بازدید 7706

آخرین‌ وضعیت انتخابات‌ پارلمانی رژیم‌ صهیونیستی

یک شبکه صهیونیستی با گزارش اینکه تلاش‌ها برای تشکیل کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی به بن‌بست رسیده است، احتمال داد، انتخابات به دور چهارم کشیده شود.
کد خبر: ۹۷۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 11 April 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، کانال «۱۲» تلویزیون صهیونیستی گزارش کرد که تلاش‌ها برای تشکیل کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی بسیار دشوار شده است و این احتمال وجود دارد که انتخابات به دور چهارم کشیده شود.

در حال حاضر، چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح است و او در ماه‌های گذشته، درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است.

یکی از پرونده‌هایی که دادستان کل رژیم صهیونیستی رسماً نتانیاهو را بر اساس آن متهم خواهد کرد پرونده موسوم به «۴۰۰۰» است؛ او در این پرونده متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

در این خصوص، روزنامه هاآرتص، پیشتر، نوشته بود، انتظار می‌رود نتانیاهو در پرونده «۱۰۰۰» نیز رسماً متهم شود. این پرونده، اتهامات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دریافت غیرقانونی هدیه از بازرگانان خارجی را شامل می‌شود.

دیگر پرونده مفتوح علیه نتانیاهو که علیه او اعلام جرم خواهد شد، پرونده ۲۰۰۰ است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این پرونده متهم است با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» زد و بند کرده تا در ازای پوشش مثبت از فعالیت هایش در این روزنامه، رقیب آن یعنی روزنامه «اسرائیل هیوم» را تحت فشار قرار دهد.

با توجه به اتهامات مطرح شده علیه بنیامین نتانیاهو برخی رسانه‌ها گزارش کردند که وی به این دلیل که شاید اگر انتخاب قضات با حزب آبی-سفید باشد، آن‌ها افراد سختگیری را برای رسیدگی پرونده‌های فساد انتخاب کنند؛ از این رو با این اقدام کاملا مخالف است و به انتخاب قضات دادگاه عالی و دادگاه‌های مرکزی تن نمی‌دهد.

پس از به وجود آمدن اختلافات در تشکیل کابینه، «بنی گانتز» رهبر حزب «آبی-سفید» رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه هفته گذشته، در حساب فیسبوکی خود، نتانیاهو را به بر هم زدن مذاکرات تشکیل کابینه متهم کرد و بازگشت به مذاکرات را بسیار سخت دانست.

به گزارش خبرگزاری «صفا»، کانال ۱۲ تلوزیون رژیم صهیونیستی در این ارتباط گزارش کرد که مهلت «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی-سفید» برای تشکیل کابینه جدید روز دوشنبه هفته جاری به اتمام خواهد رسید؛ بر اساس قانون رژیم صهیونیستی، وی می‌تواند به مدت دو هفته در صورت موافقت «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی مهلت تشکیل کابینه را تمدید کند.

بسیاری بر این باورند که رئیس رژیم صهیونیستی این مهلت را تمدید نخواهد کرد که در این صورت دو سناریو مطرح خواهد شد:
 


سناریوی نخست


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز به نزد رئیس این رژیم بروند و از وی درخواست کنند تا مهلت تشکیل کابینه را تمدید کند و به او بگویند که گام‌هایی رو به جلو در تشکیل دولت فوق‌العاده داشته‌اند؛ از این رو نیاز به وقت بیشتر دارند تا بتوانند اختلافات را حل کنند و موانع را پشت سر بگذارند که با توجه به اختلافات مطرح شده این اقدام محتمل نیست.
 


سناریوی دوم

 
بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز از درخواست یادشده صرف‌نظر کنند که در این صورت محتمل‌ترین پیش‌بینی آن است که ریولین نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه نکند و به تمام اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) مهلتی ۲۱ روزه بدهد تا از ۶۱ عضو کنست امضاء جمع کنند؛ اگر اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی نتوانند به این تعداد امضاء برسند، در این صورت، بسیار محتمل است که انتخابات رژیم صهیونیستی به دور چهارم کشیده شود. با توجه به شیوع کرونا در سرزمین اشغالی برگزاری انتخابات نیز در این برهه بسیار دشوار است.

در همین ارتباط، سومین انتخابات سراسری پارلمانی در فلسطین اشغالی در کمتر از یک سال اخیر، روز دوازدهم اسفند سال ۹۸ برگزار شد و ۱۱ حزب برای کسب ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به رقابت پرداختند، اما هیچ کدام از ائتلاف‌های راست و چپ نتوانستند ۶۱ کرسی لازم را برای تشکیل کابینه به دست آورند؛ پس از شکست، دو حزب «اسرائیل بیتُنا» به ریاست «آویگدور لیبرمن» و «لیست مشترک اعراب» به ریاست «أیمن عودۀ» از بنی گانتز حمایت کردند تا وی مأمور تشکیل کابینه شده و به بن‌بست سیاسی یک ساله این رژیم پایان دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر