بازدید 5115
با کافه بازار از «سیل» تا «کرونا»

رکورد شکنی «کافه بازار» با کرونا!

کافه بازار در حال گذر از نهمین سال تولد خود، کارنامه مطلوبی به ویژه در سالهای اخیر در حوزه‌های مختلف سرگرمی، کودک، کسب و کار، مسئولیتهای اجتماعی ،‌علمی،‌ برگزاری رویدادهای آنلاین، مدیریت مطلوب قرنطینه در بحران کرونا و .... از خود بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۹۷۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ 10 April 2020

کافه بازار در حال گذر از نهمین سال تولد خود، کارنامه مطلوبی به ویژه در سالهای اخیر در حوزه‌های مختلف سرگرمی، کودک، کسب و کار، مسئولیتهای اجتماعی ،‌علمی،‌ برگزاری رویدادهای آنلاین، مدیریت مطلوب قرنطینه در بحران کرونا و .... از خود بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، کافه بازار با گذر از نه سالگی تولد خود طی سالیان مختلف شاهد روند رو به رشدی در کارنامه عملکردی خود بوده است که شیرینی رضایتمندی مخاطبان بهترین و مطلوبترین عایدی آن محسوب می شود.

سال گذشته با وجود حوادث ناخوشایند بسیار ، کافه بازار تلاش کرد تا با استفاده از پتانسیل های خویش اقدام به خدمات رسانی به مشترکان خود در ابعاد مختلف کند.

۴۰ میلیون نصب فعال در آغاز سال گذشته

در فروردین سال ۹۸، یعنی در آستانه‌ی هشت‌سالگی فعالیت کافه‌بازار، اپلیکیشن بازار از مرز ۴۰ میلیون نصب فعال، یعنی بیش از نیمی از جمعیت ایران، گذشت. رقمی که بیانگر در نظر گرفتن سلایق و ذایقه ها و نیازهای مختلف در خدمات جامع  در این اپلیکیشن است.

 

امنیت خاطر پدر و مادرها با قفل امنیتی کودک

قفل کودک به «بازار کودک» مربوط است که امسال برای استفاده‌ی کودکان راه‌اندازی شد. در دنیای امروز، کودکان باید به محتوای مناسب سن خود دسترسی داشته باشند و از محتوای نامناسب دور بمانند. به این ترتیب، والدین با روشن‌کردن دکمه‌ی بازار کودک، می‌توانند گوشی خود را با خیال آسوده به دست فرزند خود بدهند تا او از محتواهای ویدیویی و بازی‌ها و برنامه‌های مناسب سنش استفاده کند.

 

بازار ۸/ پوشش دهی بزرگترین رویداد

داشتن نگاه جامع کافه بازار و حرکت رو به جلوی همیشگی آن منجر به این شده است تا همواره خود را با تکنولوژی و ذائقه مخاطبان وفق دهد.

پس طی فرایندی چند ماهه، و با همکاری تنگاتنگ تیم‌های فنی و هنری، بازار ۸ با امکانات بیشتر، رابط کاربری بهتر و محیطی جذاب‌تر منتشر شد. در توسعه این نسخه از بازار از جدیدترین فناوری‌های اندروید استفاده شده که بازار را بیش از همیشه سریع، کارا و ایمن کرده است. در اسفند سال ۹۸ حالت تاریک (dark mode) هم به امکانات بازار اضافه شد. همچنین سایت بازار نیز با تغییر ساختار، امکان تماشای ویدیو برای کاربران را نیز فراهم کرد- امکانی که برای رقم زدن بزرگ‌ترین رویداد ویدیویی بازار ضروری بود: کلاسیکو.

کلاسیکو برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور به پیشنهاد کافه بازار و با همکاری سایر میزبانان ؛ «فیلمیو و نماوا» آغاز شد و تنها طی ۲۴ ساعت نخست آن نزدیک به دو میلیون نفر شاهد آن در بستر اینترنت آنلاین بودند.

 

کافه بازار و مسئولیتهای اجتماعی

*کمک به سیل زدگان سال ۹۸

کمک ۵ میلیارد ریالی کافه بازار همزمان با وقوع حادثه تلخ سیل سال گذشته در روزهای آغازین سال، با مشارکت جمعی از توسعه دهندگان داوطلب صورت گرفت.

اقدامی که کافه بازار سعی کرد تلخی روزهای آغاز سال نو را به کام هموطنان خود هر چند کوچک کمی شیرین کند.

*فاند پونه

در دی‌ماه هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ سرنشین سرنگون شد. در این حادثه‌ی تلخ چندین تن از همکاران، دوستان و بستگان کافه‌بازاری‌ها نیز جان خود را از دست دادند. از این رو به یاد قربانیان این حادثه، کمک‌هزینه‌ی تحصیلی ۱۷۶ دانشجوی دانشگاه‌های شریف و تهران را در سال ۹۹ برعهده می‌گیریم. نام این کمک‌هزینه، به یاد پونه گرجی، همکار سابق ما در کافه‌بازار، فاند پونه است.

 

کافه بازار و کرونا

 همزمان با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی،  کافه بازار بعنوان یکی از مراجع قابل اطمینان با کیفیت و تنوع مطلوب مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و به این ترتیب رکورد شکنی نصب بازی های اندروید را نصیب خود ساخت.

کاربران بازار از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا ۱۵ فروردین امسال، ۱۰۷ میلیون بار، بازی دانلود یا به‌روزرسانی کردند و رکورد خرید هفتگی بازی را شکستند.

بر اساس بررسی تیم تحلیل داده کافه‌بازار، تنها در هفته‌ی دوم فروردین ۹۹ رکورد ۲۲ میلیون نصب یا به‌رورزسانی برای بازی‌های بازار ثبت شد که نسبت به میانگین هفتگی سال ۹۸، ۷۲ درصد افزایش داشت.

از روز اول اسفند ۹۸ (پس از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران) تا روز ۱۵ فروردین امسال، سه ژانر بازی‌های استراتژی با ۵۳ درصد رشد، بازی‌های خانوادگی با ۴۱ درصد و بازی‌های ماجرایی با درصد ۳۷ درصد بیشترین رشد نصب یا به روزرسانی را داشتند.

رفع نیاز مخاطبان درگیر بحران کرونا مشارکت با تیم تحلیل داده کافه بازار

برای درک اثرات شیوع کرونا بر رفتار ۴۲ میلیون کاربر بازار، بررسی‌های تیم تحلیل داده‌ی کافه‌بازار ادامه خواهد یافت و نتایج آن به تدریج منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارشات دریافتی تیم فعال کافه بازار در صدد است با ارائه خدمات ویژه و جدید کمک رسانی مطلوبی نیز در معرفی کسب و کارهای اینترنتی و ... در گذر از ایام بحران کرونایی داشته باشد که در موعد مقتضی اعلام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر