بازدید 12223
۸

تولید کیت تشخیص سریع کرونا در ایران

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از پرداخت بیش از ۱۱۷ میلیارد ریال تسهیلات مالی و اعتباری به هفت شرکت در راستای مقابله با کرونا خبر داد و گفت که یکی از این شرکت‌ها هم که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده ظرفیت تولید روزانه ۲۷ هزار کیت تشخیص کرونا را دارد و این کیت‌ها می‌توانند در دو تا پنج دقیقه ابتلا یا عدم ابتلای فرد به کویید ۱۹ را مشخص کنند.
کد خبر: ۹۷۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷ 15 April 2020

به گزارش «تابناک»، رضا نقی‌پور اصل در گفت‌گو با ایسنا، اظهار کرد: این ۱۷ شرکت‌ حالا در زمینه تجهیزات پزشکی مربوط به پیشگیری از کرونا، توسعه خطوط تولید این تجهیزات، وسایل تشخیص و محصولات دارویی پیشرفته فعالیت می‌کنند.

به گفته وی یکی از این شرکت‌ها برای اولین بار مواد اولیه ماسک N۹۹ که شش لایه است و برای کادر درمانی استفاده می‌شود را در داخل تولید می‌کند. این شرکت همچنین روزانه ۲۰۰ هزار ماسک سه لایه و ۲۰ هزار ماسک N۹۵ تولید می‌کند.

نقی‌پور همچنین از تولید قسمتی از خط تولید دستگاه دوخت ماسک در یکی از شرکت‌ها خبر داد و گفت: ظرفیت تولید این بخش ۳۰ دستگاه در ماه است که تاکنون با توجه به نیاز تعداد ۱۰ دستگاه تولید کرده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اشاره به تولید بیش از ۱۵ دوربین‌ حرارتی طی دو ماه گذشته در دو شرکت، اظهار کرد: یک شرکت‌ هم که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده ظرفیت تولید روزانه ۲۷ هزار کیت تشخیص کرونا را دارد و این کیت‌ها می‌توانند در دو تا پنج دقیقه ابتلا یا عدم ابتلای فرد به کویید ۱۹ را مشخص کنند.

وی در پایان از تولید روزانه ۱۰ هزار لیتر الکل و ۳۰ هزار لیتر داروی ضدعفونی حلق و بینی در شرکتی در لرستان خبر داد که مورد حمایت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸
با 11 میلیارد تومان کیت در خور می توان ساخت؟
این کیتها و ماسکاه توی ایرانی که تو صداوسیماست تولید میشه چون تو ایرانی که ما زندگی میکنیم نیست
خدایش خودتون باور میکنید
حالا این کیت چی هست چطور کار می کنه میشه بروشور اونو علنی کنند محققین و کارشناسان آزمایشگاه بدونن چطوری کار میکنن؟
عاقبت همنیشینی با چین ............ شما به فکر دستکش باش که دستکش 30 هزار تومنی رو دارن 200 هزار میفروشن و دولت طبق معمول خوابه ....
خدا را شکر مسئولان هیچوقت صندلی را ترک نمیکنند فقط از این صندلی به آن یکی میپرند
خبرهای اینچنینی زیاد می شنویم ولی تاثیر آنرا در بازار و جامعه نمی بینیم
هر کاری که اینجا انجام بشه، یا دروغه یا بی فایده است
هر چه از غرب بیاد، عالیه!!
فقط نمی دونم چرا با او امکانات عالی شون در مقابل یه فسلقی خیلی ریز درمونده شدند!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار