بازدید 11471
۶

اگر امام زمان (عج) در اوج کرونا ظهور کند چه می‌کنیم؟

آیت الله غلامعباس هاشمی
کد خبر: ۹۷۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 10 April 2020
این روز‌ها بیشتر از هر وقت، حسرت فراوان ظهور امام زمان علیه السلام را داریم. در مناجات‌ها و دعا‌ها خداوند را قسم می‌دهیم که فرج او را برساند تا لبیک گوی او باشیم و جان و مالمان را فدایش کنیم و از جمله "المستشهدین بین یدیه" گردیم. آقا زود بیا که زود هم بیائی دیر است، خصوصا در این روز‌هایی که ویروس کرونا جهان را در خانه‌ها حبس کرده و نگرانی و اضطراب سراسر کره خاکی را فرا گرفته است. صوت‌ها بغض الود‌تر شده و شعر‌ها رنگ استغاثه به خود گرفته تا جایی که برخی معتقد شدند که همه چیز اماده امدنش شده است.
 
این‌ها بخشی از جملات شاعرانه و عاشقانه این روز‌های شیعیان و منتظران است که گاهی از خطر ویروس و بلایا نیز متاثر شده است و امید که این حال خوب همیشه ما را همراهی کند. ولی همگان و به حق معتقدیم که دوای راستین همه رنج‌های جهان و غصه‌ها و قصه‌های درد اور در ظهور امام عصر علیه السلام است که پایان می‌پذیرد، چون تنها اوست که عدالت و پاکی و دانش را در سراسر گیتی می‌گستراند. اما به راستی اگر ظهور موعود را درک کنیم حقیقتا چه کاره ایم؟

انسان کامل در وجه الارض و ولیّ مطلق الهی که در عصر غیبت در وجود حضرت، ولی عصرمتعیّن است، عِدل مساوی قرآن کریم است.

تمام اوصاف این دو وجود شریف در یکدیگر متمثل است، نه امام معصوم چیزی زیادی بر قرآن دارد و نه قرآن افضل از معصوم است، هر دو ثقل یادگار خاتم صلوات الله علیه هستند و هر دو ازعصمت وجودی برخوردارند و هر دو مقام هدایت گری انسان را عهده دارند و این‌ها همه از کلام نورانی "لن تضلوا بعدی ابدا" استفاده می‌شوند.

یکی از اوصاف منحصر ولیّ مطلق خدا دربین بندگان، تجلّی اوصاف الهی و اسمای حسنی و اسم اعظم خدای سبحان در وجود او، و وجه الله، عین الله، اذن الله، یدالله، ثارالله، لسان الله.

و در یک کلمه خلیفة الله بودن امام است. قرآن نیز از این وصف برخوردار است و خداوند به تمام اسمای حسنایش واسم اعظمش درآن تجلی دارد.

چنانچه امیر مومنان درنهج البلاغه فرمودند: "فتجلی سبحانه لهم فی کتابه من غیر ان تکونوا رأه" و همان گونه که امام معصوم دارای مقام شفاعت است به شهادت امیرمومنان قرآن نیز این مقام والا را داراست؛ "فعلیکم بالقران فانه شافعٌ مشفَّع". همانگونه که امام میزان نجات از ظلمت و رهایی از فتنه است قرآن نیز همین میزان را داراست "اذا التبس علیکم الفتن فعلیکم بالقران"

درقیامت نیز همانطور که حبّ و اطاعت از امامان میزان عبور ازصراط و ورود به درجات بهشت است قرأن نیز چنین است "فاذاکان یوم القیامه یقال لقاری القران اقرا وارق".
 
از همین جا روشن میشود ماهیّت ارادت ما به ساحت حضرت حجّت سلام الله علیه چیست و محبت ما به پیشگاهش چقدر است و اگر ظهور نماید چه کاره ایم. هر تعاملی که در مواجهه با قرآن داریم، هر هزینه‌ای که در راه قرآن از جان و مال و عمرمان می‌پردازیم و هر ارادت و انسی با ساحت قرآن و دستورات قران داریم به ساحت آن عزیز غایب از نظر نیز خواهیم داشت امام چیزی جز حقیقت قران نیست.

میزان رابطه ما و کمیت و کیفیت آن و غیرت و تعصّب ما در برابر امام زمان سلام الله علیه با میزان رابطه ما باقرآن و عشق و تعصّب به آن ساحت والا مشخّص می‌شود و ختم کلام اینکه هنوز ما از آن وجود نازنین خواسته‌ها داریم و در این اندیشه که ما ازو چه بخواهیم، باید دید که او از ما چه می‌خواهد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
اگر دین و ایمان نداریم ؛ سعی کنیم انسان باشیم
فرمایشتون خیلی متینه ولی خود ائمه از ما خواسته اند که موقع گرفتاری ها سراغ آنها برویم و بخشش و کرامت همیشه از جانب بزرگان هست لذا اگر هر موقع چه نیازمند باشیم چه نباشیم به درگاه این بزرگان برویم قطعا اون ها زود نمیرن سراغ ضعف های نا و خواسته ای خودشون را مطرح کنند . لذا جمع بندی صحبت های خیلی درست شما شاید ای طور باشد که ضمن درست کردن اعمال و رفتارمان قبل از گرفتاریها ، در همه مواقع چه گرفتاری چه غیر آن به آستان مقدس امام زمان توسل داشته باشیم و حتی برای فهم قرآن و کمک گرفتن از آن هم تنها طریق درست و ممکن ، استعانت از وجود مبارک امام زمان علیه السلام است و غیر از ما را به بیراهه و تفسیر به رای خواهد کشاند . التماس دعا
نظر حضرت ايت الله بر پايه استخراج از منابع و دلايل استوارى بوده و جايگاه ان محفوظ است وزير محترم بهداشت در اين اصل شركت داشته و مردم بايد تابع كميته ملى مبارزه كرونا باشند. نظر بر احتياط ها را بپذيرند و كمتر از خانه بيرون بيايند. چنانچه كمك هاى دولت با كمك هاى مردمى توام شود نظرات حضرت ايت الله در تحقق اوضاع واجب عينى است نه واجب كفايى و امار ها تاييد اين نكته است. البته ديد جهانى مورد نظر حضرت الله است نه جغرافياىى و ديد بشريت مورد نظر است نه فقط اسلامى پس ما همچنان بايد از چند جهت در حركت باشيم. رنگين پوستان أفريقايى همه مسلمان نيستند ولى همه بنده خداوند هستند
سلام علیکم؛
این تیتر، ربطی به متن آن نداشت، من نمی دانم چرا گاهی تیترهای بی ربط و پرت، استفاده می شوند. ضمنا این را هم بگویم جواب سؤال شما روشن است کرونا که سهل است اگر شرایط، هرچقدر وخیم تر از این هم باشد، این وظیفه مردم است که به سرعت به یاریش بشتابند. زیرا اگر آنحضرت درخواست کمک و پیوستن به لشکر خود را کرد، او معصوم است و عالم به موقعیت و زمانه است بنابراین، این پرسش، را باید به این سبک پاسخ داد. آخر این چه پرسش و به اصطلاح پاسخی بود که شما منتشرش کردید؟!
به امید ظهور آن حضرت و سلامت ایمان ما جهت یاری آن عزیز
به به چه مقاله ثقیل و وزینی مسیر زندکیم عوض شد
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی

دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی

............

در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم

لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار