بازدید 16827
۶

غسل اموات کرونایی در بهشت زهرا

با گذشت بیش از یک ماه از شیوع کرونا، که منجر به ابتلای حدود ۶۴هزار نفر و مرگ حدود ۴ هزار نفر از هموطنان در سراسر کشور شده است، مراسم دفن اصولی و بی خطر درگذشتگان یکی از چالش های روبروی مسئولین و خانواده هاست. بدلیل حجم بالای آلودگی ویروس کرونا در شهر تهران، بهشت زهرا روزانه تعداد زیادی از متوفیان را در خود جای میدهد. غسل و کفن کردن متوفی که با حضور حداقل افراد خانواده و با رعایت موازین بهداشتی خاصی انجام می‌شود، یکی از حساس ترین اقدامات در خصوص جلوگیری از شیوع کروناست. بطوریکه کوچکترین بی احتیاطی در این مسیر سبب گسترش ویروس خواهد شد. افرادی که به علت بیماری کرونا درگذشته اند مراسم تغسیل و تکفین آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاص و تدابیر ایمنی جهت جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران انجام می شود. در این میان بدلیل حجم بالای روزانه متوفیان کرونا و دشوار بودن مراسم مراسم تغسیل و تکفین درگذشتگان گروه‌های جهادی بصورت داوطلبانه به بخش غسالخانه بهشت زهرا کمک می کنند. تصاویر این گزارش مربوط به بیستمین روز فروردین ۹۹ در بهشت زهرای تهران می باشد.
کد خبر: ۹۷۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 09 April 2020
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۶
خدا به اینا خیر بده گه واقعا در گمنامی دارن خدمت میکنند اگه کار و زحمت این افراد نبود متوفیان بصورت غیر معمول و دور از اداب و احکام دفن میشدن و دل خانواده هاشون بیشتر از این بدرد می اومد از مظلومیت و بی کسی مرحومین
کار اینا مرهمی بر درد خانواده های عزاداره من در برابر بزرگی و از خود گذشتگی انان سر تعظیم فرود میارم و به نوبه خودم سپاسگزار فداکاری انها هستم .
روح اموات شاد و دست تمام زحمت کشان در غسل اموات درد نکنه.
دمشون گرم . در این شرایط که عده ای دنبال کاسبی از شرایط نابسامان اجتماعی اند اینها دارند بی ادعا جانفشانی می کنند
غسال ها مظلومترین قشر جامعه هستند
خدا خيرشان دهد
ابى كه با ان غسل داده مي شود الوده به ويروس مى شود يا نه ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل