بازدید 12000
۴

واکنش پلیس به فعالیت نیمه‌باز برخی صنوف

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در مورد برخی از مغازه‌ها و واحد‌های صنفی که با کرکره یا در نیمه‌باز، فعالیت خود را به صورت نیمه‌باز و نامشخص انجام می‌دهند، گفت: این موارد در مقایسه با صنوفی که مقررات را رعایت می‌کنند بسیار اندک است، پلیس هم بر آنان نظارت دارد و تذکر‌ها و اخطار‌های لازم را نیز به برخی از این‌ها ارائه کرده است.
کد خبر: ۹۷۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 17 April 2020

 

به گزارش تابناک، با اعلام ممنوعیت یا محدودیت فعالیت برای برخی از صنوف که درپی شیوع کرونا در کشور اعمال شده است، صاحبان برخی از این واحد‌ها دست به کار عجیبی زده و واحد‌های صنفی را خود را به شکل نیمه‌باز فعال کرده‌اند، موضوعی که معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ به آن واکنش نشان داده است.

سرهنگ نادر مرادی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به دستورالعمل ستادملی مقابله با کرونا اظهارکرد: برابر دستورالعمل صادر شده از سوی این ستاد و در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، فعالیت یکسری از صنوف با محدودیت‌هایی مواجه شد که پاساژها، باشگاه‌های ورزشی، برخی از مغازه‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر، رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها و ... از جمله این موارد هستند. در همین راستا نیز پلیس با همکاری صنوف و ... مسئول رسیدگی به موارد تخلف شد.

وی افزود: خوشبختانه از زمان اجرای طرح تا کنون نیز اکثریت واحد‌های صنفی همکاری خوبی با مصوبات این ستاد داشته و از آن پیروی کردند. به طوری که می‌توان گفت: بیش از ۹۵ درصد از صنوف در پایتخت بدون هیچ مشکل و تخلفی با پلیس و مصوبات همراه بودند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در مورد برخی از مغازه‌ها و واحد‌های صنفی که با کرکره یا در نیمه‌باز، فعالیت خود را به صورت نیمه‌باز و نامشخص انجام می‌دهند، گفت: این موارد در مقایسه با صنوفی که مقررات را رعایت می‌کنند بسیار اندک است، پلیس هم بر آنان نظارت دارد و تذکر‌ها و اخطار‌های لازم را نیز به برخی از این‌ها ارائه کرده است.

مرادی ادامه داد: برخی از این واحد‌ها نیز شرایطی دارند که حتما باید هرچند روز به مغازه خود مراجعه کنند، مثلا داخل واحد که ممکن است پرنده فروشی و ... باشد، موجودات زنده حضور دارند و باید به آن‌ها رسیدگی کنند. ما از متصدیان این واحد‌ها و همچنین صنوف مربوطه به آن خواستیم که در صورت ضرورت این اقدام را در ساعاتی انجام دهند که تردد کمتری در محدوده انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:، اما اگر واحد صنفی بر خلاف مقررات و لیست موارد مجاز فعالیت در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، فعالیت کرده یا متصدیان آن بخواهند با بهانه‌هایی مانند کرکره نیمه‌باز و ... فعالیت کنند، بازرسی صنوف، پلیس و دیگر دستگاه‌های مسئول نیز برابر مقررات وارد عمل خواهند شد و با موارد تخلف برخورد خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید از دستورات و مصوبات ستادملی کرونا پیروی کنند، خاطرنشان کرد: گشت‌ها و تیم‌های پلیس در سطح پایتخت حضور دارند و موارد تخلف را رصد خواهند کرد، اما لازم است خود شهروندان نسبت به این موضوع حساس باشد و اگر دارای واحدی صنفی هستند از بازکردن واحد خود برخلاف مقررات خودداری کنند تا هرچه زودتر چرخه انتقال این بیماری در شهر و کشورمان قطع شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بابا من موهام اینقدر بلند شده شبیه اجداد غارنشینم شدم. خلاصه تا کی مثلاً آرایشگاه‌ها باید تعطیل باشن؟. یعنی از یه تاریخ مشخصی. کرونا دیگه با مردم کاری نداره؟. فکرشو بکنید وقتی آرایشگاه‌ها باز بشن باید یه ماه تو نوبت باشیم. به نظر من باید با تساهل و تسامح با مغازه های نیمه باز برخورد کنید تا کار و زندگی مردم هم مختل نشه.
من دقیقاً تو روز دوم عید آداپتور مودم وای فایم سوخت. کل خیابونا رو زیر و رو کردم به دنبال یه مغازه الکتریکی که باز باشه. اما همه بسته بودن. بعد از چند ساعت جستجو نهایتاً یه الکتریکی که کرکره مشبکش رو. فقط ۲۰ سانت بالا داده بود رو پیدا کردم و یه آداپتور نو خریدم. بنده خدا شب عید کارمو راه انداخت. وگرنه. اینترنتم هنوزم قطع بود و از کار و زندگی ساقط شده بودم. بنده خدا می‌گفت نیروی انتظامی با ما برخورد میکنه. به نظر من نباید بصورت صفر و یکی برخورد کرد. بلکه به مغازه دارها و کسبه اجازه داد بصورت شیفتی و نوبتی مغازه هاشونو باز کنن که هم کار و زندگی مردم تعطیل نشه هم این بنده های خدا کسب و کارشون تعطیل نشه. دولت فقط به فکر کسب و کار وزارتخونه ها و ادارات خودشه. انگار کرونا فقط از دولت میترسه .
اگه مغازه باز باشه کاریشون ندارن
بقیه هم برای اقتصاد خودش بهتره باز کنن
پلیس هیچ کاری نداره
کسبه به مشقت افتاده اند فکری به حال کسبه پاساژها بکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل