بازدید 12153

ورود فراکسیون کارگری به موضوع دستمزد کارگران ۹۹

یک عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حداقل مزد تعیین شده برای دستمزد کارگران در سال جاری گفت: این فراکسیون موضوع را پیگیری می کند.
کد خبر: ۹۷۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 11 April 2020

 

به گزارش تابناک، سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از مصوبه شورای عالی کار در تعیین حداقل دستمزد کارگران اظهار کرد: شرایط کارگری در سال جاری بسیار سخت است، بیماری و ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و تهدید مشاغل کارگری برای جامعه کارگری خسارات زیادی داشته است. قطعاً باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کمک سازمان برنامه و بودجه و مجلس برنامه‌ریزی جامعی برای جامعه کارگری داشته باشند.

وی افزود: در شرایطی که با تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی کارگران بیکار شده اند شورای عالی کار دستمزد حداقلی را برای کارگران در نظر گرفته که رقم بسیار پایینی است، سوال این است چطور می‌توان با حقوق حدود دو میلیون تومان زندگی را ولو برای دو نفر اداره کرد؟

این عضو فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: انتظار می رود در این شرایط دولت و دستگاه‌های مربوطه در شورای عالی کار تجدید نظر کرده و حتماً این رقم را ارتقا دهند و گرنه جامعه کارگری خسارات زیادی می بیند.

نقوی حسینی در پایان گفت: فراکسیون کارگری مستمرا این موضوعات را پیگیری می‌کند و آقای محجوب به عنوان رییس این فراکسیون در جلسات حضور دارد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته اعضای شورای عالی کار پس از اعمال رأی گیری با افزایش ۲۱ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ موافقت کرده و پایه حقوق کارگران را ۳۱۸ هزار تومان افزایش دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۳
زياد به خودتان زحمت ندهيد كشور در دست دولت وسرمايه داران اداره مي شه هرچه اينها تصميم بگيرند اجرائي مي شه بيخودي با اعصاب وروان كارگران بازي نكنيد با اين اوصاف هم كلي كارگر از كارشان بيكار شدند وكارفرمايان با انواع ارقام بهانه ها عذر خيلي از كارگران را درسال جديد خواستند وخيلي ها نان شان آجر شد اول به فكر توليد واقتصاد كشور باشيد بعد به فكر اضافه حقوق باشيد تا بوده همين بوده از كارگر بدبخت تر توكشور ما وجود نداره تمام قوانين بر عليه كارگر فقط در جامعه ما خوب اجرا مي شه برده داري شاخ ودم نداره
پاسخ ها
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
افرین ناشناس 12:12 بسیار نظر درستی بود
مقداری از دستمزد کارگران باید بر عهده حکومت باشد، تا کارفرمایان هم در شرایط فعلی تحت فشار قرار نگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
کارفرماهای عزیز که تا یه چیزی ماده اولیه یا یکی از هزینه هاشون نیم ریال میره بالا جنس یا خدماتشونو گرون میکنن، اینم روش. هیشکی دغدغش کارگر نیست!
برده داری نه کارگری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
کارگر ایرانی حداقل حقوق رو میگیره واقعا خجالت اور این وضعیت. حقوق ها حتی به خورد و خوراک معمول هم دیگه نمیرسه
در این دولت کارهای غیرقانونی در حال گسترش است تصویب بودجه بدون مجلس و اعلام افزایش دستمزد کارگران بدون موافقت و امضا نماینده کارگران به کجا داریم میرویم؟؟؟؟
نمايندگان اتحاديه كارگري بايددرخصوص نقض ماده 41 قانون به ديوان شكايت كنند
یکی از اعضای گروه کارفرمایی در شورای عالی دستمزد در شرکت یزرگ تولید مواد غذایی خود در شیراز از ابتدای سال جاری به بهانه افت فروش و کرونا عذر بسیاری از کارگران را خواسته است.چطور از این افراد توقع دارید بفکر سرنوشت کارگران کل کشور باشند.
بنده خودم کارمند دولت هستم ولی صادقانه بگم این عدد ظلم و اجحاف بسیار بزرگ و غیرقابل تحملی هست.
قیمت ها سرسام آور بالا رفته ولی کارگر از این افزایش قیمت قطره چکان(تقریبا هیچ) منتفع شده است.
این آقایان سرمایه دار و ظالم بدانند تاثیر این افزایش ناچیز و غیر منطقی در بلندمدت و کوتاه مدت با رکود، کم کاری، عدم امنیت، فساد در اشکال مختلف و ... خودش را نشان خواهد داد. و دامان همه ما را خواهد گرفت.
امیدوارم مجلسی ها حداقل این دم آخر یه کار باقیات صالحات انجام دهند وگرنه تاریخ قضاوت بدی در مورد آنها خواهد کرد...
کارمند پشت میز بدون کارایی بیسواد کارگر بیچاره باید مالیات تامین کنه تا حقوق این جماعت تامین کنه
به خدا یا این وضعیت کار پرداخت همین دستمزد هم برای کارفرمایان بسیار سخته، عملا بابیمه و سنوات و عیدی و بن هزینه هر کارگر برای کارفرما حدود 3 میلیون در ماه است و با احتساب مرخصی های استحقاقی عملا کارگر 11 ماه را کار میکند، امسال که تا همین الآن یک ماه را کارگران مرحصی بوده اند یعنی کارفرما باید برای 10 ماه کار کارگر 36 میلیون پرداخت کند، یک ماه کاری عملا 25روز است در بهترین حالت، با همه این اواف برای هر روز کاری کارفرما 145 هزار تومان پرداخت میکند که در 8 ساعت کاری میشه ساعتی 18 هزار تومان و واقعا هیچ کارگری اینقدر برای کارفرماش کار نمیکنه.
تازه اگر کارفرما بخواد هزینه سرویس و ناهار را هم بدهد عملا در هر روز برای کارگر باید 200 تومن هزینه کند که واقعا سرسام آوره.
متاسفانه شرایط اقتصادی برای کارفرماها هم بسیار بد هست

لطفا به دور از غرض ورزی مطالب و واقعیتی را که نوشته ام را نشر بدهید
کارفرما در ایران = دولت
تصمیم گیرنده = دولت
ناظر = دولت
حامی = دولت
نتیجه : کارگری در ایران یعنی برده داری ، برده هایی که صاحب و ناظر و حامیشون یکی است یا باید برده باشی یا بمیری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار