بازدید 12115

کتاب "در آمد حلال اینترنتی" منتشر شد

وحید قاسمی جوانی 28 ساله و دانش آموخته رشته کسب و کار الکترونیک است. اخیرا کتاب «درآمد حلال اینترنتی» که حاصل دانش و تجربیات آقای قاسمی در حوزه کارآفرینی اینترنتی است چاپ شده است و به این بهانه مصاحبه پیش رو را ملاحظه میکنید.
کد خبر: ۹۷۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 14 April 2020

وحید قاسمی جوانی 28 ساله و دانش آموخته رشته کسب و کار الکترونیک است. او همچنین مدرس دوره های کارآفرینی و در فضای مجازی است. با همه اینها او را بیش از هر چیز باید یک کارآفرین دانست. کارآفرینی که اکنون مدیرعامل شرکت VQS است و علاوه بر فعالیت در حوزه تبلیغات و آموزش آنلاین، دستی هم در فضای تولید و دامپروری دارد. اخیرا کتاب «درآمد حلال اینترنتی» که حاصل دانش و تجربیات آقای قاسمی در حوزه کارآفرینی اینترنتی است چاپ شده است و به این بهانه مصاحبه پیش رو را ملاحظه میکنید.

کتاب

 

 آقای قاسمی لطفا بفرمایید موضوع کتاب درآمد حلال اینترنتی چیست؟

 این کتاب صفر تا صد روشهای کسب درآمد قانونی، تاکید میکنم قانونی، از بازار اینترنت ایران را نشان میدهد. در واقع کتابهای مختلفی در بازار هست ولی اغلب آنها ترجمه کتب خارجی است. اما این کتاب مبتنی بر بازار ایران و بر اساس تجربیات 8 ساله خود من و یک تیم 10 نفره نوشته شده است. انگیزه تان از نوشتن این کتاب چه بوده است؟ در مورد انگیزه ام برای نگارش کتاب باید بگویم که افراد زیادی از دانش پذیران از من سوال میکردند که آیا شما مرجعی دارید که بشود با مطالعه آن آموزشهای عملی شما را در زمینه کسب و کار الکترونیک و بازار اینترنت ایران استفاده کنیم ولی متاسفانه من مجبور بودم بگویم خیر مرجعی نیست. همین باعث شد روشهایی را که خودم تجربه کردم نگارش کنم. علاوه بر این من به عدالت آموزشی معتقدم و دوست داشتم افرادی که به هردلیلی نمیتوانستند از دوره های آموزشی استفاده کنند با این کتاب مهارت های اولیه را کسب کنند. در کنار اینها خلاءهای زیادی در بازار کسب و کار سنتی وجود دارد. از جمله هزینه های سرسام آور... ما چه بخواهیم چه نخواهیم این مهم است که وارد کسب و کارهای آنلاین و الکترونیک بشویم. فقط موضوع وقت و هزینه نیست بلکه راحتی مصرف کننده هم مهم است. نگارش چنین کتابهایی میتواند خیلی از خلاءها را پر بکند.

 

 شما در ابتدای کتاب، در مورد رویکرد سیستم آموزشی و خانواده ها به آینده کاری فرزندانشان گفته اید. کمی بیشتر در این باره توضیح میدهید؟

 من در فصل اول کتاب در این باره توضیح دادم که سیستم آموزشی ما جوانان را به سمت مدرک گرایی و وابسته شدن به فضای آکادمیک سوق میدهد. ما قرار نیست همه مثل هم باشیم و مثل هم فکر کنیم. قرار نیست همه ما دکتر و مهندس بشویم. ممکن است هرکسی استعدادهای خاصی داشته باشد ولی متاسفانه سیستم آموزشی و خانواده ما جوان را سوق میدهند به سمت فضای آکادمیک و گمان میکنند که از این طریق میتواند کسب موفقیت بکند. در صورتی که تحصیلات عالیه لزوما با موفقیت همراه نیست. متاسفانه این دیدگاه در کشور ما هست و به آن دامن زده میشود.

 

 درجایی از کتاب گفتید آموزش های این کتاب عملی است و نه صرفا تئوری. لطف بیشتر توضیح دهید؟

من تاکید داشتم کسی که این کتاب را میخواند به طور عملی حتما چیزهایی را یاد بگیرد. البته واقعا باید بگویم خواندن یک کتاب نمیتواند شما را بی نیاز کند. شما باید وارد مسیر بشوید و در آن مسیر، اشتباهات فکری یا عملی شما معلوم بشود. این کتاب به تنهایی کافی نیست. ولی سعی کردم واقعی وعملی باشد و موضوعات و روشهایی باشد که با تجربه عمل شده باشد.

 

 مخاطب این کتاب چه کسانی هستند و با خواندن این کتاب چه چیزی نصیب خواننده میشود؟

مخاطب کتاب کسانی هستند است که به دنبال مشاغل نوین اینترنتی میگردند. باز هم تاکید میکنم کتابهای زیادی در بازار ایران هست که یا ترجمه است و یا اگر ترجمه نیست توسط افرادی نوشته شده است که خودشان در میدان کار و عمل نبوده اند. یعنی موضوع را به صورت تئوری می دانسته اند و کتاب نوشته اند. مخاطب این کتاب کسانی هستند که دنبال ویژگی های خاص بازار ایران هستند. پس مخاطبان این کتاب جوان هایی هستند که به دنبال عملی بودن آموزش هستند و در عین قانونی بودن و حلال بودن این روشها برایشان اهمیت دارد و به دنبال ثروت یک شبه نمیگردند. در پایان عرض کنم که فقط یک کتاب کافی نیست. کتاب میتواند سرنخهایی را به خواننده بدهد اما بعد از خواندن باید عملا خاک شغل را بخورد . بعد از خواندن کتاب مخاطب نباید متوقف شود و باید مسیر جدید زندگی خود را شروع بکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی