بازدید 19631

چرا «برنی سندرز» به نفع کمپین انتخاباتی «جو بایدن» کنار رفت؟!

روز دوشنبه، برنی سندرز از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ حمایت کرد و بدین ترتیب بایدن رقیب نهایی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. سناتور چپگرای دموکرات‌ها که بتازگی از ادامه رقابت درون حزبی انصراف داده، با تاکید بر اختلاف نظرهایش با معاون پیشین باراک اوباما، اولویت امروز را «اتحاد» با هدف شکست دونالد ترامپ دانست.
کد خبر: ۹۷۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 14 April 2020

چرا  «برنی سندرز» به نفع کمپین انتخاباتی «جو بایدن» کنار رفت!؟

بین الملل تابناک: روز دوشنبه، برنی سندرز از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ حمایت کرد و بدین ترتیب بایدن رقیب نهایی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. سناتور چپگرای دموکرات‌ها که بتازگی از ادامه رقابت درون حزبی انصراف داده، با تاکید بر اختلاف نظرهایش با معاون پیشین باراک اوباما، اولویت امروز را «اتحاد» با هدف شکست دونالد ترامپ دانست.

برنی سندرز که در این روزهای بحران کرونا در یک نشست آنلاین با جو بایدن شرکت کرده بود، دونالد ترامپ را خطرناک‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ معاصر آمریکا خواند و گفت: امروز من از همه آمریکایی‌ها، از همه رای‌دهندگان دموکرات، از هر رای‌دهنده مستقل و از بسیاری از جمهوری‌خواهان می‌خواهم تا در این کارزار متحد شوند و از نامزدی شما (جو بایدن) که من آن را تایید می‌کنم، حمایت کنند.

برنی سندرز پس از کناره‌گیری از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری هم وعده داده بود با جو بایدن همکاری کند تا دونالد ترامپ را در انتخابات پیش روی شکست دهند.

سناتور چپ‌گرای ایالت ورمونت، انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را در فوریه گذشته با موفقیت شروع کرد؛ با این حال پیروزی‌های جو بایدن، رقیب اصلی او از رای‌گیری سه‌شنبه بزرگ شروع و باعث شد تا معاون باراک اوباما از برنی سندرز پیش بیفتد؛ مساله ای که خشنودی عیان دونالد ترامپ را نیز در پی داشت.

جو بایدن که اختلافش با برنی ساندرز در مناظرات درون حزبی خاصه در مورد بیمه همگانی آمریکایی ها مشهود بود، با تاکید بر اینکه کشورش نیازمند رییس جمهوری است که در این دوران همه گیری ویروس کرونا به کارشناسان سلامت همگانی گوش فرا دهد، خطاب به طرفداران سناتور سندرز در یک پیام توییتری گفت: «من شما را دیدم و حرف های شما را شنیدم و ضرورت کاری را که باید در کشور انجام دهیم درک می کنم. امیدوارم در این کارزار به ما بپیوندید. نه تنها استقبال می کنیم که به حمایت شما در این راستا نیاز داریم.»

چرا سندرز کنار رفت؟!

عوامل تعیین کننده تصمیم اخیر سندرز این بود که در سه شنبه بزرگ، سوم مارس که انتخابات در ایالات کثیری برگزار شد، سندرز از جو بایدن عقب افتاد و نمایندگان (دلیگت های) بایدن اضافه شد.

در مرحله بعد، در انتخابات سه شنبه بزرگ دوم در ۱۷ مارس، از ۱۴ ایالت، ۱۰ ایالت به طرف بایدن رفت و فاصله بین بایدن و سندرز بیشتر شد. هرچند نظرسنجی ها پیروزی سندرز را در ایالات مهم میشیگان و تگزاس (با دلیگت های کثیر) را پیش بینی می کردند، این میسر نشد.

عامل غیرپیش بینی شده دیگر که بر کمپین سندرز تاثیر داشت، حمله واگیر کرونا به جامعه امریکا بود و از آنجا که دولت امریکا دو ماه وقت داشت، به مدیریت آن بپردازد، امریکا آمادگی مقابله با این پاندومی را نداشت. این ناکارآمدی دولتمردان و اضطراب جمعی مردم باعث شد که توجه در حوزه عمومی به کلی به خطر کووید-۱۹ جلب شود. اخبار، رسانه ها و به طور کل بحث رایج در ذهنیت جامعه، فقط و فقط با اوضاع مربوط به کرونا درگیر بود.

در این تحول و شرایط جدید، کمپین رقابت انتخاباتی حزب دموکرات به کلی به فراموشی سپرده شد. در این شرایط، سندرز نمی توانست که به کنش و کمپین خود ادامه دهد. مضاعف بر اینکه واگیر کرونا به طور کل ماهیت رقابت انتخاباتی در کشور را تغییر داد، بدین گونه که اختلاف بر رئوس تفاوت سیاست های داخلی حزب دموکرات نبود، بلکه موضوع اصلی این بود که آیا دولت جمهوریخواه ترامپ به خوبی مقابله با کرونا را مدیریت کرده، یا خیر. به عبارت دیگر در این شرایط جدید، امتیاز رویکرد مردمی سندرز موضوعیت خود را از دست داد.

از سوی دیگر، باید به بسیج حزب دموکرات برای کنار زدن سندرز اشاره کرد، به گونه ای که چند روز بعد از اینکه برنی سندرز کناره گیری خود را رسما اعلان کرد، روزنامه نیویورک تایمز (۹ آوریل، صفحه ۲۲) اذعان داشت که در اواخر ماه فوریه دست اندرکاران حزب دموکرات بسیج شدند که جلوی سندرز را بگیرند. قبل از سوم مارس کاندیداهای مختلف به نفع بایدن کناره گیری کردند قطعا این اقدام علیه کمپین سندرز بود.

در سال ۲۰۱۶ نیز کمیته ملی حزب دموکرات به نفع هیلاری کلینتون علیه سندرز اقداماتی در پشت پرده انجام داده بود. به همین جهت بعد از انتخابات ۲۰۱۶، خانم واثرمن، رییس کمیته ملی حزب و نماینده کنگره از فلوریدا، از ریاست کمیته ملی بی سر و صدا کناره گیری کرد. در مرحله بعدی، تلاش جو بایدن و تشکیلات حزب آن خواهد بود که به نحوی هواداران سندرز را جلب کنند که از کمپین بایدن حمایت شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۰
نه بابا
هیچکدوم از اینا نیست
این یارو ساندرز یهودیه و از اولش هم بازی بوده
برین جستجو کنین، تا حالا حتی یه دونه از رییس جمهورهای آمریکا یهودی نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
تا قبل از اوباما هم حتی یکی از روسای جمهور امریکا, سیاهپوست نبودند.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
داماد ترامپ یهودیه و ایوانکا هم در زمان عقدش یهودی شده چون در یهودیت دین از طرف مادر به بچه منتقل میشه و مردهای یهودی یکی از شرایط ازدواجشون با زن غیر یهودی همینه
برنی اگرچه یهودی هست ولی یهودی طرفدار اسراییل نیست و به همین دلیل هم در اجلاس سخنرانی آی پک که اجلاس لابی یهودیها هست سر باز زد
دموكراتا ميدونن هيچ شانسي در برابر ترامپ نداردن.
الان با شيوع كرونا دقيقا يه طرز فكر ترامپي ميتونه آينده اقتصاد آمريكا رو با رويكردهاي ناسيوناليستي نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
خخخخ
هیچ کدوم این دوتا در حد و اندازه های ترامپ نیستند. نتیجه انتخابات آمریکا از الان مشخصه و ترامپ 4 سال دیگه هم رییس جمهور خواهد بود. بهتره که دموکرات ها از الان برای انتخابات 2024 برنامه ریزی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
چشم .... خخخخ
اشتباه بزرگ حزب دمکرات جو بادن است،سندرز میتوانست جوابگوی شرایط جدید باشد،
این انتخاب میتواند به نفع ترامپ ختم شود!
حیف سندرز کاش آمریکاییها متوجه آدمی مثل سندرز میشدن باعث تغییرات اساسی حتی در نظم جهانی میشد که به نفع بیشتر آدمها میشد نه فقط آمریکا
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
دوستانی که رای منفی دادن کمی اطلاعاتشون را در خصوص آقای سندرز بالا ببرند من هم در زمان انتخابات قبلی و همین این دوره خیلی دوست داشتم آقای سندرز موفق بشن قطعا در مواجهه با مساله ایران بسیار منعطف تر از آقای اوباما عمل میکردند و شاید کور سوی امیدی برای اقبال سیاه این ملت بود.
فکر کنم ترامپ اینقدر خوب کار کرده که بایدن خطری برای او به حساب نیاید.
پاسخ ها
منوچهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
هرچیز خوبی بوده از زمان اوباما بوده
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
کاملا درسته برخلاف ادعای رسانه های داخلی خودمون ترامپ برای مردم و کشور خودش بسیار مثبت عمل کرد نرخ بیکاری به کمترین مقدار خودش در تاریخ کشورش رسیده
طرف اینجا مرگ باامریکا ميگه
وبعدبچه اش توامریکا باپول بیت المال عشق وحال میکنه
سندرز هیچ سنخیتی با جامعه آمریکا ندارد. یک مشت افکار دمده شده سوسیالیستی که تا بیای آنها را در نظام سرمایه داری آمریکا جا بیاندازی هفت تا کفن پوسانده ای. در کل چپ بازی را باخته. الان کار درست را ترامپ انجام میدهد. حفظ طبقه کارگر در ساختار نظام سرمایه داری با ایجاد شغل و رفاه و احترام. چیزی که ما هم زمانی در ایران داشتیم و باید احیا بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
شما این اطلاعات رو از درون جامعه امریکا بدست اوردی؟
الان افکار ترامپ پیشتازه؟
ترامپ مجددا پیروز انتخابات خواهد بود

لطفا مثل دختر خانم اشراقی که مقیم کانادا هستند در مورد آمریکا حرف نزنید

دوستان و اقوام ما که مقیم آمریکا هستند به صراحت و بارها اعلام کرده اند شرایط زندگی شان با آمدن ترامپ بسیار بهتر از اوباما شده و خیلی راضی اند

جوبایدن هیچ شانسی نداره
به فکر کشور خودتان باشید .
اگر فکر میکنید آمریکا دشمن ایران است پس همین موضوع را برای نظرسنجی به رای بزارید ببینیم مردم چی میگن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
این مردم کم اشتباه نکردن...من به این مردم اعتماد ندارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
ناشناس 17:09
می تونی بری جایی زندگی بکنی که به مردمش اعتماد داشته باشی
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
پس تا حالا داشته با تهدید، تحریم و ترور و... نوازشت میکرده!!!
دلیلش فقط یک چیز است. ترسیدند که رای بیاورد. چون این فرد خیلی متفاوت بود در حالیکه بایدن همان سگ زرد است که برادر شغال (اوباما) بود.
این دموکراتهای خائن هیچ شانسی در مقابل ترامپ ندارند. مردم آمریکا هم دیگه متوجه حقیقت شدن.
مي دانست راي نمياورد ابرومندانه كنار رفت
همه پرسی در آمریکا یک شعبده بازی ملیست. که همیشه مردم آمریکا کلاه خود را در آن میبازند.
آیا کسی میتواند پاسخ بدهد چرا در طول تاریخ معاصر آمریکا, رئیس جمهوری آمریکا با میزان 51 درصد در مقابل 49 درصد پیروز میشود؟
چون آن شعبده بازان همیشه بتوانند اعتراض احتمالی به تقلب در همه پرسی را خنثی کنند. آنچه عیان است این است که گویا کمیته خاصی رئیس جمهور را انتخاب میکند و پس از مراحل داغ کردن احساسات مردم شخص مورد نظر خود آن را از صندوق شعبده بازی خود بیرون میآورند. اما همیشه تمایل کمیته شعبده بازی آمریکا به یک شخصیت تر و تمیز و خوش تیپ با شخصیتی قاطع بوده و همین باعث شده سندرز که قیافه ای شلخته و به هم ریخته دارد مورد تمایل قرار نگیرد. به شما اطمینان میدهم که سیاستهای آمریکا با هیچ رئیس جمهوری عوض نخواهد شد و این رئیسهای جمهور فقط عروسکی برای نمایش و پز دادن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
این « شعبده بازی » ( ؟! ) کهنه تازه کردن سران نظام سیاسی با مشارکت مردم است ؛ خانه تکانی در نظام سیاسی است و پخش اطلاعات ، دخالت آگاهانه در تعیین افراد و برنامه های نافذ و تغییر مسالمت آمیز و شفاف در جهت گیری را تأمین و تضمین می کند . در مجموع مزیت است و سودش بر زیان احتمالی اش می چربد .
برنى و بايدن جفتشون بزدلهايي هستند كه ياراى مقابله روسيه و جين رو ندارند بهترين كزينه ترامب تا جين رو يه كوشمالى حسابى بكنه.
برای تداوم تضعیف آمریکا ترامپ گزینه خوبی است اما به زیان تمام مردم دنیاست !
برنی ، بهمان دلیلی که آقای قالیباف به نفع آقای ریسی کنار رفت ،به نفع بایدن کنار رفته ؟،،شاید هم مبلغی دریافت نموده باشد ؟،،،
ایناهمش سیاه بازیه مطمئن باشید ترامپ چهارسال بعدی هم رییس جمهورامریکاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار