بازدید 2095

کاهش تقاضای پی‌وی‌سی در جهان در پی تردیدهای آثار کرونا

کد خبر: ۹۷۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹ 08 April 2020

تردیدهای پیش‌روی بازارهای جهانی ناشی از تبعات منفی بیماری کووید-۱۹ بر بخش‌های تولید و اقتصاد جهان، سبب افت تقاضا برای محصول پی‌وی‌سی (PVC) شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پلاتس، تقاضا برای رزین‌های مورد استفاده در صنایع تولید لوله‌های پی‌وی‌سی، نرده‌های ونیلی و دیگر کالاهای صنایع ساختمانی در هفته‌های اخیر با کاهشی قابل توجه همراه بوده و سبب شده است قیمت‌های این محصول در بازارهای پتروشیمی به دلیل کاهش تولید و ناتوانی بازرگانان در یافتن مشتری، با افزایش خیره‌کننده‌ای همراه شود.

یک منبع در بازارهای آمریکا در این باره گفت: به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با کرونا اعم از قرنطینه و تعطیلی بسیاری از مشاغل و مکان‌های تجمعی، تقاضا برای پی‌وی‌سی با کاهش قابل توجه‌ای همراه بوده است.

وی افزود: ان شرایط به‌طور کامل متفاوت از آن اوضاعی که در گذشته تجربه کرده بودیم، اکنون پرسش این است که چه زمانی و با چه سرعتی می‌توان از شر این بحران کنونی رهایی یافت.

بازارهای پی‌وی‌سی با فعالیت‌های اقتصادی و تولید ناخالص داخلی ارتباط تنگاتنگی دارد. با توجه به قرنطینه ۲۱ روزه در هند برای جلوگیری از سرعت شیوع ویروس کرونا بازارهای پی‌وی‌سی با نوسان‌های بیشتری روبه‌رو شد.

تعطیلی یک بازار کلیدی با واردات سالانه ۲ میلیون تن پی‌وی‌سی برای تامین پروژهای عمرانی و ساخت و ساز بلندپروازنه در این کشور پرجمعیت آسیایی بازار این محصول را تحت فشار گذاشته است.

این تعطیلی تولیدکنندگان آسیایی را که به‌طور معمول وابسته به هند هستند، راهی دیگر بازارهای دنیا به‌ویژه چین که به شدت با بازارآمریکا رقابت می‌کند، کرده است و این شرایط بر قیمت‌ها بسیار اثر گذار بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر