بازدید 20664
دکتر حریرچی در نشست خبری آنلاین

تست «الایزا» برای بازگشت به کار اهمیت دارد / ابتلا به ویروس کرونا در قشرهای ضعیف بیشتر است/ «تهران» می‌تواند پاشنه آشیل باشد / احتمال کنترل تا آخر اردیبهشت و درگیری با ویروس تا پاییز / زودتر از هجده ماه منتظر دارو و واکسن نباشید/ حمل و نقل عمومی، عامل انتقال ۲۶ درصدی در ایران/ برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عجله نداریم

دست کم تا هجده ماه افق روشنی برای دارو و واکسن وجود ندارد و اخباری که منتشر می‌شود، عمدتا تخصصی نیستند. تقریبا دارو‌هایی که برای بیماران کرونایی استفاده شده و می‌شود، دارو‌های باکتری‌ها و ویروس‌های دیگر هستند و وقتی می‌گویند اثرگذار بوده، یعنی توانسته دوره درمان را که هفت تا ده روز بوده، یک روز کاهش دهد و منظور آبِ روی آتش نیست.
کد خبر: ۹۷۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 11 April 2020
تابناک اجتماعیمعاون کل وزارت بهداشت و نماینده ویژه و ناظر وزیر در طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا گفت: شواهد جدید نشان می‌دهد، هرچند همگان در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، قشرهای ضعیف و فقرا بیشتر مبتلا می‌شوند.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری با اصحاب رسانه (آنلاین) گفت: هرچند ویروس کرونا قشرهای مختلف را درگیر ساخته، شدت بیماری در قشر‌های ضعیف و فقرا بیشتر است، تا جایی که در کشور آمریکا مرگ و میر در سیاه پوستان دو برابر سفید پوستان است. دلیل این امر به آثار اقتصادی ماجرا بازمی گردد که افراد در معرض از دست دادن شغل را مجاب به بازگشت به جامعه و قرار گرفتن در معرض ابتلا قرار می‌دهد.
 
ابتلا به ویروس کرونا در اقشار ضعیف بیشتر است/ زودتر از 18 ماه منتظر دارو و واکسن نباشید

وی افزود: جدای این، اثرات اقتصادی نیز بر قشر ضعیف بیشتر است، به ویژه در کشور ما که هم با کرونا مبارزه می‌کنیم و هم با تحریم های ظالمانه؛ بنابراین، در فاز جدید فاصله گذاری به دنبال بازگشایی کسب و کارهای کم ریسک هستیم و مدام توصیه می کنیم، باید مراقب افرادی که معاششان به کار روزانه وابسته است، باشیم؛ چه دولت و چه مردم، باید این نکته را مدنظر قرار دهیم.
 
حریرچی با بیان اینکه سه علت اصلی مرگ و میر ایرانیان، بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان و دیابت است، از ضرورت مراجعه بسیاری از بیماران به مراکز درمانی سخن گفت و افزود: اخیرا مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی به علت ترس از ابتلا به ویروس کرونا و همچنین بسته بودن برخی مراکز خصوصی به شدت کاهش یافته که این موضوع می‌تواند منجر به پیشرفت برخی بیماری ها و دشواری درمان شود؛ بنابراین، باید تاکید کنم اکثریت قریب به اتفاق مراکز دولتی و وابسته به نهاد‌های عمومی و اکثر مراکز خصوصی از این هفته و حداکثر اوایل هفته بعد فعالیت معمول خود را با رعایت مسائل حفاظتی انجام خواهند داد و از مردم، به ویژه بیماران خاص بخواهم که به مراکز درمانی مراجعه کنند.
 
در استفاده از محلول های ضدعفونی کننده زیاده روی نکنید؛ این توصیه معاون کل وزارت بهداشت است که تاکید دارد مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است. اینکه بهترین راه ضدعفونی دست ها، شست و شو با آب و صابون به صورت اصولی و به مدت 20 ثانیه است و استفاده از محلول های ضدعفونی کننده جز در مواقع ضروری توصیه نمی شود، چراکه هم عوارض دارند و هم هزینه شان به اقتصاد خانواده ها ضربه می‌زند.
وی در ادامه درباره توصیه به استفاده از ماسک گفت: متن توصیه سازمان بهداشت  جهانی این است که تنها زمانی از ماسک استفاده کنید که از یک بیمار مراقبت می‌کنید. البته این مراقبت برای بیماران بدحال بیشتر می شود که بر این اساس ماسک های N95 برای کادر درمان در مواجهه با این بیماران توصیه می شود و برای مردم در اماکن عمومی هم توصیه استفاده از ماسک های خانگی است که آموزش تهیه آن موجود است.
 
معاون کل وزیر بهداشت در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص تست‌های الایزا که در دستور تولید و استفاده در کشورمان هستند، گفت: اولا بگویم که از نظر تعداد در تست های الایزا مشکلی نداریم اما لازمه اینکه بگوییم این تست ها چیستند و چه کاربردی دارند، یادآوری برخی نکات درباره تست های PCR فعلی است. اینکه این تست ها حساسیت کمی دارند و در یکبار 30 درصد و در دو تست، 60 درصد حساسیت نشان می‌دهند.
 
وی افزود: نکته مهم بعدی درباره این تست ها، دشواری های زیاد در نمونه گیری است که باید از انتهای حلق یا بینی باشد که در همه جای جهان مشکلاتی به دنبال داشته و نکته دیگر این است که معمولا تست های پی‌سی‌آر معمولا وقتی ویروس فعال باشد و فرد علائم دار شده جواب می دهند در حالی که تست های سرولوژیک مثل الایزا این مشکلات را ندارند. چه در حساسیت، چه در نمونه گیری و موارد دیگر.
 
حریرچی در ادامه امکان بررسی گروه های بزرگی از افراد در معرض خطر را از نتایج استفاده از تست های الایزا خواند و تاکید کرد: این تست ها بیشتر تست اطلاعاتی هستند. یعنی نشان می‌دهند کدام افراد مبتلا شده اند و چه میزان ایمنی پیدا کرده اند. یعنی هم میزان شیوع با کمک آنها بررسی می‌شود و هم ایمنی جمعی، که اینها مقدمه بازگشت به کار را فراهم می کنند که برای همه دولت ها و کشورها مهم است؛ بازگشت به کار افراد با وسایل حافظتی اندک.
 
تست «الایزا» برای بازگشت به کار اهمیت دارد/ ابتلا به ویروس کرونا در اقشار ضعیف بیشتر است/ «تهران» می‌تواند پاشنه آشیل باشد/ زودتر از ۱۸ ماه منتظر دارو و واکسن نباشید
 
وی در ادامه در خصوص اخبار فراوان و متفاوتی که درباره واکسن و داروی ویروس کرونا و بیماری کووید-19 منتشر می شود، گفت: دست کم تا 18 ماه افق روشنی برای دارو و واکسن وجود ندارد و اخباری که منتشر می شود عمدتا تخصصی نیستند. تقریبا داروهایی که برای بیماران کرونایی استفاده شده و می‌شود، داروهای باکتری ها و ویروس های دیگر هستند و وقتی می‌گویند اثرگذار بوده، یعنی توانسته دوره درمان را که هفت تا ده روز بوده، یک روز کاهش دهد و منظور آبِ روی آتش نیست. ضمن اینکه تاکنون [در طول تاریخ] موثرترین داروی ساخته شده برای یک بیماری ویروسی، 40 تا 50 درصد موثر بوده است.
 
معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: حمل و نقل عمومی عامل 26.5 درصد انتقال بیماری در کشور ما بوده و بعد از آن عواملی مانند مدارس با ۱۱ درصد و دانشگاه‌ها با ۷ درصد قرار دارند. البته در کشورهای مختلف ارزیابی ها فرق می‌کند و حتی ممکن است برخی بگویند این ارزیابی ها قابل اتکا نیست اما در برداشتن گام هایی مانند بازگشایی به شدت اهمیت دارد، چون نمی‌شود مشاغل را بدون توجه به حمل و نقل عمومی، بازگشایی را در دستور کار قرار داد و حتی باید به نکات پیرامون آن مثل ترافیک هم توجه داشت.
 
وی افزود: بر این اساس است که می گوییم در تهران نگرانی داریم و تصمیم گرفته شده که بازگشایی ها در این شهر با تاخیر صورت گیرد و در حالی که شاهد بازگشایی کسب و کارهای کم ریسک در سراسر کشور هستیم، در تهران فعلا دو سوم کارمندان در محل کار حاضر می شوند و تنها کسب و کارهای ضروری دایر هستند. بر این باوریم که تهران می تواند پاشنه آشیل کنترل باشد به ویژه به دلیل تردد‌های بالا با کانون های پرجمعیت به ویژه در اطراف تهران.
 
حریرچی در پاسخ به سوالی در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: همان گونه که رئیس جمهور محترم گفتند، برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها عجله نداریم و حتی زود است در این خصوص اقدامی کنیم، به ویژه با توجه به یافته های جدید که نشان می دهد نوجوانان و جوانان ـ که گفته می‌شد مصون هستند ـ مبتلا می شوند و حتی خطرناک ترین افراد در انتقال ویروس هستند.
 
وی افزود: نکته مهم در این باره، جمعیت بالای دانش آموزان و اولیای مدرسه و دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه هاست که حدود یک چهارم جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه آموزش مجازی هم می تواند در این خصوص راهگشا باشد.
 
معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: تنها چیزی که در نود سال اخیر همه اقتصاددانان جهان از طیف های مختلف بر آن توافق داشته و دارند، این است که بازگشایی زودرس اگر منجر به شیوع دوباره شود، تاثیر مهلکی بر اقتصاد خواهد داشت و با این ملاحظه تاکید داریم که در فاصله گذاری هوشمند، ارزیابی های مستمر خواهیم داشت و مراقبت می کنیم تا منافع حداکثری در هر دو بعد بیماری و اقتصادی به دست آید.
 
تست «الایزا» برای بازگشت به کار اهمیت دارد/ ابتلا به ویروس کرونا در اقشار ضعیف بیشتر است/ «تهران» می‌تواند پاشنه آشیل باشد/ زودتر از ۱۸ ماه منتظر دارو و واکسن نباشید/ حمل و نقل عمومی عامل انتقال ۲۶ درصدی در ایران/ برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عجله نداریم
 
حریرچی با تاکید بر این که علم همه جهان نسبت به این ویروس بسیار کم است، گفت: البته در هیچ جای جهان ادعای از بین رفتن ویروس مطرح نشده، حتی در کشورهایی مانند کره جنوبی که اقدامات مفصل و با ارزشی داشته و توانسته اند شیوع را کنترل کنند. با این ملاحظه می گوییم که تا پابان اردیبهشت اگر اتفاق غیر مترقبه ای رخ ندهد، می توانیم شیوع ویروس را کنترل کنیم. البته نقش مردم در این خصوص بسیار کلیدی است و جدای آن عوامل مهم سه گانه ای نقش آفرینی می‌کنند که عبارتند از کشف دارو، کشف واکسن و همچنین تاثیر تغییراتی مانند شرایط آب و هوایی.

وی افزود: تا زمانی که دارو و واکسن کشف نشود و در صورتی که ویروس ضعیف نشود، این ویروس در کشور‌های مختلف وجود خواهد داشت؛ به شکلی که به ایمنی جمعی برسیم و پس از آن بیماری به شکل اندمیک درخواهد آمد. اما اکنون در مرحله اول و اپیدمی آن قرار داریم و علم دنیا نسبت به این ویروس کم است تا جایی که قبلا احتمال داده می‌شد با گرم شدن هوا ممکن است ویروس از بین برود اما اکنون نمی دانیم این موضوع درست است یا نه و باید منتظر گرم شدن هوا بمانیم و نتیجه را ببینیم. براساس تدابیر اندیشیده شده و مطالعات فعلی فکر می‌کنیم تا پاییز درگیری‌هایی در خصوص این ویروس داشته باشیم.
 
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص نامه سازمان نظام پرستاری در اعتراض به اخراج پرستاران از بیمارستان‌های خصوصی تصریح کرد: توجه دارید که بخش خصوصی در تمام دنیا تابع برخی ملاحظات اقتصادی خاص خود است. اکنون نیز در بسیاری از کشور‌ها بخش خصوصی تعداد قابل توجهی از کارکنان را تعلیق کرده است. البته در ایران در این زمینه قانون کار حاکم بوده و در مورد به کار گیری و عدم به کار گیری پرستاران و سایر خدمت دهندگان در کادر درمانی، بیمه بیکاری و وزارت رفاه می‌توانند به موضوع ورود کنند. وزارت بهداشت در این زمینه نمی‌تواند دخالت داشته باشد. البته در خواست و توصیه ما این است که پرستاران و کادر پیراپزشکی را که سال‌ها در مراکز خصوصی خدمت کرده‌اند، اخراج نکنید و در این زمان سختی با مدارا رفتار کنید.

وی در ادامه گفت: تاکنون از لحاظ عدم مراجعه دوره‌ای چند روزه در اسفند ماه و تعطیلات عید برای بیمارستان‌های خصوصی وجود داشت که خسارت اندکی به آن‌ها وارد کرد؛ مواردی که عنوان می‌شود این بیمارستان‌ها ۵۰ تا ۷۰ درصد خسارت داشته‌اند قابل قبول نیست. همچنین درخواست ما از بیمارستان‌های خصوصی این است که از لحاظ خدمت رسانی به بیماران و استفاده از کارکنان خود به روال عادی بازگردند.

معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص این که منشا دقیق بیماری در کشور در کدام استان بوده است، گفت: برخی از مباحث به علت کنجکاوی که نسبت به آن وجود دارد از سوی خبرنگاران یا محققین مکرر تکرار می‌شود. براساس مطالعات صورت گرفته، این ویروس از بهمن ماه چند استان کشور را آلوده کرده اما به علت بی علامت یا کم علامت بودن مبتلایان، کار تشخیص سخت بوده است. البته عادت ما به خود انتقادی و حتی سرزنش خودی موجب طرح برخی مسائل هم شد و برخی حتی در کشورمان ما را سرزنش کردند.
 
وی افزود: اما اکنون می‌بینیم، متاسفانه روند ابتلا و مرگ و میر در بسیاری از کشور‌ها رو به افزایش است و کار در برخی کشورها به جایی رسیده که مثلا مسئول فلان کشور به صرف ارائه آمار دستگیر می‌شود یا آن گونه که روزنامه گاردین روز گذشته نوشته، آمار مرگ و ابتلای افراد ساکن خانه های سالمندان از آمارهای کلی کشورشان حذف شده است. ما هم قطعا ایراداتی داشته و داریم؛ اما به صراحت اعلام می‌کنم در منطقه خود و در اکثر کشور‌ها، شفاف‌ترین آمار‌ها را داریم و ارائه می‌دهیم.

تست «الایزا» برای بازگشت به کار اهمیت دارد/ ابتلا به ویروس کرونا در اقشار ضعیف بیشتر است/ «تهران» می‌تواند پاشنه آشیل باشد/ احتمال کنترل تا آخر اردیبهشت و درگیری با ویروس تا پاییز/ زودتر از ۱۸ ماه منتظر دارو و واکسن نباشید/ حمل و نقل عمومی عامل انتقال ۲۶ درصدی در ایران/ برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عجله نداریم
حریرچی در خصوص نحوه درمان مبتلایان به کرونا در کشور گفت: از جمله آثاری که ابتلا به این ویروس به دنبال دارد، فراهم آمدن فضا برای فعالیت باکتری ها و ویروس های دیگر است. مثلا باکتری دیگری روی بیماری فرد در ریه اش سوار می‌شود و التهاب را تشدید می‌کند. به این دلیل است که برای برخی بیماران داروهای ضدباکتریایی هم تجویز می‌شود. اما در خصوص درمان بیماران، بخشی از ایشان که خود به خود خوب می شوند و حتی بعضی علائم دار هم نمی شوند، برای بیماران سرپایی اغلب یک داروی ضد مالاریا که روی این بیماری تاثیر دارد به نام هیدروکسی کلروکین و یک داروی دیگر که ضد التهاب است یعنی ناپروکسین تجویز می‌شود و در مورد بیماران شدید نیز دارو‌های خاص تری استفاده می‌شود.

وی در ادامه در خصوص فاصله گذاری هوشمند، گفت: تاکنون ۹۸ پروتکل برای ۱۲ هزار شغل تهیه شده و ۳۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر از اصناف و مشاغل در این سامانه ثبت نام و کد رهگیری و پروتکل‌های لازم را دریافت کرده‌اند. البته این گونه نیست که برای هر شغل یک پروتکل تهیه شده باشد، بلکه مثلا فردی که هتل دارد، می بایست در استخر و رستوران از پروتکل های ویژه آنها تبعیت و در امور دیگر به پروتکل های مربوطه استناد کند.

حریرچی در ادامه در خصوص تغییرات این فاز در محدودیت ها گفت: یک اشتباهی که در این خصوص مشاهده می کنیم، این است در فاصله گذاری اجتماعی تا به امروز هم همه مشاغل تعطیل نبودند و به عنوان مثال فروشگاه های مواد غذایی دایر بودند و حتی برخلاف هر سال در ایام نوروز که بسیاری از صنایع تعطیل بودند، امسال صنایع غذایی و دارویی و برخی صنایع دیگر نوروز هم تعطیل نبودند و پرسنل شان در محل کار حضور می یافتند. در این فاز هم تنها مشاغل کم ریسک به این جمع اضافه می شوند.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
از کرامات.........خوب این اظهر من الشمس است اقشار ضعیف مجبورند کار کنندونان در بیاورند اقشار ضعیف نمیتوانند انلاین خرید کنند ودم در خانه تحویل بگیرند.اقشار ضعیف حتی برای خرید نان وماسک بایداولویت بندی کنند ...........
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
گرسنگي براي اقشار ضعيف مريضي براي اقشار ضعيف ماليات براي اقشار ضعيف نجومي بگيران واقازاده ها لذت ببرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دلیل اصلی اینه که ما خودمون انتخاب کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
یک ماه پیش تلوزیون ایران گفت ما واکسن ساختیم
همه چیزهای بد برای اقشار ضعیف هست... کشور اگر کار اساسی در زمینه نیازهای مالی اقشار ضعیف نکنه، به نظرم بعدها مجبور میشه خیلی بیشتر هزینه کنه....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
آقای حریرچی از شما ممنونیم بخاطر اخبار امیدبخش شما، بخصوص برای اقشار آسیب پذیر
یدفعه بریم بمیریم دیگه ، راحت شیم
اقشار ضعیف چون درآمد ندارند که قادر به خرید مایع ضد عفونی و ماسک و مایع دستشویی و ظرفشویی هم نیستند و قیمت میوه و خوراک هم در ایران ساعتی بالا میره پس سوء تغذیه هم دارند . دولت هم هر از گاهی در رسانه ملی اقشار ضعیف مسخره می کنه با یارانه 45 تومانی و معیشتی 55 تومانی و وام یک میلیون تومانی و .... گروه اقتصادی دولت میلیاردی جقوق میگیرند و فقط شعار میدهد . هر سال 50 درصد به قیمت اجناس اضافه میشه تا 20 درصد حقوق کارمندان دولت اضافه بشه یعنی کارمندان دولت نیستند بلکه کارمندان مردم هستند. الحمدالله قبض آب و برق و گاز و عوارض هم هر سال به همت گروه اقتصادی دولت بالا میره. آقای دکتر حربرچی هر چی سنگ مال پای لنگه !!!!
اقشار ضعیف چون درآمد ندارند که قادر به خرید مایع ضد عفونی و ماسک و مایع دستشویی و ظرفشویی هم نیستند و قیمت میوه و خوراک هم در ایران ساعتی بالا میره پس سوء تغذیه هم دارند . دولت هم هر از گاهی در رسانه ملی اقشار ضعیف مسخره می کنه با یارانه 45 تومانی و معیشتی 55 تومانی و وام یک میلیون تومانی و .... گروه اقتصادی دولت میلیاردی جقوق میگیرند و فقط شعار میدهد . هر سال 50 درصد به قیمت اجناس اضافه میشه تا 20 درصد حقوق کارمندان دولت اضافه بشه یعنی کارمندان دولت نیستند بلکه کارمندان مردم هستند. الحمدالله قبض آب و برق و گاز و عوارض هم هر سال به همت گروه اقتصادی دولت بالا میره. آقای دکتر حربرچی هر چی سنگ مال پای لنگه !!!!
این بابا همونی بود که جلو تلوزیون فین میکرد و میگفت این یه سرماخوردگیه سادست. قرار بود استعفا بدی که؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
استاد شما برای مسئولین کشور واقعیت لطفا نظر بده.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
اگر قرار باشد هر مسئولی با یک فین استعفاء بدهد، باید شما ها بیایید بالا و واویلا چه مملکتی می شود
چرا این ۱۸ ماه نمیشه ۱۷ هر چی میگذره باز میگن ۱۸ ماه دیگه
اقشار ضعیف در همه جای دنیا هستند و البته این دولتها هستند که باید بتوانند آنها را در شرایط سخت حمایت کننند. اما مورد مهمتر اینکه ایشان به مانند بعضی از مسئولین واقعگرای دیگر کشورهای پیشرفته برخورد میکنند و صادقانه دستیابی به واکسن را به حدود 18 ماه دیگر موکول میکنند (نخست وزیر کانادا هم همینطور برخورد کردند)
کرونا هم قشر ضعیفو از پا درنیاره مسئولین از پا در میارن سرتونو بالا بگیرید
رییس محترم جمهور
جهت افزایش اعتماد عمومی و بین المللی توصیه می شود که گزارش شود (با سند محکم) ۱ میلیارد یورو پول برداشته شده (یا در حین برداشت) از صندوق توسعه ملی ایران دقیقا چطور صرف مبارزه با کرونا در ایران می شود. باشد قدمی در شفاف سازی و اعتماد سازی با این مهم فراهم گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
کی تا حالاحالا گزارش دادن که دفه دوم اینها باشه
این حرفها چیه میزنید, کورنا فقیر و غنی نمیشناسه, فقط چون فقرا بیشتر در معرض شیوع هستند امکان همه گیری بین آنها زیادا ست که همه گیری بین فقرا قطعا باعث همه گیری بین اغنیا خواهد شد.
اقشار ضعیف بیشتر بیمار می شوند عجیب نیست چون تغذیه مناسبی ندارند دسترسی کمتری به کالاهای بهداشتی و دارو دارند فعالیت بیشتری دارند و ..... اما عجیب است که مسئولان همیشه برای اقشار ضعیف فعالیت می کنند ولی اقشار ضعیفف همیشه ضعیف تر و بیشتر می شوند
اگر اینگونه است که سهم حمل و نقل عمومی در انتقال ویروس 26 درصد است، چرا به شورای ترافیک و راهور و ترافیک شهرداری در مورد عجله در اجرای زودهنگام طرح زوج و فرد و طرح ترافیک تذکر ندادید. ضرورت دارد افراد مرتبط توبیخ شوند.
خودت میگی تو آمریکا قشر ضعیف معرض از دست دادن شغل را مجاب به بازگشت به جامعه و قرار گرفتن در معرض ابتلا قرار می‌دهد.
چطور اجازه دادی کشور باز بشه و مردم به فعالیت ادامه بدن؟
بزرگترین ضربه از ایشون بود که اسرار داشت قرنطینه مال قبل از جنگ جهانی اول بود ... چرا هیچکی ازش نمی پرسه که تمام دنیا اشتباه کردند !!! الان ما کجای کاریم وضعیت تهران چطوره ؟
تست های سرولوژیک درست است ونه " سلولوژیک"
بروید تو سایت چند تا سوال مزخرف می پرسند بعد جواب را ببینید اصلا خیلی از موارد مهم اینکه تو فامیل بیمار داشته اید یا خودتان قرنطینه بوده اند ............. نمی پرسه با این تست که نمیشه
چرابایدایران بااين همه ثروت خدادادی اقشارضعیف داشته باشد
چرابایدکسانی که کاروتلاش میکنندزیرخط فقرباشند
دراين کشورهشتاددرصدزحمت میکشند
تابیست درصد ثروتمندبشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
میشه بگی کدام ثروت؟!نفت دیگه ارزشی نداره و استخراجش گرانتر در میاد.
جناب حريرچي خيلي زحمت كشيديد كه ابتلا به كروناي قشر ضعيف را اطلاع رساني كرديد.
اين يك امر بديهي است كه قشر ضعيف و كم درآمد چون در اين ايام وانفسا از طرف دولت و هيچ ارگاني حمايت نشد جهت درآوردن نان شب زن وبچه ناچارا" به بيرون زدند تا شرمنده خانواده نشوند.
دولت ايران اين فداكاري و ارج نهادن به جان مردم را از كشورهاي ديگر يادبگيرد كه پرداخت تمام اقساط و هزينه آب و برق و گاز و تلفن و اينترنت را تا اطلاع بعدي ممنوع كردند ولي در ايران هنوز شش روز مانده به بازپرداخت آنها SMS پرداخت كنيد در گوشي هاي موبايل بود.واقعا" وقاهت دارد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مثل امریکا که سیاپوستان مردند، ولی ترامپ به سرمایه دارن و شرکت های بزرگ کمک می کند که ورشکست نشوند. من الجمله خودش
تا افراد بی مسئولیتی مثل شماها سرکار باشند، وضعیت از این هم بدتر میشه!
پاسخ ها
زینب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
تا موقعی که آدم هایی مثل شما فقط انرژی منفی به جامعه بدهند، مشکلی حل نخواهد شد
ق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
افرادی مثل شما باشند چه می شود؟
جناب حریرچی مشکل عمده کار وعدم شفافیت وصداقت با مردم مال جناب وزیر شماست ایشان درمجلس میگوید در جلسه غیر علنی بحث کنیم یعنی مردم مطلع نشوند کشورهای مختلف حتی ترکیه وارد کننده به مردمشان کمک مالی میکنند تادر خانه بمانند تانمیرند انتظار دارید مردم درخانه بمانند تا بچه هایشان بجای کرونا از گرسنگی بمیرند
توجه کردین همه فقط نق میزنیم؟
والله صداوسیماوفارس وتسنیم و ‌کیهان که فقط ازمبتلایان آمریکاواروپا میگن!آدم فکرمیکنه کشورایران اونورکره زمینه اینهامال اینطرف!کلاازایران هیچی نمیگن
این دوگانگی در اجرای برنامه ها مردم را نسبت به نیت دولت دچار شک می کند.
پارادوکس نان و جان، رمق کشور و مردم را گرفته است.
سلام امروز ما مغازه مون رو تو کرج باز کردیم و بقیه همسایه ها هم باز کردن که نیرو انتظامی اومد و تهدید کرد که باید ببندید وگرنه پلمپ میکنیم.
آقا من از دانشگاه دولتی اصفهان مدرک مهندسی گرفتم و بیکارم و خرجم رو تو ۲۸ سالگی پدرم داره میده.تهران بودم که بعد اون تورم بیکار شدم و برگشتم خونه.چه ایرادی داره به ما که ضعیفیم فشار بیاد؟
سلام
در این هنگامه همه گیری کرونا که رعایت بهداشت فردی مردم مهمترین و اساسی ترین اصل و رکن محافظت از مردم در مقابله با این بیماری است
هرچند ویروس کرونا قشرهای مختلف را درگیر ساخته، شدت بیماری در قشر‌های ضعیف و فقرا بیشتر است، و بر سمایه دارانی چون ولایتی و... اثرندارد.
به جرات میشه گفت تنها کاردرست در خصوص کرونا تعطیل کردن به موقع دانشگاهها و مدارس بود .
دل میرود زدستم صاحبدلان خدا را
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس