعداد افراد آلوده به کروناویروس در این کشور است که از این میان ۱۷ هزار و ۹۲۰ نفر جان خود را از دست داده و ۳۲ هزار و ۸۱۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

رتبه پنجم در فهرست کشور‌های درگیر با کروناویروس به آلمان اختصاص دارد. تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در این کشور ۱۳۸ هزار و ۲۷۳ نفر اعلام شده است. همچنین تعداد فوتی‌ها و بهبودیافتگان به ترتیب ۴۱۰۱ و ۸۱ هزار و ۸۰۰ نفر گزارش شده است.

انگلیس نیز با ثبت ۱۰۳ هزار و ۹۳ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ پس از آلمان جای گرفته است. ۱۳ هزار و ۷۲۹ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و تعداد بهبودیافتگان اعلام نشده است.

چین نیز که کانون اولیه شیوع کروناویروس به حساب می‌آید از ابتلای ۸۲ هزار و ۶۹۲ نفر به کروناویروس خبر داده است. شمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این کشور ۴۶۳۲ نفر اعلام شده است و ۷۷ هزار و ۹۴۴ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

در ایران نیز ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر به کروناویروس آلوده شده که از این آمار ۴۹۵۸ نفر جان خود را از دست داده و ۵۴ هزار و ۶۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ترکیه نیز تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۷۴ هزار و ۱۹۳ نفر و فوتی‌ها را ۱۶۴۳ مورد اعلام کرده است. همچنین ۷۰۸۹ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

بلژیک نیز با ثبت ۳۶ هزار و ۱۳۸ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در رتبه دهم جای گرفته است. همچنین تعداد فوتی‌ها و بهبودیافتگان به ترتیب ۵۱۶۳ و ۷۹۶۱ نفر گزارش شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار