بازدید 13406

اوباما از نامزدی جو بایدن حمایت کرد

باراک اوباما با انتشار یک ویدیوی دوازده دقیقه‌ای، حمایت خود را از جو بایدن، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. او گفت که آینده آمریکا به این انتخابات بستگی دارد.
کد خبر: ۹۷۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ 14 April 2020
به گزارش تابناک، اوباما این پیام را با تحسین کادر‌های پزشکی در کشور و همچنین کارگرانی که تلاش می‌کنند اقتصاد را باز نگه دارند، آغاز کرد. او گفت: روحیه همکاری و فداکاری در بخش‌های مختلف جامعه همچنین باید در رهبری دولت ملی هم منعکس شود: «نوعی رهبری که توسط دانش و تجربه، صداقت و فروتنی هدایت می‌شود. چنین نوع رهبری تنها متعلق به مراکز ایالت‌ها و شهرداری‌ها نیست، بلکه متعلق به کاخ سفید است.»

آقای اوباما در این پیام گفت: «این زمانی عادی نیست. در زمانی که همه ما تلاش می‌کنیم که از این اپیدمی عبور کنیم، چیزی که شبیه آن در قرن گذشته ندیده‌ایم، میشل و من امیدوار هستیم که شما و خانواده‌تان امن هستید و اگر جزو میلیون‌ها نفری هستید که صدمه خورده‌اید بدانید شما در دعا‌های ما هستید.»

رییس جمهوری سابق آمریکا اضافه کرد: «مفتخرم از جو بایدن برای ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت کنم. انتخاب جو بایدن به عنوان معاون ریاست جمهوری خودم، یکی از بهترین تصمیم‌هایی بوده که تا کنون گرفته‌ام و معتقدم جو همه کیفیت‌هایی را که ما به عنوان یک رییس جمهوری نیاز دارم، داراست. او کسی که همه زندگی‌اش به او یاد داده که چگونه مقاومت کند و (برمشکلات) فائق آید. وقتی جو با والدینی صحبت می‌کند که فرزندشان را از دست داده‌اند، ما صدای مردی را می‌شنویم که روز خود مجبور بود که به فرزندانش بگوید که او هم فرزند خود را از دست داده است. وقتی جو در مورد فرصت برای فرزندانمان صحبت می‌کند، ما از پدر جوانی می‌شنویم که هر شب با قطار به خانه می‌رفت تا بتواند فرزندانش را به خواب بسپرد.»

آقای اوباما در ادامه از نفوذ جیل، همسر جوبایدن، که او را «معلمی برای همه عمر» خطاب کرد سخن گفت. او گفت که جو بایدن کمک‌کرده است که در هنگام رکود سال ۲۰۰۸، صنایع خودروسازی را از سقوط نجات دهد و سپس مجموعه‌ای از سیاست‌ها وبرنامه‌هایی که در زمان ریاست‌جمهوری‌اش توسط جو بایدن انجام شده است را برشمرد.

گفته شده است که باراک اوباما با سندرز بار‌ها صحبت کرده است و یکی از دلایلی که باعث می‌شود این انتقال آرام‌تر و آسان‌تر انجام شود، چنین گفتگو‌هایی بوده است.

تلاش دموکرات‌ها در حالی که نامزد حزب آن‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده است، متحد کردن بال‌های مختلفی است که در انتخابات مقدماتی، از هم فاصله گرفته بودند.

چنین حمایت‌هایی در شرایط عادی با تجمعات بزرگ و تبلیغات زیادی همراه بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت خیلی متفاوت است. تقریبا می‌توان گفت: خبر‌های مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا به نوعی در میان خبر‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا گم شده است. اما با این وجود، برای همه کسانی که نگران بودند، اختلاف بین برنی سندرز و جو بایدن، به شکاف بزرگی در میان دو بخش پیشرو و میانه‌روی این حزب منجر شود، پیوستن این دو به یکدیگر و همراه شدن باراک اوباما، شرایط جدیدی را به وجود آورده و امید برای ائتلاف و همراهی و اتحاد بیشتر نیرو‌های دموکرات را افزایش داده است.

به علاوه، مساله اصلی نحوه همکاری این بخش‌هاست که با توجه به اظهارات بایدن برای تشکیل کارگروه‌های سیاست‌گذاری با سندرز، به نظر می‌رسد تمایل زیادی از سوی او وجود دارد تا هزینه‌های دور نگهداشتن بخش‌های پیشرو و در نتیجه شرکت نکردن آن‌ها در انتخابات را کمتر و کمتر کند.

باراک اوباما، بر اساس یک سنت دیرینه، در مرحله مقدماتی انتخابات دموکرات‌ها، از هیچ کاندیدایی حمایت نکرد و با مشخص شدن کاندیدای نهایی، برای ترمیم زخم‌های پدید آمده هم در میان کاندیدا‌ها و هم در میان طرفداران آن‌ها و نیز طرح اینکه قرار نیست دستور کار دموکرات‌ها تنها مختص به یک گروه باشد و باید در این زمینه نظرات همه گروه‌ها مد نظر قرار بگیرد، نقش خود را ایفا کرد. اوباما هم اکنون محبوب‌ترین چهره در میان دموکرات‌های آمریکا محسوب می‌شود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان