بازدید 9080
۱

مشاغل پرخطر در معرض کرونا پایتخت اعلام شد

کد خبر: ۹۷۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 09 April 2020

رئیس اتاق اصناف استان تهران گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا لیست مشاغل پرخطر اعلام و آنها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

قاسم نوده فرهانی عصر پنجشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: براساس «طرح فاصله‌گذاری هوشمند به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مشاغل پرخطر نظیر پاساژ های بزرگ سرپوشیده، استخرها، آرایشگاه ها، قهوه خانه ها، چای‌خانه و تریا،  سالن های زیبایی که باعث تجمع افراد می شود تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی، فروشگاه‌های بزرگ، مجتمع‌های تجاری، بازارهای مرکزی سقف‌دار، روزبازارها، نمایشگاه ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران ها، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود،  مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، باشگاه های ورزشی و بدن‌سازی، گرمابه، سونا و ماساژها، تالارهای پذیرایی و مراسم را از دیگر مشاغل پرخطر برشمرد که همچنان باید تعطیل باشند.

اصناف شهرستان های استان تهران از شنبه می توانند فعالیت خود را آغاز کنند

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: به جز اصناف نام برده شده دیگر اصناف شهرستان های استان به جز شهر تهران با رعایت اصول بهداشتی می توانند از روز شنبه (٢٣ فروردین ماه) فعالیت خود را آغاز کنند.

نوده فرهانی افزود: اصنافی نظیر رستوران‌ها و آشپزخانه‌های بیرون‌بر،  فروشگاه‌های سوپرمارکت کوچک، اصناف بهداشتی‌فروش‌ و شوینده‌فروش‌ می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: اصناف قبل از آغاز فعالیت خود باید در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت نام و تعهد بدهند اصول بهداشتی و دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا را رعایت می کنند.

نوده فرهانی تاکید کرد: اصناف پس از ثبت نام در سامانه یاد شده باید گواهی سلامت و بارکد مربوط به آن را بگیرند و در واحدشان نصب کنند.

رئیس اتاق اصناف استان تهران گفت: اصناف باید از ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی استفاده و دستورالعمل مقابله با کرونا نظیر فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمع و ضدعفونی کردن سطوح را رعایت کنند.  

نوده فراهانی تصریح کرد: اصناف در راستای رفاه حال مغازه داران و مردم بازگشایی و بر نحوه فعالیت آنها و اصول بهداشتی نظارت و با متخلفان برخورد می شود.

وی گفت: ٤٥٠ هزار صنف در استان تهران و ٢٨٠ هزار واحد صنفی نیز در  شهر تهران فعال است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون٦٦ هزارو ٢٢٠ نفر در  به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس در کشور به ۴۱۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تاکنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده‌اند و دیگر در بین ما نیستند.

جهانپور اظهار کرد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۳۲۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت:  ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور گفت: امیدواریم بعد از توفیق نسبی که در مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی حاصل شد، از روز ۲۳ فروردین، فاصله گذاری هوشمند در سراسر کشور با بازگشت تدریجی مشاغل در کشور انجام شود. با تلاش شرکت‌های دانش بنیان، غربالگری وسیعی از طریق آزمون سرولوژیک ایجاد خواهد شد. با فاصله گذاری هوشمند می‌توانیم آرام آرام از مرحله مدیریت بیماری به سمت مرحله مهار آن حرکت کنیم.

وی بیان کرد: تعداد موارد مرگ و میر در همه روزهای اخیر روند کاهشی داشته است و امیدواریم در روزهای آتی نیز این موضوع ادامه پیدا کند. امروز با ۱۱۷ مورد فوت یکی از کمترین آمارهای فوت را داشتیم. از همه مردم برای مشارکت در بسیج مقابله با کرونا متشکریم و امیدواریم مردم با در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی به نظام سلامت و ستاد مقابله با کرونا کمک کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: روند کاهش در موارد ابتلا نیز اتفاق افتاده که بخش عظیم آن به خاطر مشارکت مردم و مشارکت بین بخشی است. نزدیک به نیمی از مبتلایان به کرونا در کشور بهبود یافته‌اند که عدد قابل توجهی است و باید به همکاران خود در نظام سلامت خسته نباشید بگوییم. با شروع فاصله گذاری هوشمند، تست‌های تشخیصی برای کووید ۱۹ افزایش خواهد یافت و با گسترش تست‌ها، اقدامات گسترده‌تری را برای تشخیص خوشه‌های امن و ناامن ابتلا خواهیم داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زمان قاجار و اوائل پهلوی همه گیری بیماریها کلی از مردم ایران رو کشت هنوز همه بعد از اینهمه سال و پیشرفت علم پزشکی باز هم همین اتفاق به طریق دیگه ای داره میفته و دلیلش نحوه تفکر این مردم است و نه کمبود علم و تجهیزات
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی