بازدید 11788

تشخیص بیماران کرونایی توسط دوربین های مداربسته

کد خبر: ۹۷۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 11 April 2020

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و روند افزایش آن گمانه زنی های مختلفی در مورد روش های تشخیص این ویروس در گوشه و کنار صفحات مجازی به چشم می خورد. یکی از این روش ها استفاده از دوربین های مداربسته مخصوص برای تشخیص کرونا است. از این روش در برخی از کشورها از جمله چین برای کمک به تشخیص ویروس کرونا استفاده شده است.

در مورد استفاده از دوربین مداربسته در چین بحث های زیادی وجود دارد، به ویژه در مورد نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و استفاده از قابلیت تشخیص چهره اما این امر تنها مربوط به چین نبوده، و توسط پلیس متروپولیتن در لندن نیز گزارش داده شده است. بسیاری از ساکنان این کشور مدتهاست که از میزان زیرساخت های نظارتی آگاه هستند و برنامه هایی برای افزایش آن نیز وجود دارد. قابلیت های مختلفی برای تشخیص بیماران کرونایی در دوربین مداربسته وجود دارد که از جمله می توان به دوربین های حرارتی و همچنین تکنولوژی تشخیص چهره اشاره نمود. دوربین هایی از این دست معمولا در زمره بهترین دوربین مداربسته در جهان قرار میگیرند.

تشخیص بیماران کرونایی با استفاده از دوربین مداربسته حرارتی

برخی از مدل های دوربین مداربسته مانند دوربین های حرارتی برند هایک ویژن توانایی تشخیص تب های درجه پایین را دارند و می توانند در مواردی برای تشخیص بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گیرند. برند هایک ویژن از جمله بهترین برندهای دوربین مداربسته در جهان بوده که دارای تکنولوژی پیشرفته ای در زمینه های مختلف است.

تشخیص بیماران کرونایی توسط دوربین های مداربسته

شماره نمایندگی هایک ویژن

برند هایک ویژن در ایران دارای نمایندگی رسمی است. تقریبا بیشتر محصولات این کمپانی در ایران موجود است. برای اطلاع از تنوع محصولات، کاربردها و تکنولوژی‌های جدید این سیستم‌های نظارتی می‌توانید با شماره‌ نمایندگی هایک ویژن در ایران تماس بگیرید:

021-88500020

اساس کار دوربین حرارتی هایک ویژن

دوربین های حرارتی می توانند درجه حرارت اشیاء را کنترل کنند. اگر دمای اجسام یا محیط بالاتر یا پایین تر از حد معینی باشد، سیستم آلارم دوربین به صدا در می آید. آنها همچنین می توانند از طریق پالت های ایزوترمال محدوده های دمایی هایلایت شده در تصویر را ردیابی کنند. بدین ترتیب امکان تفسیر وقایع در تصاویر میسر می گردد. دوربین مداربسته هایک ویژن از نوع حرارتی دارای کاربردهای فراوانی از جمله تشخیص درجه حرارت بدن افراد، تشخیص آتش سوزی، بیش از حد گرم شدن تجهیزات، آسیب های ناشی از انجماد، و بسیاری از عوامل مخرب دیگر می باشند.

از دوربین های مجهز به تکنولوژی حرارتی می توان برای شناسایی موارد احتمالی آلوده با ویروس استفاده نمود. چنانچه سوژه مشکوکی در معرض دید این دوربین ها قرار گیرد می توانند حرارت منتشر شده از بدن افراد مذکور را اندازه گیری کرده و با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل ویدیویی دیتای مورد نظر را تولید کند.

به عنوان مثال ، مرکز تجارت جهانی دبی اخیراً اعلام کرد که اقدامات پیشگیرانه ای را برای کنترل و نظارت بر دسترسی به برج شیخ رشید خود و "اطمینان از رفاه همه مستاجران و بازدید کنندگان " انجام می دهد. در پیامی که برای مشتریانش ارسال شده است ، آمده است: "شما از طریق دوربین های اسکنر حرارتی (اسکنر) کنترل شده و سپس توسط متخصصان پزشکی (در صورت لزوم) به پزشک معاینه می شوید."

کنترل بیماران مشکوک با استفاده از قابلیت تشخیص چهره در دوربین مداربسته

گزارشی از رویترز نشان می دهد که در حال حاضر از این فناوری برای کشف موارد مشکوک ویروس کرونا در موارد متعددی استفاده شده است. در این گزارش در مورد یک کیس استادی صحبت شده ایست به این ترتیب مقامات توانستند با استفاده از دوربین مداربسته مکان های رفت و آمد شخص مبتلا به ویروس را بررسی کنند. به این ترتیب تمام مکان های آلوده شده توسط این فرد با استفاده از دوربین مداربسته و قابلیت تشخیص چهره در آن مشخص گردید. سپس به تمام ساکنین محل مورد نظر هشدارهای لازم برای ماندن در قرنطینه داده شد.

علاوه بر این، در شهر گوانگژو در حال حاضر از دستگاه دماسنج برای تشخیص موارد مشکوک استفاده می شود. این دماسنج ها مجهز به تشخیص چهره هستند و چهره مسافران را به خوبی اسکن و اطلاعات آن را ثبت می کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار