بازدید 12674
۹

کلاهبرداری عجیب با اجاره ساعتی خانه‌های دو در

:با شکایت دو نفر از شهروندان اصفهانی مبنی بر کلاهبرداری از آنها، تحقیقات در این زمینه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی انجام شد،
کد خبر: ۹۷۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 16 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، شاکی‌ها اظهار داشتند برای فروش یک دستگاه یخچال و یک کولر گازی و دو تخته فرش ابریشمی به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال در سایت تبلیغاتی آگهی کرده بودند تا اینکه فردی با آنها تماس گرفته و اعلام کرده قصد خرید کالاها را دارد و از آنها خواسته کالاها را به خانه‌اش ببرند و پول را همان‌جا دریافت کنند.

سرهنگ «حسین ترکیان» رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در تشریح فعالیت‌های کلاهبردارانه این مرد سابقه‌دار گفت: اما متهم پس از تحویل گرفتن کالاها، فروشندگان را مقابل در خانه برای آوردن مبلغ مورد نظر منتظر گذاشته و دیگر خبری از او نشده تا اینکه فروشندگان به ناچار وارد خانه شدند که در کمال ناباوری دریافتند خانه دو در داشته و متهم کالاها را از در دیگر خارج کرده و متواری شده است.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهم برای عملی کردن نقشه کلاهبرداری‌های خود اقدام به اجاره ساعتی خانه‌هایی می‌کرد که دارای دو در مجزا بودند، اظهار داشت: کارآگاهان با انجام یکسری اقدامات علمی و تخصصی هویت اصلی متهم را شناسایی کرده و در یک عملیات ویژه و ضربتی او را دستگیر کردند.

در تحقیقات و استعلام‌های انجام یافته مشخص شد متهم دارای ۱۱۰ فقره پرونده کلاهبرداری است به گونه‌ای که فقط در یکی از شعبات کیفری استان ۶فقره پرونده داشته و در هر کدام به ۸سال حبس محکوم شده و در شعبه‌ای دیگر نیز دارای ۶۷ نفر شاکی است. در اکثر پرونده‌ها متهم ابتدا اقدام به درخواست خرید کالا از مال باختگان کرده و پس از دریافت کالا بدون پرداخت وجهی از محل متواری می‌شده است.

سرهنگ ترکیان، عدم آشنایی به قانون و مقررات خرید و فروش در فضای مجازی و اعتماد بیجا و بدون بررسی و استعلام لازم و تحویل کالا بدون دریافت وجه آن به خریداران غیرواقعی را از جمله زمینه‌های وقوع این گونه کلاهبرداری‌ها عنوان کرد.

این مقام انتظامی همچنین درباره اجاره خانه به افراد مجرم و کلاهبردار نیز هشدار داد و اظهار داشت: برخی افراد سودجو بدون هیچ‌گونه قانون و ضابطه‌ای خانه‌های خود را به صورت ساعتی یا روزانه اجاره می‌دهند که علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی باعث بهره‌برداری مجرمان و کلاهبرداران می‌شود بنابراین لازم است تا به این افراد هشدار دهیم که آنها هم به نوعی در وقوع جرایم شریک هستند و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
آقای سرهنگ ترکیان عزیز. قاضی دادگاه تجدید نظر شما هم قوانین تجارت الکترونیک که مصوبه مجلسه اصلا به گوشش نخورده و بر مبنای اون حکم صادر میکنه و اونوقت شما از مردم بیچاره انتظار دارید قانون و مقررات خرید و فروش در فضای مجازی را بلد باشند؟؟!!!! فقط میخواید یک حرفی زده باشیدا!!!!!!
کمتر از اعدام جفا به حق مردم است
سرهنگ ترکیان، عدم آشنایی به قانون و مقررات خرید و فروش...
همه چی بنداز گردن مردم
چرا نمیخای به سیستم بیمار و مغشوش اعتراف کنی، چرا دزدی با 110 پرونده و این همه حبس آزاده؟
خدایا چرا من دنیا اومدم، چه جایی بود دنیا اومدم اه
عجب دو در بازی بوده :)))
متهم سابقه داشته و هر بار ازاد شده و کارش را از سر گرفته پلیس هم تذکر داده اینها ازادند خودتان مواظب باشید!
با این همه جرم و محکومیت، چطور آزادانه داره به کارش ادامه میده؟!!!!! یه معلم برای اعتراض صنفی ۱۵ سال حبس گرفته و این مجرمان آزاد آزاد دارند جولان میدن!!!!!!!
الان فکر چاره باشیم بهتر از فرداست و فردا بهتر از پس فرداست
زمان در حال گذر است باید آسیب شناسی کنیم تا کوتاهترین راه ممکن برای جامعه سالم را پیدا کنیم
سرهنگ ترکیان، عدم آشنایی به قانون و مقررات خرید و فروش در فضای مجازی و اعتماد بیجا و بدون بررسی و استعلام لازم و تحویل کالا بدون دریافت وجه آن به خریداران غیرواقعی را از جمله زمینه‌های وقوع این گونه کلاهبرداری‌ها عنوان کرد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب سرهنگ ، قبول ملت از قانون بی اطلاعند و البته کمی هم ساده ، اما قانونگذار و مجری و قاضی و پلیس چرا به کسی اجازه میدهند که 110 پرونده کلاهبرداری که شش فقره آن فقط در یک شعبه بوده است داشته باشد ؟ وقتی پرونده اول به دوم و سوم رسید و نتیجه ای حاصل نشد مجرم با خیال آسوده 110 کلاهبرداری که هیچ 1100 تا دیگر هم انجام میدهد !
110فقره کلاهبرداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا مملکت گل و بلبله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر