بازدید 16245

حکم اعدام رئیس جمهور فراری یمن صادر شد

دادگاه نظامی صنعا حکم اعدام منصور هادی و هشت تن دیگر از فرماندهان نظامی را صادر کرد.
کد خبر: ۹۷۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 14 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، دادگاه نظامی صنعا حکم اعدام منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری (به عربستان) و هشت تن دیگر از فرماندهان نظامی را صادر کرد.

جرائم اصلی این ۹ نفر خیانت، کمک به دشمن و تسهیل ورود آن‌ها به خاک جمهوری یمن بوده است.

بر اساس حکم صادر شده از سوی دادگاه نظامی، عبدربه منصور هادی به خاطر جعل عنوان فرمانده کل نیرو‌های مسلح یمن مجرم شناخته شده است. همچنین علی محسن صالح الأحمر به خاطر جعل عنوان معاون فرمانده کل نیرو‌های مسلح، محمد علی المقدشی به خاطر جعل عنوان فرمانده ستاد مشترک و مشاور فرمانده کل نیرو‌های مسلح و وزیر دفاع مجرم شناخته شدند.

در حکم دادگاه طارق محمد عبدالله صالح الاحمر نیز به جرم جعل عنوان فرمانده نیرو‌های موسوم به مقاومت ملی مشترک در ساحل غربی و جعل عنوان موسوم به فرمانده پاسبانان جمهوریت محکوم شد. عبدالله سالم علی النخعی نیز به جرم جعل عنوان فرمانده نیروی دریایی و دفاع ساحلی و همچنین جعل عنوان فرمانده ستاد مشترک محکوم شد.

فضل حسن محمد العمری نیز به جرم جعل عنوان فرمانده منطقه نظامی چهارم و فرمانده لشکر چهارم پیاده نظام محکوم شد. یحیی عبدالله صلاح به جرم جعل عنوان فرمانده منطقه پنجم نظامی و امین عبدالله حامد الوائلی به خاطر جعل عنوان فرمانده منطقه ششم نظامی مجرم شناخته شد.

در حکم دادگاه هاشم عبدالله حسین الأحمر نیز به خاطر جعل عنوان فرمانده منطقه ششم نظامی از تاریخ ۱۷/۰۲/۲۰۱۸ و جعل عنوان فرمانده لشکر ۱۴۱ پیاده نظام مجرم شناخته شد.

دادگاه علی محسن الأحمر، محمد علی المقدشی، عبدالله سالم النخعی، یحیی حسین عبدالله صلاح، امین الوائلی، هاشم عبدالله الأحمر را به جرم جعل عنوان و استفاده مجرمانه و غیرقانونی از لباس و نشان‌های نظامی محکوم کرد.

تمامی افراد فوق به جرم همکاری آشکار با دشمن، پیوستن به نیرو‌های مسلح کشور‌های متجاوز و متخاصم عربستان و امارات و تسهیل ورود نیرو‌های متجاوز سعودی و اماراتی به خاک جمهوری یمن و تلاش برای تسلیم پادگان‌ها، مراکز نظامی و انبار‌های تسلیحاتی تحت اختیارشان به متجاوزان و افشای اسرار نظامی و در اختیار گذاشتن اطلاعات نظامی به کشور‌های متجاوز تا با استفاده از این اطلاعات جنگنده‌ها و توپخانه متجاوزان محل استقرار یگان‌های نظامی یمن را هدف قرار دهند، محکوم شدند. جرم دیگری که این افراد به آن محکوم شده‌اند جمع کردن نیرو برای پادگان‌های دشمن و سربازگیری برای نبرد با نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است.

بر اساس حکم دادگاه عبدربه منصور هادی، علی محسن الاحمر، محمد علی المقدشی، عبدالله سالم النخعی، فضل حسن العمری، یحیی حسین عبدالله صلاح، امین عبدالله الوائلی، طارق محمد عبدالله صالح الأحمر، هاشم عبدالله حسین الأحمر به مجازات اعدام و مصادره اموال‌شان به نفع خزانه داری کل یمن محکوم شدند.

همچنین بر اساس حکم دادگاه عبدربه منصور هادی، علی محسن الاحمر، محمد علی المقدشی، عبدالله سالم النخعی، فضل حسن العمری، یحیی حسین صلاح، امین عبدالله الوائلی، طارق محمد عبدالله صالح و هاشم عبدالله حسین الاحمر از خدمت در نیرو‌های مسلح یمن برکنار و از حقوق و مزایای مذکور در ماده ۱۰۱ قانون جرائم و مجازات‌های عمومی محروم می‌شوند.

بر اساس این حکم، همه محکومان باید یک میلیون و پانصد هزار ریال یمنی به وکلای تسخیری پرداخت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر