بازدید 8832
دادستان کردستان:

طراح فرار از زندان سقز، محکومیت سیاسی نداشت

دادستان عمومی و انقلاب سنندج مرکز کردستان گفت: طراح اصلی فرار تعدادی محکوم از زندان سقز برخلاف ادعا‌های رسانه‌های بیگانه مطلقا هیچگونه محکومیت سیاسی و امنیتی نداشته است.
کد خبر: ۹۷۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 11 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمد جباری اظهار داشت: حکم اعدام مصطفی سلیمی در سال ۸۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز صادر شده و دلیل طولانی شدن اجرای حکم بررسی پرونده او در کمیسیون عفو و دیوان عالی کشور بوده است.

وی یادآور شد: پرونده این محکوم، سه مرحله در کمیسیون عفو و ۲ مرحله در دیوان عالی کشور مطرح شد و همین امر علت عدم اجرای حکم اعدام او ناکنون بوده است.

جباری با اشاره به اینکه بازگرداندن محکومی از خارج از کشور زمان‌بر است و ظرف چند روز ممکن نیست، اضافه کرد: برخلاف ادعا‌های صورت گرفته این محکوم پس از فرار از زندان از کشور خارج نشده بود و در شهر بانه دستگیر شد.

وی با تشکر از مردم برای کمک به دستگیری فراریان زندانی افزود: با توجه به اینکه این فرد سابقه سرقت مسلحانه، شرارت و ایجاد رعب و وحشت داشت خود مردم اطلاعاتی به ماموران انتظامی و امنیتی دادند که در دستگیری این محکوم موثر بوده است.

جباری پیشتر گفته بود: جرم این محکوم سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چندین روستا از روستا‌های سقز، اخاذی مسلحانه و آزار و اذیت مردم و سلب امنیت و آرمش مردم بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان اظهار داشت: در کنار همه این جرایم، زندانی مذکور در قتل عمدی و شهادت ۲ نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز در درگیری مسلحانه سال ۸۳ نیز مشارکت داشته است.

براساس اطلاعات موثق تاکنون ۶۵ نفر از زندانیان فراری زندان سقز بازداشت شده و یا خود را تسلیم کرده‌اند و در حال حاضر ۹ نفر هنوز متواری هستند.

حکم اعدام این محکوم دارای سوابق متعدد کیفری که طراحی فرار زندانیان را نیز او انجام داده بود، روز شنبه اجرا شد.

عصر جمعه هشتم فروردین، ۷۴ زندانی از زندان سقز پس از ضرب و شتم نگهبانان متواری شدند. سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل