بازدید 14486
۷

سناتور آمریکایی: کمک به ایران به نفع امنیت آمریکاست

یکی از سناتور‌های دموکرات آمریکایی در نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور تاکید کرد که کمک به ایران برای کنترل شیوع ویروس کرونا در راستای منافع ملی آمریکا است.
کد خبر: ۹۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲ 11 April 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دیانا فینشتین» سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد تا با درخواست ایران برای دریافت وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول موافقت کند و گفت که این موضوع در راستای منافع امنیت ملی آمریکا قرار دارد تا به ایران در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا کمک شود.

وی که عضو کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکاست طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا نوشت که از قصد کاخ سفید برای بلوکه کردن درخواست تهران برای دریافت پول در صندوق بین‌المللی پول ناامید شده است.

فینشتین در این نامه تاکید کرد: «تامین این بودجه برای ایران به این کشور برای پاسخ موثرتر به این بیماری و کاهش خطر بی ثباتی بیشتر در منطقه کمک می‌کند.

چند روز پیش دولت ترامپ اعلام کرد که اجازه نخواهد داد تا وام درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول به پیش برود.

«کریس مورفی»، یکی دیگر از سناتور‌های آمریکایی چند روز پیش در پیامی در توئیتر با تاکید بر کاهش تحریم‌های ایران نوشت: «تردیدی نیست که ایران بازیگری بد است، اما شهروندان بی‌گناه در آنجا می‌میرند که یکی از دلایلش این است که تحریم‌های ما باعث محدودیت در ارسال کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به این کشور در بحبوحه شیوع کرونا می‌شوند. ما باید این تحریم‌ها را کاهش دهیم تا اطمینان حاصل کنیم این کشور به کمک دسترسی پیدا می‌کند.»
 
«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در روز‌های گذشته بار‌ها مدعی شده‌اند تحریم‌های آمریکا اخلالی در ارسال کمک‌های بشردوستانه با ایران ایجاد نمی‌کند.

کارشناسان مسائل تحریمی می‌گویند با آنکه از لحاظ تئوری این نکته ممکن است صحیح باشد در عمل تحریم‌های بانکی آمریکا شرکت‌ها را برای انجام هر گونه مبادله با ایران بی‌میل می‌کند.

شیوع ویروس کرونا در ایران موجب شده فشار‌های جامعه بین‌الملل به ایالات متحده برای کاهش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد، اما دولت ترامپ تا به حال در برابر این فشار‌ها مقاومت کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
در برابر پاندمی، کشورها مانند افراد جامعه هستند اگر فقط یک کشور درمان نشود چرخه ویروس متوقف نخواهد شد. این مطلب را یکی حالی کند به ترامپ.
عجیبه امریکا دشمن ماهست بعد صد تا روزنامه امریکایی از نیویورک تایمز تا واشنگتن پست تا فارین پالسی و سی ان ان و انواع و اقسام نمایند ه های ریز و درشت و نظامیان و افراد بازنشسته هنوز ننشسته بیش ازآنکه فکر مرگ و میر در امریکا باشن بفکر تحریم های ظالمانه هستن که یه وقت آقای ظریف اذیت نشه خدا تا میتونه از این دشمنها بده
دولت محترم فرمودند که همه چیز به روال عادی برگشته تابناک عزیز
در این بازی ایران و امریکا فقط مردمند که جان میدهند
نرود میخ آهنی در سنگ.
تاریخ این جنایت آمریکا را ثبت خواهد کرد و این جنایت در کنار جنایتهای دیگر آمریکا در اذهان مردم ایران خواهد ماند
زمستان سختی ما انشالله (گرچه با سختی زیاد) می گذرد اما رو سیاهی به زغال (دولت ترامپ) می ماند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان