بازدید 20528
تاملی بر تصمیم کلیدی امروز ستاد مقابله با کرونا

«طرح ترافیک در تهران و کلان شهرها لغو شد»/ مبارزه با کرونا بسیار جدی است؛ آنقدر که می‌شود روی آلودگی هوا هم مثل تعطیلی حرم‌ها چشم پوشید

در پی بالا گرفتن انتقادات به شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرهایی مانند تهران، ستاد ملی مقابله با کرونا، اجرای طرح ترافیک در تهران و کلانشهرها را به تعویق انداخت. مصوبه ای که وزیر بهداشت با تاکید بر آن گفت: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجراست و طرح ترافیک نه امروز، نه فردا و نه در روز‌های آتی اجرایی نخواهد شد.
کد خبر: ۹۷۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 11 April 2020
تابناک اجتماعیدر پی بالا گرفتن انتقادات به شلوغی وسایل حمل‌ونقل عمومی در کلانشهرهایی مانند تهران، ستاد ملی مقابله با کرونا اجرای طرح ترافیک در تهران و کلانشهرها را به تعویق انداخت.

به گزارش «تابناک»؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در پایان نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در حالی مقابل دوربین های رسانه ملی قرار می‌گرفت که قصد داشت، پاسخ یک پرسش بسیار مهم این روزهای مردم را در اختیارشان بگذارد: اینکه فرجام ترافیک کلان‌شهرها در فاصله گذاری اجتماعی هوشمند ـ که با بازگشایی برخی مشاغل همراه است ـ چه خواهد بود و چگونه قرار است به نگرانی‌ها در خصوص افزایش شیوع در نتیجه ترافیک پاسخ داده شود؟
 
تعداد بازدید : 368
 
سعید نمکی در این باره گفت: از صبح امروز، مرحله اول طرح فاصله گذاری هوشمند را با آغاز به کار کسب و کار‌های مشخص شده و کم خطر با رعایت همه اصول بهداشتی اجرا کردیم. در این مرحله، فاصله گذاری هوشمند اجباری نیست و در هر استانی بنا به شرایط، استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند تصمیم مناسب دیگری بگیرند و ما در ستاد مقابله با کرونا، همواره آماده مشورت‌دهی و پاسخگویی به آن‌ها هستیم.

نمکی با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص ترافیک در شهرهایی چون تهران گفت: طرح ترافیک در تهران و کلان شهر‌ها تا اطلاع ثانوی اجرا نمی‌شود و مردم می‌تواند با وسایل نقلیه شخصی تردد کنند. مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجراست؛ طرح ترافیک نه امروز و نه فردا و نه روز‌های آتی اجرایی نخواهد شد. البته اگر راه‌بندان‌های شدید مشاهده شود، در این زمینه تجدید نظر خواهد شد.
 
بدین ترتیب به سوالی که مدتی است ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده و حتی موجب شده از ماندن طولانی مدت در خانه و تحمل قرنطینه خانگی برای شکست کرونا نومید شوند، پاسخ داده شد. پاسخی که نشان دهنده اهمیت ماجرای کروناست؛ ویروسی که برای غلبه بر آن نباید از هیچ کاری فروگذار کرد، ولو منجر به بروز مشکلاتی دیگر شود و حتی با ماموریت های کشور در حوزه سلامت و بهداشت زاویه محسوس داشته باشد.
 
درباره مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، افزایش مصرف سوخت و حتی ترافیک های سنگین سخن می‌گوییم که بر پایه برخی آمار، خسارت پرشمار جانی و مالی به کشورمان وارد می‌کنند و بر این اساس، برای رفعشان تدابیر زیادی به کار بسته شده که از جمله آنها اجرای طرح ترافیک در چند کلانشهر کشورمان و ذیل آن، طرح کاهش در تهران است؛ طرح هایی که کنار گذاشتن شان معنایی جز دامن زدن به مشکلات و افزایش خسارات ندارد، مگر در شرایط اضطرار.
 
«طرح ترافیک» هم به فرجام دانشگاه‌ها و مدارس مبتلا شد/ مبارزه با کرونا بسیار جدی است؛ آنقدر که می‌شود روی آلودگی هوا هم چشم مثل تعطیلی حرم‌ها چشم پوشید
 
شرایطی مثل این روزها که ویروس کرونا کره زمین را در برگرفته و نزدیک دو ماه است که همه چیز را در کشورمان تحت الشعاع قرار داده و برای رهایی از آثار شوم آن در اقتصاد، طرح فاصله گذاری هوشمند در دستور کار قرار گرفته تا کسب و کارها فلج نشوند و چرخ اقتصاد کشورمان هم بچرخد؛ چرخی که البته در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده و اقلام حفاظتی، دارو، مواد غذایی، در عرصه پخش و توزیع و فروش و در بسیاری از عرصه ها تندتر از همیشه هم چرخیده اما در بخش هایی هم از حرکت باز ایستاده است.
 
مرزی باریک و حساس که برای رعایت آن، لازم بوده در همه هفته ها و ماه های اخیر، برخی در سطح شهرها تردد کنند و رفت و آمد متوقف نشود؛ اما حالا که ترددها رو به افزایش گذاشته، نگرانی هایی بروز کرده که لازم است برای آن تدبیری اندیشیده شوند؛ تدبیری از جنس مصوبه امروز ستاد مقابله با کرونا که چند روز پیش سخنگوی وزارت بهداشت بر ایراداتش از جمله آلودگی هوا تاکید کرد و یادآور شد به رغم ایرادات، گامی موثر در راستای اجرای «فاصله گذاری» و همسو با آن است.
 
تجویزی مشابه یکی از باورهای ریشه دار در کشورمان که بر اهم و مهم کردن تاکید دارد و بر اساس آن، هرچند اجرای طرح ترافیک و مقابله با آلودگی هوا و ترافیک، ضروری است که حتی برای اجرایش می‌توان قانون و مقررات ویژه تدارک دید. ویروس کرونا و بیماری مرگبار ناشی از آن، یعنی کووید19 آنقدر مهم است که طرح ترافیک را هم لغو کنیم، همان گونه که حضور یک سوم کارمندان در ادارات را لغو و مدارس و دانشگاه ها را تعطیل کردیم و حرم ها، مساجد و مراسم دینی را بستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
خدارو شکر همه چی تو این مملکت با سعی و خطا جلو میره!
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
جالب تو شهر ما زنجان تازه طرح ترافیک راه انداختن عجب!!!!!!!
وسيله نقليه شخصي كه بياد بيرون بنزين مصرف ميكنه اين هم براي درامد دولت خوبه
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
هم براي نخوابيدن پالايشگاه ها
برخی خیال می کنند خودروی زیاد یا ترافیک موجب کرونا می شود!
شلوغی آدمها خطر کرونا دارد
نه شلوغی ماشین ها
کدام مبارزه اقای نمکی؟؟؟؟؟؟ اصلا چه کار کرده اید ؟ جز اینکه مردم در تعطیلات عید خودشان مسافرت نرفتند چه برنامه ای برای مبارزه با کرونا داشته و دارید؟ همه کشورهای دنیا ماسک و مواد ضد عفونی کننده رایگان به مردم داده شده است یک الکل طبی در داروخانه ها پیدا نمی شود یک ماسک را به قیمت ۴۵۰۰۰ تومان به مردم می دهید این نامش مبارزه است؟؟؟؟؟ تنها کاری که کرده اند این است که مقامات با خانواده هایشان قرنطینه شده اند تا مبادا مبتلا به کرونا شوند مردم هم کرونا گرفتند و مردند خب بمیرند مگر تا الان از تصادفات و آلودگی هوا و سطان و سکته قلبی و ... نمی مردند حالا با کرونا بمیرند مهم حفظ پست و مقام امثال شنماهاست. همه دنیا قرنطینه شده است و دولت ها به مردم خدمات رسانی می کنند اینجا بر عکس شده است!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
عزیز جان از اون ور دنیا بدجور داری تند میری. بر اینکه مشکلات مخصوصا! تو این روزا تو مملکت زیاده شکی نیست.
دیروز گفتن امروز طرح ترافیک هست
امروز گفتن نیست و نبوده
خب همین یه روز لولیدن مردم تو هم برا ویروس کافیه دیگه
ویروس که کارمند اداره نیست بگه امروز برو فردا بیا
همین یه اشتباه کافی بود براش
پدر مردم رو دراوردید با این طرح هاتون بسه دیگه...
جان کلام : کشور کلا تعطیل
وقتی که دولت ما بر خلاف تمام دنیا ، تمام استانداردهای ایمنی
را کنار می گذارد و با جان و سلامتی
میلیونها نفر از مردم بازی می کنند !؟
واقعا تاسف بار است
دو یا سه هفته دیگر باید ، شاهد افزایش نجومی قربانیانی باشیم
که بد دلیل بی کفایتی و عدم قبول مسولیت مسولان کشور بر کشور تحمیل خواهد شد
یعنی هنوز می گویید عامل آلودگی هوای تهران عبور و مرور در مرکز شهر است ؟ چند روز قبل از عید مشخص شد عامل اصلی سوخت سنگین زمستانه ای است که به نیووگاه وصنایع غرب و جنوب غرب تهران می دهید . اینقدر فراموشکار نیستیم
متاسفم برای شما افای نمکی که گفتین حان مردم را با هیچ چیز عوص نمیکنید ولی ...‌امروز با جهره لبخند زده میای دررباره طرحی حرف میزنی که حتی تو بهترین‌کشورهای دنیا هم اجرا نمیشه طرح هوشمند یک‌دروغ بزرگه که شما اونو ساختید.‌ شما در مقام پزشک‌تبدیل شدین به پیش نهاد دهنده و نه فرمانده متاسفم برای خودم که شماهارو بردم بالا
با روشهایی که کشور ما از روز نخست برای مبارزه با کرونا در نظر گرفته است هم شلاق را خواهیم خورد هم پیاز را نوش جان خواهیم کرد ودر نهایت پولش را خواهیم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
همیشه همین بودیم. هم چوب خوردیم هم پیاز. مدیریت صحیح همینه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
مطالعات جدید محققان چینی نشان می‌دهد که مبتلایان به کروناویروس می‌توانند عفونت را در فاصله ۳.۹ متری پخش کنند که این مقدار فاصله مساوی با دو برابر قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی است.، در نتیجه فاصله یک و نیم متری دولت برای جلوگیری از انتقال آن در مکان‌های عمومی کافی نیست
مشکل اصلی در نبود پارکینگ است. همه بخوان با ماشین شخصی بیان بیرون جا برای پارک ماشیناشون پیدا می کنند؟
من امروز ساعت ۱۵ زنگ زدم ۱۳۷ گفت طرح از امروز تا چهارشنبه هست، همینقدر مسئولین و نهادها هماهنگ هستند.
جالبتر اینکه اسفند ۹۸ خلوت ترین روزهای تهران از ترس کرونا بود که بازهم تهران آلوده و غبارآلود بود و ثابت کرد الودگی هوای تهران هیچ ربطی به خودروهای شحصی نداره.
این طرح فقط برای خالی کردن جیب مردم و قایم شدن مسئولین پشت اش این دلیل که مقصر مردم هستند هست.
الودگی هوای تهران دلیل دیگه ای جز خودروهای شخصی داره
عجب قياسي!!! به احتمال خيلي زياد الودكي هوا با تاثيرات بدي كه بر تنفس و ريه افراد بخصوص افراد داراي بيماري زمينه اي(ريوي،كليه،قلبي و... ) مي كذارد باعث تشديد بيماري كرونا خواهد شد و خداي ناكرده مسئولان با اين كارشون مردم رو از جاله درميارن و به جاه ميندازن.
باسلام....کاری کنید که خود کرونا هم قاطی کنه وفرار را برقرار ترجیح بده
پارادوکس نان و جان، رمق کشور و مردم را گرفته است. نانی که قرار بود قوت لایموت باشد موجب موت خواهد بود؛ به همین راحتی. این آن نکته ساده‌ای است که در این دو سیاست متناقض توجهی به آن نمی شود، شاید هم می شود ولی چاره‌ای نیست.
این تصمیم یعنی قتل عمد مردم وحتی کسانیکه قرنطینه ومصیبتهایش را تحمل کردند.
تصمیم درستی بود . ایکاش بقیه تصمیمات شما و همکاران عزیز نیز به دور از تعصب و دخالت غیر کارشناسی می بود
آخر و عاقبت لجبازى رو مى بينيد ؟ اگر قم رو قرنطينه كرده بودين الان اينجورى تو سر خودتون نمى زدين .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
جالبه عده ای خودشونا به خواب زدن و بیدار بشو نیستن.
کی جان مردم اهمیت داشته است؟
آنچه اهمیت داشته سفره پهن برای خودی ها بوده است و بس!
تابناك طرح ترافيك يعني افزايش درامد دولت نه مبارزه با الودگي هوا مگر قبلا كه اجرا ميشد هوا خيلي پاك بود تازه اين چه طرحي است كه اگر پول بدهي ميتواني وارد ان بشوي اين كار عين قصه برره هست كه كوچه ده را بسته بودند و هر کی كه ميخواست رد بشه پول ميداد و ميرفت
کاري با بابا ندارم. احترامش لازم. ولي خود اين انتصاب يا انتخاب نشان از اين ميدهد سيستم ما قفل و طردافکن است. همين چند ادم محترم فقط روي سمت ها ميچرخند بقيه مال اين مملکت نيستند. رئيس دانشکده، عضو هيات مديره خيلي از شرکتها و دها پست ديگر ... در حاليکه افرد ديگري ميتوانند انتخاب شوند و افراد جوانتر جايگاه قبلي اينها پر کنند که غالبا بيکاريند يا دچار بيکاري پنهانند. خدايا کي ما ميخواهيم سر عقل بياييم و کشور را دور از کجي ها و روابط و عفونت ها اداره کنم.
3 اسفند 98
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، در واکنش به افزایش درخواست برای ماسک گفت: «ما آ‌ن‌قدر ماسک در بازار توزیع می‌کنیم و ماسک رایگان به مردم می‌دهیم که سودجویان از رفتار خود پشیمان شوند.»

بدون شرح
از برکات کرونا این بود که ضعف های مدیریت در تمام کشور را عیان کرد.نیاز به یک مرکز یکسان سازی آمارها و تدابیرو بیانیه دارید.واقعا بعد از این جریان لااقل از بوق و کرنای مدیریت دنیا داشتن شرم کنید
خدایا اون شهاب سنگ رو لطفا بفرست وسط ایران یعنی ۸۰ میلیون بدبخت رو از این زجرکش شدن از دست مسئولان راحت کن.
همین سایت شما تابناک در ۲ روز اخیر علی رغم دریافت هزاران کامنت اعتراضی علیه این طرح و اطلاع دقیق از اعتراضات جدی حتی یک مطلب از مخالفین طرح ترافیک نقل نکرد شاید چون دیروز احساس می کرد اجرای طرح ترافیک ' یک تصمیم کلیدی ' است !
فرزندان سرباز چه کنند حق و اختیار جانشان افتاده دست شما
همش غر زدن و عیب جویی و...
آقای نمکی!
طرح حلقه دوم (همون زوج و فرد سابق) چی؟ اون هم اجرا نمیشه؟
خداوکیلی برنامه ای برای مبارزه با ویروس درکاره یا هممون سرکاریم؟
ایجاد منطقه طرح ترافیک فقط برای شهرداری سودآوری دارد وبس و الا نه از آلدگی هوا جلوگیری میکنه و نه از ترافیک.
وااااااا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل