بازدید 9431

اشپیگل: آمریکا بمب‌های اتمی خود را ارتقا داده است

رسانه‌های خبری از عملیات مخفیانه ارتش آمریکا در پاییز ۲۰۱۹ جهت ارتقا ۲۰ بمب اتمی خود در آلمان خبر دادند.
کد خبر: ۹۷۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰ 12 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسانه‌های خبری شنبه شب از اقدام مخفیانه آمریکا در ارتقای بمب‌های اتمی خود در آلمان خبر دادند.

به نوشته وبگاه «نیوز آرمنیا» به نقل از نشریه «اشپیگل» این عملیات مخفیانه در پاییز سال ۲۰۱۹ انجام شد و طی آن ۲۰ کلاهک اتمی بمب «بی-۶۱» آمریکا مستقر در پایگاه هوایی «بوخل» آلمان به مدت ۲ روز به ایالات متحده فرستاده شدند تا نرم افزار‌های جدید بر آن‌ها نصب شود.

به نوشته اشپیگل، دولت آلمان نیز همکاری لازم به آمریکا را انجام داده و به مدت ۴۸ ساعت منطقه ممنوع ایجاد کرد و ارتش خود را ۴۸ ساعت در حالت آماده باش قرار داد.

بمب انمی بی-۶۱ مهم‌ترین و رایج‌ترین سلاح اتمی در زرادخانه ایالات متحده بعد از جنگ سرد آمریکا است. این بمب قابلیت تنظیم قدرت انفجاری تا ۳۴۰ کیلوتن تی‌ان‌تی را دارد و برای پرتاب توسط هواپیما‌های پر سرعت ساخته شده است.

به رغم هشدار‌ها درباره تشدید تحرکات نظامی واشنگتن در اروپا، ستاد فرماندهی اروپایی آمریکا مستقر در آلمان چندی قبل استقرار دو بمب‌افکن واشنگتن با قابلیت حمل بمب اتمی در این قاره را تایید کرد.

به نوشته پایگاه آمریکایی «استرایپس»، در ادامه تحرکات نظامی آمریکا در کشور‌های اروپایی، این کشور دو بمب‌افکن راهبردی «بی-۲» در پایگاه هوایی خود در «آزور» پرتغال مستقر کرده است.

ستاد فرماندهی اروپایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر اعلام کرد که این دو بمب‌افکن راهبردی تحت فرماندهی این ستاد عملیات‌های محول شده را انجام خواهند داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر