بازدید 9993
۳

نفت آمریکا نزدیک ۲۰ دلار لنگر انداخت

نفت آمریکا در محدوده پایین ۲۰ دلار در هر بشکه ماند و تحت تاثیر موج پیش‌بینی‌های ناامیدکننده از کاهش تقاضای جهانی که خوش بینی به تاثیر توافق کاهش تولید اوپک پلاس را تحت الشعاع قرار داد، با دومین کاهش هفتگی متوالی روبرو است.
کد خبر: ۹۷۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 17 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۱۴ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز پنج شنبه در ۱۹ دلار و ۸۷ سنت بسته شده بود و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۸ درصد افزایش، به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسید. نفت برنت روز پنج شنبه ۰.۵ درصد افزایش داشت.

اوپک در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت این گروه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا که اقتصاد جهانی را فلج کرده است، به پایینترین میزان در سه دهه اخیر سقوط خواهد کرد.

طبق گزارش اوپک، تقاضا برای نفت اوپک در سه ماهه دوم کمتر از ۲۰ میلیون بشکه در روز خواهد بود که از اوایل سال ۱۹۸۹ به این طرف بی سابقه محسوب می شود.

پیشتر آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت در ماه میلادی جاری ۲۹ میلیون بشکه در روز سقوط خواهد کرد که در ۲۵ سال اخیر بی سابقه است و محدودیت عرضه توسط تولیدکنندگان بزرگ نمی تواند در کوتاه مدت افت تقاضا در بازار را به طور کامل جبران کند.

عربستان سعودی و روسیه در بیانیه مشترکی در واکنش به ریزش قیمت نفت اعلام کردند که آماده‌اند تولیدشان را کاهش بیشتری دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رشد ذخایر نفت سراسر جهان در نتیجه کاهش مصرف نفت و سوخت‌ها ادامه دارد. دولت ترامپ در نظر دارد به شرکت‌های آمریکایی برای کاهش تولید نفت پول پرداخت کند.

در این بین، شرکت کونوکو فیلیپس جدیدترین غول انرژی است که اعلام کرد فعالیت‌هایش را کاهش می دهد و تولید در آمریکای شمالی را یک چهارم کاهش داده و حفاری شیل آمریکا را متوقف می کند.

شرکت آرامکوی سعودی روز جمعه اعلام کرد که از اول ماه مه به مشتریانش شامل مشتریان داخلی و صادرات خارجی، ۸.۵ میلیون بشکه در روز نفت فراهم خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
آمریکاپرستان کوشن تو سوراخ موشن!
کلا مفت بشه صفر به حال مردم ایران فرقی نمیکنه .....
با اين تفاوت كه ما تحريم هستيم حتي به قيمت 20دلار هم نمي توانيم بفروشيم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها