بازدید 26583

تکلیف کنکور و امتحانات نهایی دبیرستان مشخص شد

کنکور و آزمون نهایی دوره متوسطه به صورت حضوری و با تاریخ منعطف برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 15 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و آزمون سراسری در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خبر داد و گفت: تاریخ برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری بستگی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا دارد و قطعاً در سال جاری این دو آزمون با رعایت تاریخ منعطف برگزار خواهند شد.

دکتر منصور کبگانیان در حاشیه جلسه یکصد و بیست و نهم ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: در ابتدای جلسه گزارشی با موضوع تأثیرات کرونا در مباحث و عملکرد حوزه‌های علم و فناوری و آموزش و پژوهش ارائه شد.

وی با اشاره به حساسیت و تأکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رعایت سیاست‌های مصوب ستاد نقشه جامع علمی کشور، کیفیت برگزاری امتحانات و آزمون سراسری، رعایت عدالت اجتماعی و اهمیت تعلیم و تربیت، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در فضای مجازی مطالب زیادی در خصوص تصمیم‎سازی‎ها در این حوزه‎ها منتشر می‎شود، از این رو جلسه با حضور وزرای مرتبط و مسئولین ذی‌ربط و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و در خصوص نحوه برگزاری آزمون نهایی مقطع متوسطه و آزمون سراسری بحث و تبادل نظر شد.

دبیر ستاد راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در این جلسه وزرای علوم، بهداشت و آموزش‌وپرورش، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس دانشگاه آزاد در مورد آثار ویروس کرونا برحوزه‌های آموزش، پژوهش، علم و فناوری نظرات خود را ارائه کردند.

کبگانیان با تأکید بر اینکه وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور آمادگی خود به دلیل کافی بودن امکانات برای برگزاری آزمون‌های حضوری اعلام کردند، ادامه داد: با توجه به اینکه برای دوره ششم متوسطه آزمون نهایی برگزار می‌شود این سؤال مطرح شد که آیا می‌توان با رعایت استاندارد‌ها و پروتکل‌های مصوب ستاد مقابله با کرونا و حفظ فاصله اجتماعی امتحانات و آزمون‌های حضوری را برگزار کرد؟

وی با اشاره به سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی بر برگزاری آزمون‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های مصوب ستاد مقابله با کرونا یادآور شد: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش و معاون متوسطه این وزارتخانه اعلام کردند که ظرفیت‌های لازم با حفظ فاصله اجتماعی برای برگزاری آزمون‌های حضوری را دارند.

قائم مقام ستاد علم و فناوری ادامه داد: بر این اساس مصوب شد که تاریخ برگزاری آزمون‌های حضوری باید منعطف بر اساس پروتکل‌های مصوب ستاد مقابله با کرونا تعیین شود.

کبگانیان از به تصویب رسیدن برگزاری امتحانات نهایی دوره متوسطه به صورت حضوری با رعایت تمامی استاندارد‌های لازم و با تاریخ‌های منعطف در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور خبرداد.

وی با اشاره به تکمیل نشدن آموزش‌های مدارس به دلیل تعطیلات، خاطرنشان کرد: با توجه به منعطف بودن زمان برگزاری آزمون و با برنامه‌ریزی‌های لازم، هم آموزش‌ها تکمیل و هم آزمون نهایی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

نحوه برگزاری کنکور

وی در مورد نحوه برگزاری کنکور سراسری سال جاری گفت: در این جلسه وزیر علوم، رئیس سازمان سنجش و پذیرش کشور (دبیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو) گزارش کاملی را در زمینه برگزاری کنکور ارائه کردند.

کبگانیان با اشاره به اینکه حداقل باید بین برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری ۲۰ روز فاصله باشد، گفت: از نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور سراسری در سال جاری به صورت حضوری و با تاریخ منعطف بر اساس پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام وزیر علوم، بر اساس امکانات موجود و با همکاری دستگاه‌ها، امکان برگزاری آزمون سراسری در شرایط آرام و سالم منطبق بر پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا وجود دارد.

دبیر ستاد راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور با تأکید بر اینکه تاریخ برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری بستگی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا دارد، گفت: قطعاً در سال جاری این دو آزمون با رعایت تاریخ منعطف برگزار خواهد شد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری با اشاره به دغدغه‌های اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از استفاده حداکثری از فضای مجازی در شرایط عادی، اظهار کرد: استفاده حداکثری از فضای مجازی در شرایط اضطراری هیچ منعی ندارد همانطور که با توجه به توصیه‌های بهداشتی در این دوران حتی اماکن متبرکه تعطیل شد.

وی با تأکید براینکه استفاده حداکثری از فضای مجازی در شرایط عادی نباید تبدیل به فرهنگ شود، ادامه داد: در حوزه تعلیم‌وتربیت، معلم و متعلم باید ارتباط چهره به چهره داشته باشند از این رو در شرایط عادی استفاده از فضای مجازی قطعاً کاهش خواهد یافت.

تشکیل کارگروه برای طراحی و تولید زیرساخت و خدمات آموزشی و پژوهشی یکپارچه

کبگانیان با تأکید به اهمیت تولید محتوا و تکمیل زیرساخت‌های فضای مجازی، گفت: مقرر شد کارگروهی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور وزرای علوم و آموزش‌وپرورش، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود تا مطالب کلان‌تری در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد و شاهد شکل گیری سامانه‌های ملی در حوزه آموزش و پژوهش باشیم و از این پراکندگی پلتفرم‌ها، نرم افزار‌ها و محتوا‌های غیر استاندارد به یک نظام یکپارچه ملی خدمات آموزشی و پژوهشی منتقل شویم.

به گزارش ایسنا، جلسه ۱۲۹، به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور مجازی دکتر حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر جاسبی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر پارسانیا و دکتر کی نژاد از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۵
توانا بود هر که دارا بود .
اقا "تاریخ منعطف" دیگه چه واژه ایه !! ؟ یکی باید به این اقایان بگه "فارسی را پاس بدارید"، اقا از کلماتی استفاده بفرمایید که برای مردم مفهوم باشه !نباید با واژه های نا اشنا و نا مانوس و نچسب مطلبی رو با تصور اینکه خیلی علمی و سلیس هستند موضوعی با این اهمیت رو رسانه ای کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
یعنی خودشون هم درست نمیفهمن چی میگن.
معیار فهمیدن توانایی بیان مطلب به زبان روان است.
اصلا خودتان هم فهمیدید چه گفته اید و چه تصمیم گرفته اید ؟ یکی بیاد تفسیر کند این بیانات را .
کلا این مقاله فقط یک جمله داشت کنکور حضوری و با تاریخ منعطف برگزار می شود که ما نفهمیدیم تاریخ منعطف دیگه چه مفهومی دارد.. یک کمی فارسی بنویسید تا ما بیسوادان هم بفهمیم.
تابناک ما را مسخره کرده ای؟ کجای این خبر بود
فاصله بین صندلی های چیده شده در سالن های آزمون باید خیلی زیاد باشد . در نتیجه ظرفیت هر حوزه امتحانی به توجه به فضای موجود، کم میشود و لذا تعداد حوزه ها ی آزمون باید به دو برابر افزایش یابد.
در حالیکه تمام اجتماعات و حتی اجتماعات مذهبی بعنوان اساسی ترین و کلیدی ترین اجتماع کشور جمهوری اسلامی ایران تعطیل است . چه اصراری بر برگزاری کنکور دارید ؟
تا چه زمان و با چه قیمتی دست از تفکرات 50 سال قبل بر خواهید داشت ؟
چرا فرصت سوزی می کنید ؟!
الان وقت آن است که سریعا انعطاف نشان دهید
و پذیرش دانشجو در رشته پر طرفدار پزشکی را با ترکیب چهار عنصر 1- آزمون آنلاین 2- سابقه تحصیلی و 3- مصاحبه علمی توسط خود دانشگاههای پزشکی 4-رعایت سهمیه مناطق و سایر سهمیه ها زیر نظر سازمان سنجش انجام دهید .
اگر این تفکر قدیمی را کنار بگذارید فرصت خواهید داشت تابا تغییر در نحوه برگزاری کلاس ها و دروس رشته پزشکی برای همیشه با کنکور ناعادلانه خداحافظی کنید :
1- با توجه به امکان آموزش آنلاین می توان ظرفیت دانشگاههای رشته پزشکی را تا ده برابر افزایش داد
2- دو ترم اول رشته پزشکی بصورت تئوری باشد تا در این دو ترم که بدلیل تعداد زیاد دانشجویان و وجود کرونا و کلاسهای آنلاین امکان برگزاری کلاس عملی وجود ندارد ، دانشجویان ضعیف تر ریزش کنند
3- با توجه به اینکه اساتید رشته پزشکی می توانند یک کلاس آنلاین را ضبط و با آن در طول یک روز دهها بار کلاس برگزار کنند ، لذا ظرفیت این رشته می تواند تا ده برابر ظرفیت فعلی باشد . بخصوص در ترم یک و دو
4- رشته پزشکی رشته سختی است که خیلی از پشت کنکوری ها از آن اطلاع ندارند . با پذیرش تعداد زیاد دانشجو در ترم یک و سختی های این رشته قطعا تعداد زیادی از دانشجویان در همان ترم یک و دو انصراف داده و یا اخراج می شوند و به رشته های دیگر که در توان خودشان است گرویده می شوند و می توان ترم های بعدی دانشگاه را با تعداد دانشجویان کمتر برگزار کرد که در اینصورت کلاس های عملی هم می تواند برگزار شود .
5- اگر نگران تعداد اساتید هستید ، اولا در ترم های اولیه به همان دلیلی که گفتم کمبود نخواهیم داشت ضمن آنکه می توان استاد خارجی استخدام نمود و دروس را با زبان انگلیسی تدریس نمود ( برای آندسته از دانشجویان که زبان انگلیسی بلد هستند و تعدادشان کم نیست !
6- اگر نگران تعداد زیاد پزشک در آینده هستید ، نترسید می توان این قیف برعکس ! دانشگاهها را که ورودی آن سخت است اما خروج آسان ! تغییر داد و سخت گیری را در ترم ها انجام داد و حتی در اعطای مدرک نهایی و یا پروانه کسب .
ضمن آنکه حتی در صورت مواجه شدن با اضافه پزشک ! آنها خودشان برای کار به کشورهای دیگر می روند!
واقعا دلیل برگزاری کنکور و جلوگیری از ادامه تحصیل صدها هزار دانشجوی علاقه مند و ایجاد هزاران ناامیدی و استرس و بی انگیزگی و تغییر مسیر زندگی برای ایشان را نمی فهمم ! آنهم در عصر تکنولوژی و بخصوص حالا که کرونا بهانه خوبی به دست داده !
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
وقتی که نان این جماعت به کنکور بنده و از طریق کنکور منافع بی پایانی دارند خب معلومه حتی به قیمت به خطر افتادن سلامتی و جان دانش اموزان حاضر به اینکه لااقل این یک سال را از سود کنکور چشم پوشی کنند نیستند
الان این روشن شدن تکلیف بود !!!!!! این که همون صحبت قبلیه ، هرچی ستاد کرونا بگه .
اینا چی میگن؟‌ یکی ترجمه کنه :/ . زبون خودشونو فقط خودشون میفهمن. مثل آدم فارسی بگید کنکوریا بفهمنن چیکار باید کنن :/
تاریخ منعطف ؟؟؟
شما استاد دانشگاه
خیلی تعجب کردم چطور شما استاد دانشگاه هستی بدون پایه علمی و عملی نظریه کارشناسی می دهی آیا یک بار به بیمارستان آموزشی دولتی مراجعه کردی
با این ظرفیت حاضر راند آموزشی دانشجویان پزشکی با مشکل مواجه شده
اتاق بیماران پر از دانشجو میشه و تعدادی از آنها خارج از اتاق هستند مخصوصا” اتاق های دو تخته و نه بیمار را می بینند و نه حرف های استاد
بنابراین باید تعداد بیمارستان‌ها و اساتید را چند برابر کنند

منابع مالی این نظریه شما از کجا تامین می شود
اگر به این راحتی بود اروپا و آمریکا همین کار رو می کردن و نیازی نبود نخبگان پزشکی کشورهای دیگر را جذب کنند
چرند حرف زدن بین مسئولین کشور کاملا نهادینه و قانونی شده است. اگر حرفی نداری نزن چرا رو مخ مردم و دانش آموزان راه میری!
ندیدم کسی به بی سوادی خودش اعتراف کنه مگر اینه اصرار داشته باشه کلمات انگلیسی و قلمبه عربی استفاده کن.یعنی ما هم آره."تاریخ منعطف"
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار